Galen på Battlefield 1 Ikon som visas som paus ikon.

Permalänk
Medlem

Galen på Battlefield 1 Ikon som visas som paus ikon.

Nu har jag googlat i veckor för att lösa detta mysterium. Har formaterat återställt prövat med alla typer av lösningar. Någon som känner igen detta märkliga fenomen? Min battlefield 1 logga och även Dragon Age blir till en grön paus ikon liksom. Jag får inte till det till spelets egna spel ikon. Försöker överföra ikonen från spel mappen till skrivbordet men så fort det hamnar på skrivbordet blir det en jäkla grön ikon. Någon kära klockare som har lösning på detta underbara problem?

Tack på förhand mvh Andy

Visa signatur

CPU: i9 9900k 5.1Ghz 1.325V LLC 6
GPU: Asus 1080 Ti Strix OC 2063Mhz
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200Mhz
Screen: Asus PG278Q | SC: SoundBlasterZ | 500GB | PSU: Corsair HX1200i | Case: Corsair 570X | Samsung 970 EVO | Motherboard: Asus Z390-F | Cooler: Corsair H150i

Permalänk

@shejtan: Kanske kan vara något?
Länk

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av shejtan:

Nu har jag googlat i veckor för att lösa detta mysterium. Har formaterat återställt prövat med alla typer av lösningar. Någon som känner igen detta märkliga fenomen? Min battlefield 1 logga och även Dragon Age blir till en grön paus ikon liksom. Jag får inte till det till spelets egna spel ikon. Försöker överföra ikonen från spel mappen till skrivbordet men så fort det hamnar på skrivbordet blir det en jäkla grön ikon. Någon kära klockare som har lösning på detta underbara problem?

Tack på förhand mvh Andy

Troligen din ikon cache som strular.
Gå till:
C:\Users\%username%\AppData\Local
Ta bort IconCache.db och starta om.
Självklart så måste du kunna se system och dolda filer för att hitta den.

Permalänk
Medlem

@shejtan:

Ladda ner lämplig bild - http://baunticheats.com/Image/avatar_3_13.png

Konvertera till icon - http://www.wikihow.com/Create-a-Windows-Icon

Gör egen genväg till bf1.exe och byt ikon.

Borde väl funka?

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla svar. Skall hem efter arbetet och prova dessa lösningar <3

Visa signatur

CPU: i9 9900k 5.1Ghz 1.325V LLC 6
GPU: Asus 1080 Ti Strix OC 2063Mhz
RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3200Mhz
Screen: Asus PG278Q | SC: SoundBlasterZ | 500GB | PSU: Corsair HX1200i | Case: Corsair 570X | Samsung 970 EVO | Motherboard: Asus Z390-F | Cooler: Corsair H150i

Permalänk
Inaktiv

Både BF4 och BF1 har alltid haft den där gröna pausikonen för mig. Detta oavsett dator och OS. De ska helt enkelt se ut på det sättet. Väldigt fult när olika spel har samma gamla trista ikon dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Både BF4 och BF1 har alltid haft den där gröna pausikonen för mig. Detta oavsett dator och OS. De ska helt enkelt se ut på det sättet. Väldigt fult när olika spel har samma gamla trista ikon dock.

Ikonerna ska inte se ut så, men de har varit så för mig i samtliga Frostbite-spel sen BF3. Har aldrig lyckats finna någon lösning och det är inte många som verkar ha haft samma problem.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Battlefront och BF1. Flera datorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Haha, jag har också råkat ut för det där haha. Men jag lever bara med det