Sapphire lanserar utbytbara tillbehör för grafikkort i Radeon RX 400- och 500-serien

Permalänk
Melding Plague

Sapphire lanserar utbytbara tillbehör för grafikkort i Radeon RX 400- och 500-serien

Grafikkortstillverkaren Sapphire lanserar tillbehörsserien Nitro Gear, vilken innefattar utbytbara höljen, täckplåtar och fläktar för ett flertal av företagets grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag äntligen bli Blå-Gul i både hjärtat och grafikkortet.
***bort/mod***

Meme/1.6 /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Bara en tidsfråga, Asus har ju 3d ritningar vilka ändrar utseendet på deras komponenter. De flesta har ju utbytbarna delar nuförtiden, ännu ett sätt att tjäna pengar.

Permalänk
Avstängd

Jag skiter helt i modding delar då jag inte sitter och tittar i datorn så ofta men är bra att det finns reservdelar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ imo! Om fler tillverkare börjar med det kanske äntligen kan få bästa kylaren utan rymdskeppsdesign!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jahapp. Nicheprodukter för en mycket liten del av en entusiastmarknad. Känns sådär lagom meningslöst men det är väl inget som förbjuder dem att göra det iofs.

Permalänk
Medlem

Reserverdelar = Underbart samt fyller en funktion
Lampor mm = Värdelöst, det var länge sedan jag var p12 och oskuld.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om de sålde rena kylare helt enkelt. Skulle gärna byta ut min referens kylare på mitt RX480 till en Nitro kylare.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Vore ännu trevligare om de sålde rena kort. Jag vet inte hur många originalkylare och fläktar jag slängt när de bara blivit liggande för att jag satt vattenblock på korten.

Permalänk
Medlem

Jag gillar att datorn är snygga, ser det bara som positivt och personlig stil. Mer sådant behövs. Bespara er kommentarer så som p12 och oskuld osv.

Permalänk
Medlem

Låter som att jag borde skaffa sapphire-kort nästa gång, om dessa inte bryter garantin alltså. Hade ett 290x från asus som slutade fungera, gav artifakter vid post och blåskärm innan Windows hoppat igång. Provade dra åt skruvarna till kylaren, tänkte de kanske satt löst. Såg sedan när det inte hjälpt att jag hade garanti kvar på kortet. Skickade in till komplett. En plombering (vit klisterlapp med röd ring på) var bruten efter mitt halvhjärtade försök att laga kortet. Tvärstopp vad gällde garanti. Detta alltså på ett RoG matrix platinum som marknadsförs med specialfunktioner för att köras med flytande kväve istället för original-kylaren..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Låter som att jag borde skaffa sapphire-kort nästa gång, om dessa inte bryter garantin alltså. Hade ett 290x från asus som slutade fungera, gav artifakter vid post och blåskärm innan Windows hoppat igång. Provade dra åt skruvarna till kylaren, tänkte de kanske satt löst. Såg sedan när det inte hjälpt att jag hade garanti kvar på kortet. Skickade in till komplett. En plombering (vit klisterlapp med röd ring på) var bruten efter mitt halvhjärtade försök att laga kortet. Tvärstopp vad gällde garanti. Detta alltså på ett RoG matrix platinum som marknadsförs med specialfunktioner för att köras med flytande kväve istället för original-kylaren..

Skickades från m.sweclockers.com

Asus sätte på 780 kylaren på 290x, de var nog därför den blev ostabil.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Kul grej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Synd att de va skit fula, Nitro korten ser ju grymma ut som de är, visst, nya backplates och fläktar, men shrouden va ugly as fuck.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X