Bästa trådlösa headsetet med bra mic?

Permalänk
Medlem

Bästa trådlösa headsetet med bra mic?

Hej!Fick en sådan kanonidé att jag vill införskaffa mig ett trådlöst headset...
Har tittat lite på Corsair VOID men micen är ju tydligen inte så jättebra, men enligt JayzTwoCents finns det knappt så bra till trådlösa?
Mina klasskamrater har Razer Man-O-War eller vad det heter och de är helt nöjda, bara att man måste ändra micvolymen hela tiden man går in i ett spel...

Tips? Desto mer prisvärda desto bättre

Permalänk

Skulle rekomendera sladdbundet.

trådlös anslutning är alltid och kommer alltid vara en sista utväg då det krävs mycket komprimering av ljudet för att få plats i luftrummet oavsett RF eller BT anslutning mörjligen om de finns några Wifi lurar kan det ha bandbredd nog för att köra okomprimerat.

men beror ju på om ljudkvalitet eller utseende är din personliga prioritet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Skulle rekomendera sladdbundet.

trådlös anslutning är alltid och kommer alltid vara en sista utväg då det krävs mycket komprimering av ljudet för att få plats i luftrummet oavsett RF eller BT anslutning mörjligen om de finns några Wifi lurar kan det ha bandbredd nog för att köra okomprimerat.

men beror ju på om ljudkvalitet eller utseende är din personliga prioritet.

Nu är det så att jag mer än gärna går till köket och fixar mat eller nåt när jag sitter i Discord och pratar med folk, just därav det skulle vara skönt med trådöst, om det ens räcker så långt (7 Meter genom en vägg).

Permalänk

jag kör ett Siberia 800 som jag köpte för 1200kr (?) på nån oannonserad rea på elgiganten, men skulle dock ALDRIG betala fullpriset som då var på 3-3200kr det är för mycket för ett gamingheadset.

Men räckvidden är bra kan gå runt i hela lägenheten 3rummare på 86kvm, (lite klick i lurarna på toaletten i andra änden av lägenheten, men du hör och hörs när du pratar eller glömmer muta mic på toa.)
batteriernas kapacitet räcker gott och väl och kan inte klaga på ljudet (dock är jag ingen finlyssnare, ljudet duger för det jag lyssnar på) samt ingen som gnäller i TS3 på dålig mic heller.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

jag kör ett Siberia 800 som jag köpte för 1200kr (?) på nån oannonserad rea på elgiganten, men skulle dock ALDRIG betala fullpriset som då var på 3-3200kr det är för mycket för ett gamingheadset.

Men räckvidden är bra kan gå runt i hela lägenheten 3rummare på 86kvm, (lite klick i lurarna på toaletten i andra änden av lägenheten, men du hör och hörs när du pratar eller glömmer muta mic på toa.)
batteriernas kapacitet räcker gott och väl och kan inte klaga på ljudet (dock är jag ingen finlyssnare, ljudet duger för det jag lyssnar på) samt ingen som gnäller i TS3 på dålig mic heller.

Har kollat lite på det men är sjukt skeptisk efter deras Siberia V2

Permalänk
Skrivet av StickanN:

Har kollat lite på det men är sjukt skeptisk efter deras Siberia V2

jo, sen verkar det dock vara en hel del som har problem med Siberia 800 också och deras svar verkar vara "trådlöst är trådlöst" när folk klagar på robotröst och liknande.

Men jag är riktigt nöjd, och har inge problem alls med det. Den har aldrig tappat connection eller haft robotröst när folk pratar i TS3.

Körde tidigare ett turtle beach p500 tror jag, inte säkert om det var P500 eller bara 500? men den tappade connection och gick i viloläge mitt i gamesessions.. Inte kul i 5v5 arena när den mitt i allt säger "power off, press power...." Och den tappade connection i köket som är vägg i vägg med datorn. Så jämfört med den så är Siberia 800 suvären tycker jag.

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk

ja då är det ju lite bökigt med trådbundet.

tänk på att räckvidd som anges oftast är vid ultimata förhållanden med fri sikt direkt till mottagaren i labbmiljö.

så överdriv speccad räckvidd till typ x3 om du planerar att gå runt med lurarna.

så planerar du att gå runt max ca 10m runt mottagaren ta en som är specad 25-30m för att ha marginal.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows