Mina tankar om OPNSense VS PFSense

Permalänk
Medlem

Mina tankar om OPNSense VS PFSense

Hej.

Har nu testat OPNSense under ett par veckors tid.

Körde PFSense innan.

Det jag saknar från PFSense är PFBlockerNG rätt mycket. Finns någon blocker i OPNSense men inte fått det att fungera. Samt att NUT
paketet vasr i gui't så det var enklare att konfa upp.

I övrigt gillar jag OPNSense men går ev tillbaka till PFSense på grund av packet systemet.

Men får se vad jag gör.

I övrigt så var det inga större skillnader för mig som användare och administratör.

Mvh David

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

@Dax:
Hej,
Hur gick det för dig?
Gått tillbaka till pfsense? Eller lyckats lösa/hitta det du saknar i OPNSense?
Jag går själv i pfsense-tankar.

~TrueType

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Har gått ifrån båda nu och kör en Unifi USG Pro 4.

Jag gick tillbaks till PFSense innan bytet pågrund av pfblockerng framförallt. Men gillade opnsense i stort.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt här, jag hittar pfBlockingNG inom paketsystemet och kan installera det utan problem.

Är där något specifikt inom pfBlockingNG som du saknar?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Förstår inte riktigt här, jag hittar pfBlockingNG inom paketsystemet och kan installera det utan problem.

Är där något specifikt inom pfBlockingNG som du saknar?

Nej, det ang pfblcokerng var med OPNSense och det var en av orsakerna jag gick tillbaks till PFSense men igår bytte jag till en USG Pro 4 för att kunan ha allt i mitt rack skåp i garaget

Visa signatur

En trött jäkel.