Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Är sugen på Nine parchments:
Online and local co-op with 1-4 players

https://www.youtube.com/watch?v=pOEKESOFOI0

Skrivet av hultron:

Sine Mora EX ser kul ut. Älskar Gradius, så detta lär bli ett köp.

https://youtu.be/QtDzr1skhxo

båda spelen såg ju riktigt roliga ut, blir definitivt köp för min del!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Kanske gamla nyheter men med ny firmware för 8bitdo kontrollerna så funkar de nu på switchen http://www.8bitdo.com

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Kanske gamla nyheter men med ny firmware för 8bitdo kontrollerna så funkar de nu på switchen http://www.8bitdo.com

Det visste inte jag om. Tack! En snabb off-topic fråga, är det någon som lyckats få sin 8bitdo kontroll att fungera med Wii U?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det visste inte jag om. Tack! En snabb off-topic fråga, är det någon som lyckats få sin 8bitdo kontroll att fungera med Wii U?

Jag har fått igång det med min.

Gjort likadant som i videon nedan.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Jag har fått igång det med min.

Gjort likadant som i videon nedan.

https://youtu.be/ElHXDN64nio

Jag har tittat på den där videon hur många gånger som helst och jag kan bara inte få det funka. Måste man ha en specifik firmware eller räcker det med att ha den senaste som officiella hemsidan erbjuder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag har tittat på den där videon hur många gånger som helst och jag kan bara inte få det funka. Måste man ha en specifik firmware eller räcker det med att ha den senaste som officiella hemsidan erbjuder?

Så länge du uppdaterat så är det ok.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Någon här som lyckats få tag i ett exemplar av The Binding of Isaac - After Birth för Switch? Jag fick ett meddelande i form av bekräftelse att hämta ut spelet i butik trots att det inte finns något tecken på spelet har kommit in i lager någonstans här i Sverige? De finns bara uppe för bokning, däremot i Webhallen finns "Lägg i varukorgen" knappen tillgänglig men den verkar antingen helt slutsåld eller har dem i lager än. Vet ni något om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag har tittat på den där videon hur många gånger som helst och jag kan bara inte få det funka. Måste man ha en specifik firmware eller räcker det med att ha den senaste som officiella hemsidan erbjuder?

Skrivet av iller:

Så länge du uppdaterat så är det ok.

Jag får revidera mitt svar.

Har uppdaterat min kontroll till ver. 4.0 och nu har även jag problem att synka till Wii U.
Switch och alla övriga konsoller inga problem.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Street Fighter II blir det inget köp av för in del. Skulle vara om spelet blir väligt billigt framöver, 99kr eller så hade jag nog lätt köpt en boxad utgåva.

Disgaea verkar ha släppts idag med, men tror jag avstår den. Aldrig riktigt fastnat för den typen av spel, inte tidigare Disgaea-titlar eller ens, tyvärr, kultförklarade Final Fantasy Tactics. Men helt klart en intressant titel för plattformen med.

Ni andra, har ni köpt något av dessa och vad tycker ni om dessa? Speciellt nyfiken på just Disgaea personligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Street Fighter II blir det inget köp av för in del. Skulle vara om spelet blir väligt billigt framöver, 99kr eller så hade jag nog lätt köpt en boxad utgåva.

Disgaea verkar ha släppts idag med, men tror jag avstår den. Aldrig riktigt fastnat för den typen av spel, inte tidigare Disgaea-titlar eller ens, tyvärr, kultförklarade Final Fantasy Tactics. Men helt klart en intressant titel för plattformen med.

Ni andra, har ni köpt något av dessa och vad tycker ni om dessa? Speciellt nyfiken på just Disgaea personligen.

Disgaea-spelen är något av personliga favoriter här. Trevlig gammaldags turn-baserade tactis och grym humor i spelen.

Har du inte spelat något alls i serien rekommenderar jag dig att plocka upp det här.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Någon här som lyckats få tag i ett exemplar av The Binding of Isaac - After Birth för Switch? Jag fick ett meddelande i form av bekräftelse att hämta ut spelet i butik trots att det inte finns något tecken på spelet har kommit in i lager någonstans här i Sverige? De finns bara uppe för bokning, däremot i Webhallen finns "Lägg i varukorgen" knappen tillgänglig men den verkar antingen helt slutsåld eller har dem i lager än. Vet ni något om detta?

Jag har redan USA kopian men den finns ute i Sverige den 30:e Juni köpte den nya utgåvan med då det nya omslaget är snyggt på CDON. 329:- exklusive frakt hade en kod på 100:- så jag använde den med fick min kopia då för ca 295:- inkl. frakt

Den på webbis är snordyr 600:- och de har haft dem inne innan i Sverige tyvärr inte USA:s första upplagan med boken och klistermärkena.
Billigast just nu är på CDON enligt prisjakt.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Jag har redan USA kopian men den finns ute i Sverige den 30:e Juni köpte den nya utgåvan med då det nya omslaget är snyggt på CDON. 329:- exklusive frakt hade en kod på 100:- så jag använde den med fick min kopia då för ca 295:- inkl. frakt

Den på webbis är snordyr 600:- och de har haft dem inne innan i Sverige tyvärr inte USA:s första upplagan med boken och klistermärkena.
Billigast just nu är på CDON enligt prisjakt.

Ok, intressant. Men de som kommer ut i Sverige har ett annat omslag, dvs europeiskt exemplar jämfört med den amerikanska som ser annorlunda ut eller hur? Menar du då att Webhallens exemplar är också de europeiska precis som de CDON får in i slutet av Juni?

Eftersom jag har fått mejl om att hämta mitt exemplar på Webbhallen, men om det är samma version som alla andra svenska butiker kommer få in är det definitivt inte värt 599:-. Jag trodde nästan de hade importerat de amerikanska exemplaren därav höga priset.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ok, intressant. Men de som kommer ut i Sverige har ett annat omslag, dvs europeiskt exemplar jämfört med den amerikanska som ser annorlunda ut eller hur? Menar du då att Webhallens exemplar är också de europeiska precis som de CDON får in i slutet av Juni?

Eftersom jag har fått mejl om att hämta mitt exemplar på Webbhallen, men om det är samma version som alla andra svenska butiker kommer få in är det definitivt inte värt 599:-. Jag trodde nästan de hade importerat de amerikanska exemplaren därav höga priset.

Det nya omslaget gäller även för USA webbis har importerat deras ex som kostar 599:- den med det nya omslaget.
Det finns 3 utgåvor av BOI den första med bok och klistermärken:

Den andra utgåvan ser likadan ut som första utgåvan men har ingen bok eller kilstermärken:

Den tredje har nytt omslag ingen bok eller klistermärken finns i USA och snart i EU 30:e Juni.

Ps jag importerade BOI och betalade ca 440:-, amazon bjöd på frakten från USA bok och klistermärken ingick att Webbis tar 599:- för sina är väldigt underligt.

Permalänk
Medlem

Fick en Switch utav min underbara sambo i present idag 😃 Dock "bara" konsolen och inga spel.

Så vilka spel är ett måste? Sugen på både Zelda och Mario Kart. Rekommenderas?

Något annat man bör köpa till sin switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonel:

Fick en Switch utav min underbara sambo i present idag 😃 Dock "bara" konsolen och inga spel.

Så vilka spel är ett måste? Sugen på både Zelda och Mario Kart. Rekommenderas?

Något annat man bör köpa till sin switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Zelda alla dagar i veckan om du ska välja mellan dom till en början, mario kart ser jag mer som ett sällskapsspel med vänner

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Zelda alla dagar i veckan om du ska välja mellan dom till en början, mario kart ser jag mer som ett sällskapsspel med vänner

Jo lite så jag känner. Men tror nog sambon tycker MK är skoj att lira tillsammans så köper nog det med. Måste man köpa en till kontroll då? Eller delar man på switchens två? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonel:

Jo lite så jag känner. Men tror nog sambon tycker MK är skoj att lira tillsammans så köper nog det med. Måste man köpa en till kontroll då? Eller delar man på switchens två? 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Den som följer med funkar till 2 spelare på MK8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Den som följer med funkar till 2 spelare på MK8.

Gött! Skönt att slippa behöva köpa en extra handkontroll direkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Tiderna för Global Testpunch, Arms:

27 maj:
02:00 - 02:59
14:00 - 14:59
20:00 - 20:59

28 maj:
02:00 - 02:59
14:00 - 14:59
20:00 - 20:59

3 juni:
02:00 - 02:59
14:00 - 14:59
20:00 - 20:59

4 juni:
02:00 - 02:59
14:00 - 14:59
20:00 - 20:59

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Monster hunter XX kommer till Switch.

Monster Hunter XX is coming to Switch, Capcom has announced.

More details about this version of the game will be shared at the Monster Hunter Championship 2017 on Saturday. This will include a Japanese release date for the game.

Källa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Disgaea-spelen är något av personliga favoriter här. Trevlig gammaldags turn-baserade tactis och grym humor i spelen.

Har du inte spelat något alls i serien rekommenderar jag dig att plocka upp det här.

Hm just ja, var det detta spel det fanns demo på också? Lika bra att testa det själv isåfall.

Skrivet av Tiamat:

Monster hunter XX kommer till Switch.

Monster Hunter XX is coming to Switch, Capcom has announced.

More details about this version of the game will be shared at the Monster Hunter Championship 2017 on Saturday. This will include a Japanese release date for the game.

http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/monster-hunter-xx-switch-2.jpg

Källa

Hehe, detta spel och Switch kommer sälja galna mängder i Japan.

Permalänk
Medlem

Jag blev såld på ARMS efter har tittat på senaste direct. Ser riktigt skoj ut. Taggad!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Update angående Mario + Rabbids Kingdom

The long-rumoured strategy RPG, Mario + Rabbids Kingdom Battle is currently scheduled for release in August and is set to debut at E3 in June. We will have more details on the game and its development soon.

Källa, Källa II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Update angående Mario + Rabbids Kingdom

http://media.comicbook.com/2017/05/oxp12ahx-998474.jpg

http://www.nintendoworldreport.com/media/44682/4/5.jpg

The long-rumoured strategy RPG, Mario + Rabbids Kingdom Battle is currently scheduled for release in August and is set to debut at E3 in June. We will have more details on the game and its development soon.

Källa, Källa II

Oh... detta låter riktigt intressant för min del. Jag har nog missat detta spel helt innan, har det varit allmänt känt att detta var på gång? Jag måste nog se över mina RSS-feeds framöver, har nog rensat lite väl mycket.

En arena-shooter hade varit rätt intressant, var det första jag fick uppfattningen av den där bilden men verkar bli annat. Men... intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonel:

Fick en Switch utav min underbara sambo i present idag 😃 Dock "bara" konsolen och inga spel.

Så vilka spel är ett måste? Sugen på både Zelda och Mario Kart. Rekommenderas?

Något annat man bör köpa till sin switch?

Skickades från m.sweclockers.com

Trevlig sambo! Grattis!

Jag hade själv skaffat en Pro-kontroller nästan direkt!

Även om Switch är bäst/grymmast som bärbar konsol, så är ju en kul sak med den att den går att koppla in och köra mot TV, och då tycker jag personligen att något bättre än JoyConsen är nödvändigt (iaf. för mig som uppskattar bra känsla i spelkontrollers och dess ergonomi).

Hade också köpt MK om du inte redan har det på Wii U (många som älskar Zelda, och verkar vara grymt lyckas release, men inget för mig personligen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Inte så långt kvar till E3 (13-16/6) nu! Vad tror ni Nintendo kommer att utannonsera? Förhoppningar och förväntningar?

Själv hoppas jag på ett nytt Pikmin samt en Splatoon 2-bundle hade varit nice också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Inte så långt kvar till E3 (13-16/6) nu! Vad tror ni Nintendo kommer att utannonsera? Förhoppningar och förväntningar?

Själv hoppas jag på ett nytt Pikmin samt en Splatoon 2-bundle hade varit nice också!

Hoppas på Pokemon Diamond/Pearl remake, något annat Pokemon äventyr alternativt ett Pokemon Snap 2 om det inte blir äventyr.

Skulle vara häftigt med ett Pokemonspel som tog samma steg som Breath of the Wild, dvs öppen värld och annat nice.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av solemn:

Inte så långt kvar till E3 (13-16/6) nu! Vad tror ni Nintendo kommer att utannonsera? Förhoppningar och förväntningar?

Själv hoppas jag på ett nytt Pikmin samt en Splatoon 2-bundle hade varit nice också!

Jag hoppas på fler mysiga indiespel, att man verkligen får in det på den bärbara marknaden.
Sen som föregående talare önskar jag mig ett Pokémon-spel.
Även om man dementerat att det skulle komma så drömmer jag om en emulator för äldre snes/N64/gamecube/Ds etc etc

Edit: Och var kattsingen är alla sportspel?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa väskan till Switch? Är det Nintendos väska som gäller eller finns det någon bättre kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lejonel: man delar den i två, finns små kontrollfästen att köpa så det blir som två små riktiga kontroller när den är delad, som är rätt obekväma (små) i vuxna händer delade om man bara har dom som dom är.