Tekken 7 får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Tekken 7 får systemkrav

Under den kommande månaden lanseras Tekken 7 till konsol samt även för första gången till PC. Inför detta går nu utvecklaren ut med systemkraven för spelet på plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är det någon som spelar sånt här?

Permalänk
Medlem

Förväntade mig mer detaljerad grafik.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som vilket arkadhallsfighting spel som.. inte vidare imponerad över grafiken

Permalänk
Medlem

Blir nostalgiköp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det var ju länge sedan man lade ner konsolspelandet, men jag har saknat beat'em up. Det kan faktiskt få bli lite spelande rent nostalgiskt, tror jag

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Är det någon som spelar sånt här?

Uppenbarligen, annars hade de knappast gjort ett till.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Är det någon som spelar sånt här?

Om du har aldrig spelat Tekken 3 antar jag att du missade anledningen till varför någon spelar sånt här

Permalänk
Medlem

Nice, Tekken 3, Tekken Tag Tournament 2 och Tekken 6 var ju riktigt sköna lir!
Ska bli kul o se vad de infört denna gången.

Men frågan är om det inte är mer nice på PS4, man kan ju iofs. dra en sjuhelvetes kabel till vardagsrummet...

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Inte jättesnyggt, men jag vill ha ett kul beat em up till soffan som man kan lira med kompisarna!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Är det någon som spelar sånt här?

Jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

60gb för ett fighting spel???

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk klagar på grafiken, jag tycker det ser helt ok ut. Tekken har väl aldrig varit en serie där grafiken är största poängen, även om de gjort stadiga förbättringar genom åren och så även till detta.

Dags att brusha upp min Bruce då, så man är redo! Taggad som satan!

Några som är på att starta en swec-liga eller nåt? Att lira tillsammans och lära varandra vore ju skoj!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@ZaaphodBleebronx:
Är det här en generations grej? Du verkar vara född minst 2000 då det där är en skum fråga i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Tekken tag tournament (till ps2) var det bästa spelet imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Tekken 1-5 har man spelat på PS1 och PS2. Var roligt samt många nerdrage moments. Blir nog att skaffa 7:an till PC. Måste dock fixa mig en PS4-kontroller.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Älskar Tekken. Har däremot inte nött något sedan 5an. Tyvärr är väl spelet redan gammalt när det släpps? Det har anordnats tävlingar i typ ett år vid det här laget? Kommer oavsett köpa det till PS4. Jag föredrar spelmekaniken i tekken över street fighter-serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Älskar Tekken. Har däremot inte nött något sedan 5an. Tyvärr är väl spelet redan gammalt när det släpps? Det har anordnats tävlingar i typ ett år vid det här laget? Kommer oavsett köpa det till PS4. Jag föredrar spelmekaniken i tekken över street fighter-serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelet är över 2 år gammalt när det släpps nu. Men förhoppningsvis så är det hyfsat klart nu när det släpps till skillnad från Street Fighter V som fortfarande i princip är i beta 15 månader efter release.

Permalänk
Medlem

"eller motsvarande AMD-processor" de har alltså inte testat och/eller är Intelsponsrade så att de utelämnar den informationen så att bara entusiaster har ett hum om vad för AMD-processor man ska ha fastän spelet högst troligt är utvecklat för konsoler i första hand, som ju har AMD-processorer.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Nja jag tror jag kommer köpa ARMS istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

"eller motsvarande AMD-processor" de har alltså inte testat och/eller är Intelsponsrade så att de utelämnar den informationen så att bara entusiaster har ett hum om vad för AMD-processor man ska ha fastän spelet högst troligt är utvecklat för konsoler i första hand, som ju har AMD-processorer.

Det är väl ingen seriös gamer som använder AMD? /s

Ser fram mot det här, sitta på förfesten/grabbkvällen och spela fifa samt tekken är ju tradition. Har haft en bokning sedan jul dock till ps4, skulle kännas fel att köra på dator för mig.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Det är väl ingen seriös gamer som använder AMD? /s

...

Du trollar dåligt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag har växt upp med Tekken och har inte kunnat spela det så pass mycket då jag övergav konsoler. Att jag sålde min PS3a men fortfarande har kvar Tekken tag tournament 2 CE är bevis på det

Fyfan kan knappt vänta till spelet äntligen släpps till PC!! Väntat så jävla länge på det här!
Köpt en ny Arcade stick och allt. Har min Ultra Wide hemma som jag inte packat upp ännu! Kommer bli guld nästa Fredag!

Skrivet av SvanteP:

Det är väl ingen seriös gamer som använder AMD? /s

Ser fram mot det här, sitta på förfesten/grabbkvällen och spela fifa samt tekken är ju tradition. Har haft en bokning sedan jul dock till ps4, skulle kännas fel att köra på dator för mig.

Många gamers går över till AMD nu mera. Speciellt dem som streamar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

"eller motsvarande AMD-processor" de har alltså inte testat och/eller är Intelsponsrade så att de utelämnar den informationen så att bara entusiaster har ett hum om vad för AMD-processor man ska ha fastän spelet högst troligt är utvecklat för konsoler i första hand, som ju har AMD-processorer.

Systemkraven känns lite trollade, CPU är precis som du skriver.

Själv så regerade jag än mer på vad dom krävde i grafik, där nämns bara Nvidia även om där finns motsvarade kort från AMD.

Än mer intressant är att dom tidigare endast släppt på Spelkonsol, så nog borde dom känna till AMD...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Det är väl ingen seriös gamer som använder AMD? /s

Ser fram mot det här, sitta på förfesten/grabbkvällen och spela fifa samt tekken är ju tradition. Har haft en bokning sedan jul dock till ps4, skulle kännas fel att köra på dator för mig.

Seriöst...
Ingen aning om vad som hänt på denna sidan nyår

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Skönt att så många missade @SvanteP 's "/s" i sin kommentar..

OnT: Kul att det kommer till PC, synd att de inte passade på att porta till Linux och/eller OS X när de ändå höll på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

frågan är bara om man ska köra på ps4 eller pc?

Permalänk
Medlem

Kul att det kommer till PC. Men varken grafiken eller animationerna var väl något att hurra för. Lite udda med tanke på första spelets betydelse.

Skrivet av Hagge:

Köpt en ny Arcade stick och allt. Har min Ultra Wide hemma som jag inte packat upp ännu! Kommer bli guld nästa Fredag!

Nyfiken. Vad är det för arkadsticka du köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Kul att det kommer till PC. Men varken grafiken eller animationerna var väl något att hurra för. Lite udda med tanke på första spelets betydelse.

Nyfiken. Vad är det för arkadsticka du köpt?

Heter något med Venom Arcade stick. Mysig o så. Kostade mig runt 500

Permalänk
Medlem

Någon som lirar detta på pc? adda mig på steam isf: jimbo_p