Permalänk

Jarrå, det går..
Känner några som rippar och sparar massa SVT material, då dem är så dryga och tar bort allt (även deras egna material) efter en stund.

Ge oss bara ett öppet arkiv med alla SVT's grejjer som inte är licensierade..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Testpilot

Hur är inte denna tråd låst av mods än? xP

Eller har jag missat att det är okej att rippa videos från SVT?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Yatagarasu:

Hur är inte denna tråd låst av mods än? xP

Eller har jag missat att det är okej att rippa videos från SVT?

Yes det har du missat. Det är mig veterligen likställt med att använda en VHS-recorder och spela in det SVT sänder via TVn (vilket man ju får). Vi är tvingade att betala rätt mycket pengar för vår elektronik just för att vi har rätten att privatkopiera

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Söderbäck:

Yes det har du missat. Det är mig veterligen likställt med att använda en VHS-recorder och spela in det SVT sänder via TVn (vilket man ju får). Vi är tvingade att betala rätt mycket pengar för vår elektronik just för att vi har rätten att privatkopiera

Tackar så mycket för den information!
Var osäker på om detta föll inom privatkopiering eller inte nämligen.

Här ska baktävlingar spelas in åt sambon!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot

Efter att ha laddat ner både svtplay-dl.exe och FFmpeg så får jag för mitt liv inte svtplay-dl att fungera...
Dubbelklickar jag exe filen eller väljer kör som admin dyker en cmd ruta upp lite snabbt och stängs sedan ner igen - Vad gör jag för fel?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Efter att ha laddat ner både svtplay-dl.exe och FFmpeg så får jag för mitt liv inte svtplay-dl att fungera...
Dubbelklickar jag exe filen eller väljer kör som admin dyker en cmd ruta upp lite snabbt och stängs sedan ner igen - Vad gör jag för fel?

Programmet har inte ett grafiskt läge, du får köra det i kommandotolken alternativt ladda ner något grafiskt skal till det (om det finns något sådant till windows).

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gropenator:

Programmet har inte ett grafiskt läge, du får köra det i kommandotolken alternativt ladda ner något grafiskt skal till det (om det finns något sådant till windows).

Är en CMD ruta grafiskt? O.o <--Oops, lät snäsigt - ignorera att jag skrev det

Jag får inte ens upp möjligheten att köra något kommando i CMD, CMD bara poppar upp och stänger snabbt direkt sedan igen - Såg en tidigare post med en massa text i sin ruta i alla fall, så det känns som att jag gör något fel som inte ens kan få igång den textbaserade biten (ännu mindre något grafiskt med hjälp av FFmpeg som hänvisas till i installationsguiden).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är en CMD ruta grafiskt? O.o <--Oops, lät snäsigt - ignorera att jag skrev det

Jag får inte ens upp möjligheten att köra något kommando i CMD, CMD bara poppar upp och stänger snabbt direkt sedan igen - Såg en tidigare post med en massa text i sin ruta i alla fall, så det känns som att jag gör något fel som inte ens kan få igång den textbaserade biten (ännu mindre något grafiskt med hjälp av FFmpeg som hänvisas till i installationsguiden).

Öppna upp en kommandotolk i samma folder som svtplay-dl.exe.

Skriv svtplay-dl.exe <länk till tv-programmet du vill ladda ner>

svt-play-dl.exe kommer inte att ge dig möjlighet att skriva in en länk om du bara klickar på den, det skall köras direkt i kommandotolken, alternativt från en batch fil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är en CMD ruta grafiskt? O.o <--Oops, lät snäsigt - ignorera att jag skrev det

Jag får inte ens upp möjligheten att köra något kommando i CMD, CMD bara poppar upp och stänger snabbt direkt sedan igen - Såg en tidigare post med en massa text i sin ruta i alla fall, så det känns som att jag gör något fel som inte ens kan få igång den textbaserade biten (ännu mindre något grafiskt med hjälp av FFmpeg som hänvisas till i installationsguiden).

Skriv in cmd i sökfunktionen i windows och då ska den hitta kommandotolken, välj den och tryck enter.

Testade youtube-dl på svt play och det funkade utmärkt. Man gör likadant där skriver youtube-dl och klistrar sedan in länken till programmet.
På tv4 måste man logga in för att titta men med youtube-dl kunde man skicka med användarnamn och lösen på kommandoraden. Kanske går med svtplay-dl också men jag har inte hittat dokumentation på vilka options det har på kommandoraden.

Men du kanske skulle testa https://github.com/MrS0m30n3/youtube-dl-gui så slipper du CMD.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gropenator:

Öppna upp en kommandotolk i samma folder som svtplay-dl.exe.

Skriv svtplay-dl.exe <länk till tv-programmet du vill ladda ner>

svt-play-dl.exe kommer inte att ge dig möjlighet att skriva in en länk om du bara klickar på den, det skall köras direkt i kommandotolken, alternativt från en batch fil.

kombinerade ihop att manuellt gå till directoryn jag har det i (cmd /K "cd C:\Windows\<x>")och skrev sedan in kommandot du skrev ovan, nu verkar det fungera

Lite drygt bara att behöva navigera manuellt varje gång genom CMD

Skrivet av ronnylov:

Skriv in cmd i sökfunktionen i windows och då ska den hitta kommandotolken, välj den och tryck enter.

Testade youtube-dl på svt play och det funkade utmärkt. Man gör likadant där skriver youtube-dl och klistrar sedan in länken till programmet.
På tv4 måste man logga in för att titta men med youtube-dl kunde man skicka med användarnamn och lösen på kommandoraden. Kanske går med svtplay-dl också men jag har inte hittat dokumentation på vilka options det har på kommandoraden.

Men du kanske skulle testa https://github.com/MrS0m30n3/youtube-dl-gui så slipper du CMD.

Om det funkar ska jag absolut testa, likaså med att slänga på en GUI!

Edit: Drog ner YT-DLG och det funkar ypperligt, tack!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Om SVT klippen finns på torrentsidor så är det ju bara att ladda ner dem därifrån så slipper ni allt strul!

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

@hakd: Det kan ta sin tid ibland att tanka hem programmen, tror det beror lite på belastning Allt från 3min till 45min

Det var inte programmet utan tekniken jag använde.
så fort jag testade svtplay-dl igen (rätt version) så gick det enkelt och snabbt ner.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Vet någon om Youtube-DLG har stöd för Windows 7? Jag laddade ner det igår (via den här länken: https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/ ) och det funkade fint på min laptop med Windows 8.1. Installerade det därefter på ett par datorer med Windows 7, men får meddelandet "An error occured, see the log file" varje gång jag försöker öppna programmet. Några idéer?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag återupplivar denna tråd.

Jag provade både svtplay-dl och youtube-dl, och båda funkade bra. Problemet är att kvalitèn på nedladdningen blir inte särskilt bra.

De är i 720p, men dålig 720p dock. Kan man göra något åt detta eller finns det något annat program som rippar från SVT Play i högre kvalitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Jarrå, det går..
Känner några som rippar och sparar massa SVT material, då dem är så dryga och tar bort allt (även deras egna material) efter en stund.

Ge oss bara ett öppet arkiv med alla SVT's grejjer som inte är licensierade..

https://www.oppetarkiv.se/

Permalänk
Skrivet av Marsupilami:

Vet någon om Youtube-DLG har stöd för Windows 7? Jag laddade ner det igår (via den här länken: https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/ ) och det funkade fint på min laptop med Windows 8.1. Installerade det därefter på ett par datorer med Windows 7, men får meddelandet "An error occured, see the log file" varje gång jag försöker öppna programmet. Några idéer?

Kan ju passa på när tråden ändå har vaknat till liv igen och berätta att problemet som jag beskrev ovan är löst nu i och med version 0.4 av youtube-dlg. Problemet grundade sig i att jag hade "specialtecken" (ö) i mitt användarnamn på datorn med Win7, och version 0.3.8 (som var aktuell då jag skrev mitt förra inlägg) klarade helt enkelt inte av det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Finns det nån tjänst för Mac där man kan ladda ner från SVTPlay som inte innefattar kommandorads instruktioner? Jag betalar gärna för ett bra GI och bra UX.

Det funkar med Keepvid Pro men den innehåller Malware och har varit problematisk för vissa användare.