Microsoft släpper transparenta gränssnittet Project Neon för Windows 10 Insiders

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Gissar att du är <20 år gammal? Är du äldre kanske du borde ta dig en funderare.

Hur som helst....bara att komma överens om att vi inte är överens och det är helt OK - vi är alla olika och gillar olika saker. Tur e det!

Pinsamt låg nivå på din "argumentationsteknik". Inte nog med att den är totalt ologisk, men dessutom full med personangrepp. Moget.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Gissar att du är <20 år gammal? Är du äldre kanske du borde ta dig en funderare.

Pinsamt låg nivå på din "argumentationsteknik". Inte nog med att den är totalt ologisk, men dessutom så inkluderar den meningslösa personangrepp. Moget.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Håller med 100%. Denna idé med Aero 2.0 var både ful, tramsig och fånig.

Skrivet av martinot:

1-6: Det var vad du skrev innan (inte jag, har aldrig påstått om det är det ena eller andra). Problemet är att det inte är valbart för dig för att samtidigt argumentera för de båda motsatta fallen.

Jag tolkar ovanstående som påstående och du har aldrig svarat på frågan varför du tycker det är "tramsigt och fånig"?

Har aldrig uttryckt att jag är för "icke valbart".

Skrivet av martinot:

Argumenterar ena studen att vi är "knäppa" för att vi gnäller på en sak som är valbar, och i andra studen att det inte går att välja och att vi därför inte får uttrycka en åsikt.

Som sagt... var skrev jag att någon var "knäpp"? Angående dina åsikter se punkt 5.

Skrivet av martinot:

Pinsamt låg nivå på din "argumentationsteknik". Inte nog med att den är totalt ologisk, men dessutom så inkluderar den meningslösa personangrepp. Moget.

Att du tycker min "argumentationsteknik" är ologisk får stå för dig och det är helt OK för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Jag tolkar ovanstående som påstående och du har aldrig svarat på frågan varför du tycker det är "tramsigt och fånig"?

Har aldrig uttryckt att jag är för "icke valbart".

Som sagt... var skrev jag att någon var "knäpp"? Angående dina åsikter se punkt 5.

Att du tycker min "argumentationsteknik" är ologisk får stå för dig och det är helt OK för min del.

För att du argumenterar emot A, och även dess motsats B, samtidigt.

Det går inte logiskt ihop.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

För att du argumenterar emot A, och även dess motsats B, samtidigt.

Det går inte logiskt ihop.

Jag skall göra det enkelt...

A: Av MS tvingat W10 GUI oavsett om det är dagens eller morgondagens "Aero 2" är jag emot.

B: Möjligheten för användaren att själv kunna välja W10 GUI (dagens eller "Aero 2") är jag för. Valmöjligheter är enligt mig alltid bra för då kan de/du som gillar dagens W10 GUI använda det och de som föredrar "Aero 2" väljer det > win - win IMO!

Kan inte klargöra det enklare och är ovanstående är "ologiskt" i dina ögon så är det helt OK men för mig är det solklart och logiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Jag skall göra det enkelt...

A: Av MS tvingat W10 GUI oavsett om det är dagens eller morgondagens "Aero 2" är jag emot.

B: Möjligheten för användaren att själv kunna välja W10 GUI (dagens eller "Aero 2") är jag för. Valmöjligheter är enligt mig alltid bra för då kan de/du som gillar dagens W10 GUI använda det och de som föredrar "Aero 2" väljer det > win - win IMO!

Kan inte klargöra det enklare och är ovanstående är "ologiskt" i dina ögon så är det helt OK men för mig är det solklart och logiskt.

Nu är det viss historierevison från dig, men jag släpper det (för tilfället ivf.).

Här är min poäng/kommentar till A. (i just din ovan postning):

Gällande standard utseende i Windows, MacOS, Android och iOS så är det som det är från tillverkaren, oavsett om man vill eller inte. Sedan kan man ibland modda med tredjepartsprodukter om man vill förändra en del.

Fler valmöjlgheter direkt från tillverkaren hade varit bra för användaren, men jag kan förstå att det blir dyrt underhålls- och testmässigt för tillverkaren att hålla sig med flera helt olika designer.

B (enligt ovan):

Håller med dig ovan (men tidigare så argumenterade du och påstod annorlunda).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nu är det viss historierevison från dig, men jag släpper det (för tilfället ivf.).

Här är min poäng/kommentar till A. (i just din ovan postning):

Gällande standard utseende i Windows, MacOS, Android och iOS så är det som det är från tillverkaren. Sedan kan man ibland modda med tredjepartsprodukter om man vill förändra en del.

Absolut! Det är som det är och gällande W10 så får tiden utvisa om MS kommer att tvinga på det eller inte...

Citat:

B (enligt ovan): Håller med dig ovan (men tidigare så argumenterade du och påstod annorlunda).

Visa mig gärna var jag påstod annat så att jag kan lära mig skriva tydligare nästa gång.