Seagate In-Lab Recovery - erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Seagate In-Lab Recovery - erfarenheter?

Frugans hårddisk vægrar starta efter ett møte med vardagsrumsgolvet. Felet ær mekaniskt, så jag får inte gjort något med det sjælv. Finns två stællen i Oslo som specialicerar sig på att laga hårddiskar som jag har pratat med, ibas, reconsult, men bægge två ska ha mellan 8-10k før det. De har å andra sidan vældigt bra omdøme.
Så såg jag att Seagate, tillverkaren av hårddisken i fråga, erbjuder en liknande tjænst før ca 5700 spænn. Aldrig hørt talas om det, och får inget entydigt resultat av lite googlande.
Någon som provat på Seagate, eller en av de andra?

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ingen aning tyvärr!
Men jag gissar på att du behöver skicka den till seagate och då är ju frågan till vilket land.
Det kostar ju en del för frakt sen kan det ju även ta betydligt längre tid med.

Får du sen en hd med din data skickad till dig så finns ju risken (om den kommer utanför EU/EES) att tullen tror att det är nåt som ska betalas tull/skatt/moms/etc på och har seagate då lagt i en faktura/kvitto på 5700:- så kan dom ju tro att värdet som ska beksattas är 5700:-
Dock inte så troligt att detta händer men 100% omöjligt är det inte.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Det kan hamna på samma ställe som nämnt ändå - bara att det går via Seagates avtal istället.

senaste externa usb 4TB 2.5" disken av Seagate jag köpte så ingick 2 års avgiftsfri dataräddning om olyckan skulle vara framme...

oavsett, hur du än löser det, så är lärdomen att alla viktiga filer skall finnas på minst två olika oberoende media - det trista är att de flesta måste lära sig den hårda vägen innan man inser nyttan med det...