Cooldown; varför får man det?

Permalänk
Inaktiv

Cooldown; varför får man det?

Har idag vunnit 2 st Competitive matcher och har endast 1 kvar till att se min rank.
Då åker jag på en s k "Cooldown" och måste tydligen vänta i 20(!) timmar innan man kan spela.

CSGO Cooldown

Varför får man detta, och vad beror det på?

Permalänk
Hedersmedlem

Ett av de översta resultaten på Google ger följande svar:

"In an effort to slow down and deter cheaters, Valve has implemented a wins-per-day restriction for unranked players. While unranked, you are limited to 2 wins per day until you receive your rank."

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=373180...

Så efter nästa match du vinner så ska du få en rank och inte drabbas av detta något mer.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phukkitt:

Ett av de översta resultaten på Google ger följande svar:

"In an effort to slow down and deter cheaters, Valve has implemented a wins-per-day restriction for unranked players. While unranked, you are limited to 2 wins per day until you receive your rank."

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=373180...

Så efter nästa match du vinner så ska du få en rank och inte drabbas av detta något mer.

ok, så det lönar sig inte att vara för duktig alltså

skämt åsido, så nu har jag ingen rank? vad betyder symbolerna runt min profilbild?

hur vet man vad de olika rankerna betyder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, så det lönar sig inte att vara för duktig alltså

skämt åsido, så nu har jag ingen rank? vad betyder symbolerna runt min profilbild?

hur vet man vad de olika rankerna betyder?

Såhär ser rankerna ut. http://media.steampowered.com/apps/csgo/blog/images/posts/ran...

När du ser någon av dom så har du en rank.

De symbolerna jag tror du ser nu är medaljer. Bronsmedaljen är för något achievment och den guldiga är någon slags exp medalj. Du får exp för varje match och levlar upp medaljen.

Permalänk
Medlem

Prime får du om du kopplar din mobil till steam, då kommer du spela med andra prime spelare. Detta för att förhindra fuskare, då om du blir bannad så bannas alla konton med det mobilnummret.

Badgens under ditt namn får du om du kör massa Deathmatch, Armsrace etc, men också om du deltar under CSGO Mayors under Fantasy League, Pick Em Predictions, Service Coins etc. Finns även att köpa endel badges/märken på market (tex Inferno-pin, Nuke, Dust etc).

Sen kommer din Level/Rank/Nivå där du får ett coin om du spelar mycket under året. Då behöver du få ihop xp genom att spela comps, casual etc och komma upp till 40, då kan du crafta och få 2017 Service Medal. Om du levlar till 40 igen och igen och igen under året så uppgraderar du färgen på medaljen (mitten av den) till typ blå, röd, lila, svart.

Sen längst ner är din competetive rank där det högsta efter 10 win/9 wins 1 tie är runt guld ak (MG1/MG2 typ).

OBS! Bortse min rank då jag bara spelat 3 matcher förra veckan under hela senaste halvåret.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

http://puu.sh/vWznd/5b2843b478.jpg
Prime får du om du kopplar din mobil till steam, då kommer du spela med andra prime spelare. Detta för att förhindra fuskare, då om du blir bannad så bannas alla konton med det mobilnummret.

Badgens under ditt namn får du om du kör massa Deathmatch, Armsrace etc, men också om du deltar under CSGO Mayors under Fantasy League, Pick Em Predictions, Service Coins etc. Finns även att köpa endel badges/märken på market (tex Inferno-pin, Nuke, Dust etc).

Sen kommer din Level/Rank/Nivå där du får ett coin om du spelar mycket under året. Då behöver du få ihop xp genom att spela comps, casual etc och komma upp till 40, då kan du crafta och få 2017 Service Medal. Om du levlar till 40 igen och igen och igen under året så uppgraderar du färgen på medaljen (mitten av den) till typ blå, röd, lila, svart.

Sen längst ner är din competetive rank där det högsta efter 10 win/9 wins 1 tie är runt guld ak (MG1/MG2 typ).

OBS! Bortse min rank då jag bara spelat 3 matcher förra veckan under hela senaste halvåret.

Off-topic, rankerna låter jäääävligt löjliga på svenska haha

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Ett hyffsat system för att förhindra det enligt mig meningslösa smurfandet i spelet. Det trista är väl för den som precis har köpt spelet och inte kan spela vidare efter 2 timmar. Borde enligt mig inte vara tillåtet att göra så, då det är som att köpa en bil och endast får använda den 10 mil på ett dygn i början innan man uppnått 100 mil. Bullshit enligt mig.

Hade det funnits ett icke-rankat läge av competitive där man inte har någon cooldown så hade jag inte klagat. Då kan man iallafall spela spelet.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Extremaz:

http://puu.sh/vWznd/5b2843b478.jpg
Prime får du om du kopplar din mobil till steam, då kommer du spela med andra prime spelare. Detta för att förhindra fuskare, då om du blir bannad så bannas alla konton med det mobilnummret.

Badgens under ditt namn får du om du kör massa Deathmatch, Armsrace etc, men också om du deltar under CSGO Mayors under Fantasy League, Pick Em Predictions, Service Coins etc. Finns även att köpa endel badges/märken på market (tex Inferno-pin, Nuke, Dust etc).

Sen kommer din Level/Rank/Nivå där du får ett coin om du spelar mycket under året. Då behöver du få ihop xp genom att spela comps, casual etc och komma upp till 40, då kan du crafta och få 2017 Service Medal. Om du levlar till 40 igen och igen och igen under året så uppgraderar du färgen på medaljen (mitten av den) till typ blå, röd, lila, svart.

Sen längst ner är din competetive rank där det högsta efter 10 win/9 wins 1 tie är runt guld ak (MG1/MG2 typ).

OBS! Bortse min rank då jag bara spelat 3 matcher förra veckan under hela senaste halvåret.

ok, så man får olika rank och medaljer beroende på hur mycket man spelar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kablash:

Såhär ser rankerna ut. http://media.steampowered.com/apps/csgo/blog/images/posts/ran...

När du ser någon av dom så har du en rank.

De symbolerna jag tror du ser nu är medaljer. Bronsmedaljen är för något achievment och den guldiga är någon slags exp medalj. Du får exp för varje match och levlar upp medaljen.

ok, om jag vill spela med en kompisar tillsammans i vårt lag; vilken rank krävs då?

måste alla ha samma eller liknande ranker i laget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pelegrino:

Off-topic, rankerna låter jäääävligt löjliga på svenska haha

tur jag kör med engelska då

låter mycket tuffare med ranks

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asssor:

Ett hyffsat system för att förhindra det enligt mig meningslösa smurfandet i spelet. Det trista är väl för den som precis har köpt spelet och inte kan spela vidare efter 2 timmar. Borde enligt mig inte vara tillåtet att göra så, då det är som att köpa en bil och endast får använda den 10 mil på ett dygn i början innan man uppnått 100 mil. Bullshit enligt mig.

Hade det funnits ett icke-rankat läge av competitive där man inte har någon cooldown så hade jag inte klagat. Då kan man iallafall spela spelet.

håller med, har nyss åkt på en Cooldown som gäller i 20 timmar.
Detta utav att jag vann 2 Competitive matcher i rad.

Man blir alltså bestraffad om man spelar bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

håller med, har nyss åkt på en Cooldown som gäller i 20 timmar.
Detta utav att jag vann 2 Competitive matcher i rad.

Man blir alltså bestraffad om man spelar bra?

Lite så, körde det 3 dagar i dar, man blev lite less, men armsrace är jäkligt kul!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kissekotten4:

Lite så, körde det 3 dagar i dar, man blev lite less, men armsrace är jäkligt kul!

Men du får väl bara din rank och blir bättre rankad genom Competitive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Men du får väl bara din rank och blir bättre rankad genom Competitive?

Jo, men man kan ju spela för att det är kul också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kissekotten4:

Jo, men man kan ju spela för att det är kul också?

Sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Hade det funnits ett icke-rankat läge av competitive där man inte har någon cooldown så hade jag inte klagat. Då kan man iallafall spela spelet.

Tycker systemet är helt ok då det egentligen bara slår mot fuskare/smurfare som skapar nya konton.

Om man köper spelet och är helt ny på det så tycker jag absolut 2 comp per dag räcker. Tycker även det är bra att man måste nå rank 3 innan man får börja spela comp, då risken är att man bara joinar en comp (yolo) och drar ner sitt lag i botten då man inte ens vet hur man spelar, tex kastar granater/defusar etc.

Sedan finns det ju "typ" det du skriver i form av casual där du dock kan bli uppemot 10vs10, men ändå så lite som 5v5 beroende på maps och tid på dagen. Tex på Assault brukar det vara runt 6v6.

Spelare som precis köpt spelet behöver inte spela comps för att lära sig spelet, det går att spela alla andra gamemodes i flera timmar sedan köra två comps och gå och lägga sig. Sedan är det ju bara i 5 dagar man får denna "cooldownen" sedan är det ju bara spela på.

Personligen började jag inte spela comp föränn efter 100h+, då jag nötte armsrace, casual, dm etc. Sedan när man väl började spela competetive/matchmaking(mm) så levlade man ju rätt snabbt. Ligger nu runt 3500h.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Tycker systemet är helt ok då det egentligen bara slår mot fuskare/smurfare som skapar nya konton.

Om man köper spelet och är helt ny på det så tycker jag absolut 2 comp per dag räcker. Tycker även det är bra att man måste nå rank 3 innan man får börja spela comp, då risken är att man bara joinar en comp (yolo) och drar ner sitt lag i botten då man inte ens vet hur man spelar, tex kastar granater/defusar etc.

Sedan finns det ju "typ" det du skriver i form av casual där du dock kan bli uppemot 10vs10, men ändå så lite som 5v5 beroende på maps och tid på dagen. Tex på Assault brukar det vara runt 6v6.

Spelare som precis köpt spelet behöver inte spela comps för att lära sig spelet, det går att spela alla andra gamemodes i flera timmar sedan köra två comps och gå och lägga sig. Sedan är det ju bara i 5 dagar man får denna "cooldownen" sedan är det ju bara spela på.

Personligen började jag inte spela comp föränn efter 100h+, då jag nötte armsrace, casual, dm etc. Sedan när man väl började spela competetive/matchmaking(mm) så levlade man ju rätt snabbt. Ligger nu runt 3500h.

Casual-läget är skit på ren svenska. Det är knappt CS utan ett sinnessjukt förenklat läge där varken teamwork eller skicklighet spelar någon roll alls. Man lär sig då heller ingenting om spelet då det inte är någon kommunikation alls i det. Vad jag vill ha är ett orankat Competitve-läge precis som League of Legends har där reglerna är desamma men folk behöver inte bry sig om rank osv.

Rank 3 innan comp fattar jag 100%, hade nästan velat öka det till level 5. Men just att det inte finns något vettigt subsitut till comp fattar jag inte. Om man inte vill spela faceit, esportal eller esea såklart.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asssor:

Casual-läget är skit på ren svenska. Det är knappt CS utan ett sinnessjukt förenklat läge där varken teamwork eller skicklighet spelar någon roll alls. Man lär sig då heller ingenting om spelet då det inte är någon kommunikation alls i det. Vad jag vill ha är ett orankat Competitve-läge precis som League of Legends har där reglerna är desamma men folk behöver inte bry sig om rank osv.

Rank 3 innan comp fattar jag 100%, hade nästan velat öka det till level 5. Men just att det inte finns något vettigt subsitut till comp fattar jag inte. Om man inte vill spela faceit, esportal eller esea såklart.

håller med till fullo. fick äntligen min första rank idag i form av Silver 1

Vad behöver man göra för att få de olika rankerna?

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

håller med till fullo. fick äntligen min första rank idag i form av Silver 1

Vad behöver man göra för att få de olika rankerna?

Vinna!

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

För att bygga vidare på det svaret: vinn så många MVP-stjärnor som möjligt. Du måste få fler än tre per match för att snitta bättre än lagmedlemmarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

håller med till fullo. fick äntligen min första rank idag i form av Silver 1

Vad behöver man göra för att få de olika rankerna?

Viktigaste ör att vinna matcherna. Mvp ska tydligen ge mycket också

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

håller med till fullo. fick äntligen min första rank idag i form av Silver 1

Vad behöver man göra för att få de olika rankerna?

Nöta och bli bättre. Allt jag kan säga :).

Känner du att du vill få bättre aim så spela mycket Deathmatch. Det hjälper otroligt nycket

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asssor:

Nöta och bli bättre. Allt jag kan säga :).

Känner du att du vill få bättre aim så spela mycket Deathmatch. Det hjälper otroligt nycket

ok hur långt är det till nästa rank?

är det ytterligare 10 st Competitive-matcher man måste vinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok hur långt är det till nästa rank?

är det ytterligare 10 st Competitive-matcher man måste vinna?

nja, CSGO har ett dolt ELO-system. En rankup kan komma när som helst.

Minns när jag nötte till Global, var tvungen då att vinna 11 på rad för att ta den ranken från Supreme.

Silver 1 till Silver 2 borde gå jättefort om du vinner matcherna du spelar. Har själv aldrig legat under Master Guardian 2 så jag vet inte hur lång tid det tar under där.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

det är som att köpa en bil och endast får använda den 10 mil på ett dygn i början innan man uppnått 100 mil

Det ironiska är att det är ungefär så det är med en helt ny bil (åtminstone fossildriven): visst, det finns inget som TVINGAR en att följa det, men det är starkt rekommenderat att man kör lugnt och inte varvar varken hårt eller högt under de första 50-100 milen (varierar lite mellan tillverkare) och att man inte ligger för länge på samma varvtal på samma växel, och så vidare.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Ett hyffsat system för att förhindra det enligt mig meningslösa smurfandet i spelet. Det trista är väl för den som precis har köpt spelet och inte kan spela vidare efter 2 timmar. Borde enligt mig inte vara tillåtet att göra så, då det är som att köpa en bil och endast får använda den 10 mil på ett dygn i början innan man uppnått 100 mil. Bullshit enligt mig.

Hade det funnits ett icke-rankat läge av competitive där man inte har någon cooldown så hade jag inte klagat. Då kan man iallafall spela spelet.

Fast det finns det ju. Finns hur många som helst casual 5v5 servrar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Fast det finns det ju. Finns hur många som helst casual 5v5 servrar.

Inget där man spelar på Valve's officiella servrar. Där är det endast comp 5v5 eller casual 10v10(med nybörjarregler)

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Inaktiv

Ännu en konstig sak hände mig häromkvällen när jag satt in game. Innan spelet hade börjat, så ville jag testa ett annat skin på ett vapen.
Valde då ett som fanns i Loadout, och bytte det vapen som fanns där per default. Började spelet och körde på som vanligt.

Men efter en stund, åkte jag ut ur spelet med detta meddelandet på Steam som följd: Steam felmeddelande

Vad beror det på att jag fick detta felmeddelandet?