Slutat kunna överklocka mitt 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Slutat kunna överklocka mitt 1080ti FE

tjo!
Jag har haft mitt Asus gtx 1080 ti FE i typ 1-2 månader och i början kunde jag överklocka med MSI afterburner. men nu kan jag ej det. har testat GPU tweak också men ingen lycka. har stoppat på ett vattenblock för typ 3-4 veckor och de är först nu nyligt jag testat överklocka det igen då man egentligen inte behöver det ett 1080 ti.. men jag funderar om det kan ha å göra med att inte någon fläkt är inkopplad i grafikkortet nå mer? eller har någon nån idé om vad det kan vara?

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

@Snille21:

Vad menar du med "kan inte"? Får gärna specificera.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Avstängd

Blir kortet ostabilt? Kanske är någon komponent på grafikkortet som ej får kontakt med kylblocket?

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Snille21: säger som Vimsig. Vad menar du med "kan ej"? Blir kortet ostabilt vid överklockning eller funkar inte reglagen i Afterburner alls?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

@Snille21:

Vad menar du med "kan inte"? Får gärna specificera.

Skrivet av VadSaDu:

Blir kortet ostabilt? Kanske är någon komponent på grafikkortet som ej får kontakt med kylblocket?

Skrivet av Xyborg:

@Snille21: säger som Vimsig. Vad menar du med "kan ej"? Blir kortet ostabilt vid överklockning eller funkar inte reglagen i Afterburner alls?

Oj sorry var lite vagt skrivet Jag menar att det blir ingen överklocking alls i varken msi afterburner eller GPU tweak. Brukade klara +140 på klockan och +300 på minnet men nu stannar den vid original klockhastigeten.

Visa signatur

Intel i9 7900x | Asus Rampage VI Extreme | Asus Gtx 1080 Ti Founders edition | Corsair Dominator Platinum ROG edition | 2x Intel 750 Series PCIe 400GB i Raid0 | Corsair MP500 240gb | Corsair Force LE 480gb | Corsair RM1000i | Lian Li PC011 ROG Edition | Dual custom loops | Asus ROG Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snille21:

Oj sorry var lite vagt skrivet Jag menar att det blir ingen överklocking alls i varken msi afterburner eller GPU tweak. Brukade klara +140 på klockan och +300 på minnet men nu stannar den vid original klockhastigeten.

Kan vara någon bugg i drivrutinerna, har nämligen själv stött på ett liknande scenario....dessutom jag som ägare till ett GTX 1080 endast 4Gb V-ram till förfogande i många spec program.....

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/