Varför är Tele2 studenterbjudande så billigt med huawei p10?

Permalänk
Medlem

Varför är Tele2 studenterbjudande så billigt med huawei p10?

Köpte en Huawei p10 på tele2 studenterbjudande. 50% av orginalpriset från en mobil som släpptes samma månad. Hur kan de gå så lågt?

Kom undan med 2995kr direktbetalning. Är inte lite-verisionen.

Förstår att det kanske resulterar i fler kunder, men 50% är ju galet.

Permalänk
Avstängd

Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Tvivlar på att de är gjorda i Taiwan eller Hongkong, men klart, det är fortfarande betydligt billigare att producera i Taiwan jämfört med tex Japan, eller Väst länderna så möjligt är det nog.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Tror de subventionerar för att få ut många på marknaden. Jag gjorde likadant med min H8 kostade 1500 kr.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Och hur länge blev du låst att betala flera hundra i månaden för ett abonnemang?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Du är förhoppningsvis nöjd med priset och fortsätter ha Tele2 även när du har betalat av mobilen, eller hur? Norpade en iPhone 5S för halva priset när Tele2 hade studentrabatt och jag är nöjd med Tele2 och fortsätter ha dom.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Huawei är ett alldeles förträffligt varumärke som gör bra lurar.
De fick ju tillverka Nexus 6P åt Google.

Skrivet av BergEr:

Och hur länge blev du låst att betala flera hundra i månaden för ett abonnemang?

Det är kontantpris.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Inaktiv

Jag har själv massvis med Huawei produkter och de är riktigt bra, en Huawei P10 för det priset hade jag köpt direkt. Man kan ha delade meningar med varumärket Huawei, men förenklat så motarbetar Kina inte det företaget och gör så att det växer.
I detta fall vill de göra märket populärt och få fler att uppleva en bra telefon till bra pris.

Permalänk
Avstängd

Ok, har bara sett modemen...
Men, hursom så är tillverkningen väldigt högt automatiserad om det är i de fabriker som gör bättre kvalitet., därför är tillverkningspriset inte så stor andel av köpesumman, dem mesta är pålagor samt pengar till produktutveckling, mm, allt sådant kostar företagen väldigt litet att tumma på om det är kampanjer och liknande där man beräknar att få igen den förlusten med råge i slutänden, tex genom reklam, abonnemang, etc. Är det tex ett stort teleföretag kan de säkert köpa in i bulk till helt andra priser än en liten butik, osv.

Så, det kan i så fall mycket väl vara samma produkt som de dyrare.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiniPC:

Köpte en Huawei p10 på tele2 studenterbjudande. 50% av orginalpriset från en mobil som släpptes samma månad. Hur kan de gå så lågt?

Kom undan med 2995kr direktbetalning. Är inte lite-verisionen.

Förstår att det kanske resulterar i fler kunder, men 50% är ju galet.

Bara till att gratulera dig för en grym mobil , Huawei är riktigt bra mobiler.
Är själv inne på min 3.e och nästa blir en Huawei igen

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

[quote postid="16826718" userid="93189" name="Mizzarrogh"]
Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Vad har du själv för mobil? Garanterat en produkt från Kina , Vietnam , Indien eller nått annat lågavlönat land!
Tror du att en Samsung , Sony eller en Iphone kostar mer och produceras på ett bättre sätt än Typ en Huawei? Då får du nog tänka om.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Jag har en gammal Finsktillverkad.
Nej, de görs inte längre, men Det görs faktiskt en heldel bra grejer i Kina också.
Det har med hur produktionen är upplagd.
Praktiskt taget all tillverkning ligger i Asien idag, men det är olika anläggningar som gör olika batcher av vissa fabrikat, vissa linjer är minst lika bra.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Tvivlar på att de är gjorda i Taiwan eller Hongkong, men klart, det är fortfarande betydligt billigare att producera i Taiwan jämfört med tex Japan, eller Väst länderna så möjligt är det nog.

Nu är du ute och cyklar på okunnigt vatten.

Huawei är verkligen på framgång, utan tvekan bättre kvalite än t.ex Samsung.

Huawei: 3 månaders skärmgaranti (tappar man den och spricker så får man den utbytt kostnadsfritt) samt 3 års garanti på själva telefonen.

Samsung har förvisso 2 års garanti, men bara 1 år på batteriet. Och tillbehören 6 månader. Apple ska vi inte ens snacka om som har 1 år garanti på hela telefonen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Bara till att gratulera dig för en grym mobil , Huawei är riktigt bra mobiler.
Är själv inne på min 3.e och nästa blir en Huawei igen

Nexus 6P är den sketnaste mobil jag köpt. Böjde sig vid volymknappen, mobilen började stänga av sig vid typ 40% och har inget kvar när man startar den igen och random omstarter. Fick ingen ny mobil på garanti då de tyckte att det var jag som orsakat problemen. Aldrig Huawei för mig igen.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Kina, men Huawei är inget skit när det kommer till mobiltelefoner! De har ju inlett ett samarbete med svenska Tobii också, så vi får hoppas att deras teknik implementeras i framtida europeiska modeller framöver!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Kostar typ noll att producera skiten, du får vad du betalar för.
Jag försöker undvika sydostasien produkter när det är möjligt.

Tvivlar på att de är gjorda i Taiwan eller Hongkong, men klart, det är fortfarande betydligt billigare att producera i Taiwan jämfört med tex Japan, eller Väst länderna så möjligt är det nog.

Som typ alla mobiler dvs? Kan ju skrota Iphone då också ex.

Inget fel alls på Huawei heller.
Däremot har dom inte löjligt påslag på priset som Iphone, Samsung osv har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Som typ alla mobiler dvs? Kan ju skrota Iphone då också ex.

Inget fel alls på Huawei heller.
Däremot har dom inte löjligt påslag på priset som Iphone, Samsung osv har.

Nu kostar det en hel del att utveckla dem och pengar behövs till detta, det finns mobiltillverkare som trots detta prispåslag har fått lägga ner produktionen.

Att Huawei är så billiga generellt handlar nog främst om att staten stöder bolaget, under 6000kr för Huawei P10 med 64GB minne är billigt i förhållande till många andra mobiler. (oneplus är dock en trevlig alternativ)
Det aktuella erbjudandet så har vi en lagstiftning som gör att säljare får ta olika betalt beroende på vad det är för kund, där studenter är populärt att fjäska hos. Apple, Microsoft, Adobe, Autodesk m.fl har gjort det hur länge som helst, nu har Huawei gett sig in i leken.

Dessa mobiler som säljs för 2500kr skulle knappast generera positivt ekonomisk resultat när man tar med all utvecklingskostnad, men det handlar om marknadsföring. Där studenterna höjer märkes värde och får fler att upptäcka hur bra det är.

Angående studentrabatt så vill jag minnas att back in the days innan Apple var populära så var det grymma student-rabatter på dessa datorer, idag behöver Apple inte ha dessa utan har fjuttiga 10% rabatter.

Permalänk
Avstängd

OK, jag tar tillbaka mitt första inlägg.

Nu skall jag plocka fram skruvmejseln!
Men de saker jag skruvat isär tidigare på förekommen orsak verkar faktiskt hålla måttet när jag tittar på komponenterna...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Och hur länge blev du låst att betala flera hundra i månaden för ett abonnemang?

Ingen avbetalning, ingen bindningstid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svaren boys and girls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Bara till att gratulera dig för en grym mobil , Huawei är riktigt bra mobiler.
Är själv inne på min 3.e och nästa blir en Huawei igen

Om du har bytt fyra mobiler snart av samma märke så är det en riktigt dålig lur imo Sålänge du inte haft Huawei sen innan smartphones kom, men då var Huawei telefonerna riktigt made in china wish skräp

Förövrigt tycker jag rubriken skulle kunna bytas ut.. Beskriver inte vad just denna tråd handlar om speciellt mycket.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Om du har bytt fyra mobiler snart av samma märke så är det en riktigt dålig lur imo Sålänge du inte haft Huawei sen innan smartphones kom, men då var Huawei telefonerna riktigt made in china wish skräp

Förövrigt tycker jag rubriken skulle kunna bytas ut.. Beskriver inte vad just denna tråd handlar om speciellt mycket.

Beror ju på hur ofta man byter, jag byter telefon efter ungefär 2 år oavsett hur skicket är på den eftersom jag vill alltid ha så ny lur som möjligt.

Jag köpte förövrigt en huawei smartphone 2011 och kvaliteten på den luren vad under all kritik och den bokstavligt talat ramlade sönder i mina händer...

Min morsa har en Huawei P9 och den är 100% kvalitet dock står den och faller på mjukvaran vilket jag personligen inte tycker om alls.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Beror ju på hur ofta man byter, jag byter telefon efter ungefär 2 år oavsett hur skicket är på den eftersom jag vill alltid ha så ny lur som möjligt.

Jag köpte förövrigt en huawei smartphone 2011 och kvaliteten på den luren vad under all kritik och den bokstavligt talat ramlade sönder i mina händer...

Min morsa har en Huawei P9 och den är 100% kvalitet dock står den och faller på mjukvaran vilket jag personligen inte tycker om alls.

Samma här , byter mobil för att jag vill ha nytt inte för att dom gått sönder
Har nu en P9.a och tänkte byta den till en P10.e men ångra mig då jag tycker P9.an har allt jag behöver.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Samma här , byter mobil för att jag vill ha nytt inte för att dom gått sönder
Har nu en P9.a och tänkte byta den till en P10.e men ångra mig då jag tycker P9.an har allt jag behöver.

Vet du om huawei telefoner är enklare att låsa upp nuförtiden så man kan flasha in custom roms? deras jävla EMUI gör mig nervös.. känns som använder en iphone.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vet du om huawei telefoner är enklare att låsa upp nuförtiden så man kan flasha in custom roms? deras jävla EMUI gör mig nervös.. känns som använder en iphone.

Jag har tyvärr inte en aning , en av anledningarna till att jag kör Huawei är deras EMUI
Älskar din avatar , det är den hårdaste och coolaste skådisen Hollywood har fått fram!!!
Don't Hassel The Hoff

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Vet du om huawei telefoner är enklare att låsa upp nuförtiden så man kan flasha in custom roms? deras jävla EMUI gör mig nervös.. känns som använder en iphone.

Köpte också en Huawei P10 via Mecenat och jag är supernöjd. Var ett stort steg att gå från min Z1 Compact till denna. Det enda jag riktigt saknar är ett aktivt "community" likt det Sony har. Men det gå att roota i.a.f. sen tror jag inte att det kommer några CROMs till den p.g.a. deras egenutvecklade SOC.
Nyheten med P10 jämfört med P9 är att dom lagt in samma funktion som på övriga Android med en Appsida istället för att bara kasta ut allt över startskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glennborg:

Köpte också en Huawei P10 via Mecenat och jag är supernöjd. Var ett stort steg att gå från min Z1 Compact till denna. Det enda jag riktigt saknar är ett aktivt "community" likt det Sony har. Men det gå att roota i.a.f. sen tror jag inte att det kommer några CROMs till den p.g.a. deras egenutvecklade SOC.
Nyheten med P10 jämfört med P9 är att dom lagt in samma funktion som på övriga Android med en Appsida istället för att bara kasta ut allt över startskärmen.

Najs! ska kolla på Huawei igen då när min Nexus 5x är utsliten

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

@MiniPC *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Kanske mod vill städa litet också om det behövs...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kolla bara vilken variant av P10 det är. Huawei skeppar P10 med olika RAM minnes varianter.
http://www.androidauthority.com/huawei-p10-storage-memory-con...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Huawei är ett alldeles förträffligt varumärke som gör bra lurar.
De fick ju tillverka Nexus 6P åt Google.

Det är kontantpris.

Jo toppenkvalitet verkligen... https://www.youtube.com/watch?v=tTIaUH6PIvo

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌