Dator som ska stå på jobbet och visa något kul

Permalänk

Dator som ska stå på jobbet och visa något kul

Tjena forumet!
Vi har fått loss en dator som ska stå och visa något för oss på kontoret. Chefen ville ha någon slideshow med landskapsbilder t.ex. Jag är mer inne på något skoj, kanske seriestrippar eller något kul. Nej, inga pinuppor.

Fråga: Vet ni om det finns någon hemsida som man kan köra i Fullskärm som växlar bilder? Jag är alldeles för lat för att ta hem bilder och sätta ihop en slideshow...
Googlade lite men hittade inget direkt konkret. Mest "så skapar du en enkel slideshow med dina bilder" och sånt...

/T

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Kan väl inte vara så svårt att göra en slideshow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy5547:

Tjena forumet!
Vi har fått loss en dator som ska stå och visa något för oss på kontoret. Chefen ville ha någon slideshow med landskapsbilder t.ex. Jag är mer inne på något skoj, kanske seriestrippar eller något kul. Nej, inga pinuppor.

Fråga: Vet ni om det finns någon hemsida som man kan köra i Fullskärm som växlar bilder? Jag är alldeles för lat för att ta hem bilder och sätta ihop en slideshow...
Googlade lite men hittade inget direkt konkret. Mest "så skapar du en enkel slideshow med dina bilder" och sånt...

/T

telnet towel.blinkenlights.nl

Sätt den i en loop, profit

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Jo jag är alldeles för lat för att göra en själv. Speciellt på arbetstid.
Blinkelights, hahaha mjaaaaaaaaa.....

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Om ni har tillgång till en apple-tv av nyare modell har de inbyggt en slideshow med fina bilder som uppdateras hela tiden.

Edit: Har inte testat någon av följande sidor men detta kanske kan vara något? http://djchuang.com/2014/show-instagram-photos-screen/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

Varför ha en dator som visar naturbilder när man kan titta ut genom fönstret

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Utanför vårt fönster finns en tegelvägg. Med fågelbajs.
Tror det löser sig. Tankar hem en hel site med sjuka seriestrippar. Sen får det bli slideshow på hela skiten.
Tack iaf grabbar!

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.