Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läst något om att "joysticken" på kontrollen är kass på vissa handkontroller? Tror jag fått en kass nämligen. När jag försöker sikta med pilbågen i Zelda så siktar den åt helskotta fel. Går det att lösa tro? 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonel:

Har för mig att jag läst något om att "joysticken" på kontrollen är kass på vissa handkontroller? Tror jag fått en kass nämligen. När jag försöker sikta med pilbågen i Zelda så siktar den åt helskotta fel. Går det att lösa tro? 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte så att du inte stängt av motion controls vid aim i zelda då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Det är inte så att du inte stängt av motion controls vid aim i zelda då?

Humm kanske? Ändrar man det i spelet lr?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur många var uppe vid 2 och körde Arms Global Testpunch?

Riktigt skoj och bra träning när man boxade med en kontroll i vardera hand! Får gräva fram några vikter att spänna fast på armarna så behöver man inte gå till gymmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonel:

Humm kanske? Ändrar man det i spelet lr?

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, under options finns "aim with motion controls".

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Det nya omslaget gäller även för USA webbis har importerat deras ex som kostar 599:- den med det nya omslaget.
Det finns 3 utgåvor av BOI den första med bok och klistermärken:
http://i.ebayimg.com/images/g/0w4AAOSw4CFY3qTu/s-l1600.jpg
Den andra utgåvan ser likadan ut som första utgåvan men har ingen bok eller kilstermärken:
http://i.ebayimg.com/images/g/rHoAAOSwZLhY2sn9/s-l1600.jpg
Den tredje har nytt omslag ingen bok eller klistermärken finns i USA och snart i EU 30:e Juni.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/814jbHj93-L._AC_SL1280_.jpg
https://pbs.twimg.com/media/C-OyHjbU0AAFpjg.jpg

Ps jag importerade BOI och betalade ca 440:-, amazon bjöd på frakten från USA bok och klistermärken ingick att Webbis tar 599:- för sina är väldigt underligt.

Jag gick till Webhallen och kollade upp spelet. Det visade sig vara från USA baserad på hur spelet var inplastat. Däremot är det nya omslaget, som ska komma till Sverige också. Jag är lite besviken, hoppades på första omslaget då det känns mest unik.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag gick till Webhallen och kollade upp spelet. Det visade sig vara från USA baserad på hur spelet var inplastat. Däremot är det nya omslaget, som ska komma till Sverige också. Jag är lite besviken, hoppades på första omslaget då det känns mest unik.

Jepp det är amerikanskt och CDON höjde sin till 599:- det är samma omslag det står 20 Juni vet inte om de har importerat med.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Hur många var uppe vid 2 och körde Arms Global Testpunch?

Riktigt skoj och bra träning när man boxade med en kontroll i vardera hand! Får gräva fram några vikter att spänna fast på armarna så behöver man inte gå till gymmet.

Jag körde 15-20 min tryckte på alla knappar tycks som om man hoppar och duckar hela tiden så är man onåbar. Lite som Neverwinter Online hopp bugg och ingen kan ta dig även om man kör hardtarget. För mig blir det lite för mycket dålig pvp känsla. Hur skulle det se ut om alla hoppar i MMA t e x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Jag körde 15-20 min tryckte på alla knappar tycks som om man hoppar och duckar hela tiden så är man onåbar. Lite som Neverwinter Online hopp bugg och ingen kan ta dig även om man kör hardtarget. För mig blir det lite för mycket dålig pvp känsla. Hur skulle det se ut om alla hoppar i MMA t e x?

Svårt att göra skada om man bara hoppar omkring, gäller att hitta en balans mellan att undvika och slå. För mig gick det hyfsat, men säkert fler förluster än vinster. Blev bättre mot slutet.

Får man inte hoppa i MMA?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Svårt att göra skada om man bara hoppar omkring, gäller att hitta en balans mellan att undvika och slå. För mig gick det hyfsat, men säkert fler förluster än vinster. Blev bättre mot slutet.

Får man inte hoppa i MMA?

Tja du hoppar inte bara du slår och hoppar. Som jag sa tidigare i Neverwinter och andra spel så hoppar man och slår eller springer runt för att hålla en node noll skills. Vi körde tag team och vann och jag hoppade inte mycket däremot skyddade jag mig och hopp attackerade. Sen visst vi körde med pro kontrollers så visst är det en fördel (joy con rumblen funkar inte helt som om man boxar).
I MMA får du hoppa och göra vad du vill men det funkar inte så bra, prova att hoppa runt i en bur och se vad som händer. Sen när jag körde muy thai som är en del av MMA får du inte ut ett skit av att hoppa runt så vidare du inte hoppknäar eller hopparmbågar nån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tja du hoppar inte bara du slår och hoppar. Som jag sa tidigare i Neverwinter och andra spel så hoppar man och slår eller springer runt för att hålla en node noll skills. Vi körde tag team och vann och jag hoppade inte mycket däremot skyddade jag mig och hopp attackerade. Sen visst vi körde med pro kontrollers så visst är det en fördel (joy con rumblen funkar inte helt som om man boxar).
I MMA får du hoppa och göra vad du vill men det funkar inte så bra, prova att hoppa runt i en bur och se vad som händer. Sen när jag körde muy thai som är en del av MMA får du inte ut ett skit av att hoppa runt så vidare du inte hoppknäar eller hopparmbågar nån.

Skruva och tajma där folk landar, slå ner och blockera deras attacker. Har inte märkt att man skulle kunna vara oövervinnerlig på något sätt, däremot är hoppa och slide mycket effektivt att bemästra för att undvika mycket. Samma att lära sig att kontra detta, vilket tar lite mer än 15-20 minuter. Spelet är nog inte för dig om du förväntar dig realistisk boxning/mma.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Skruva och tajma där folk landar, slå ner och blockera deras attacker. Har inte märkt att man skulle kunna vara oövervinnerlig på något sätt, däremot är hoppa och slide mycket effektivt att bemästra för att undvika mycket. Samma att lära sig att kontra detta, vilket tar lite mer än 15-20 minuter. Spelet är nog inte för dig om du förväntar dig realistisk boxning/mma.

Citerar från loading lite vad jag håller med och med en risk för att du ger mig en tautologi av vad jag sa i första inlägget jag var inte imponerad av det. Så där är vi överens vilket var mitt syfte med mitt första inlägg jag gillade inte spelet fick jag inte det eller?

Skrivet av Nintendo att säga "ARMS spelas bäst med sina armar" för någonting annat vore ju ironiskt/underligt. Men av de 2h+ som jag spelat hittills är det så ofantligt märkbart huruvida motståndare använder rörelsekontroller eller vanlig handkontroll.:
Skrivet av Men överlag är det en riktigt jäkla bra upplevelse. Framförallt med Pro Controller. Mötte nyss en sjukt mobil Ribbon Girl med Slapamander, sjukt intensiv match, det var oerhört jämnt och i slutändan förlorade jag (man såg knappt livmätaren på någon av oss i typ 20 sekunder). Hade aldrig kunnat få den upplevelsen med rörelsekänslighet. Dock, rörelsekontrollerna är 'attraktiva' om jag vet att jag kommer möta någon som också använder dem. Nu ser man ju tyvärr inte det.:
Skrivet av Spelar Arms med Pro Controller och fullkomligt krossar motståndet. Har vunnit alla matcher hittills (överlägset). Att spela med rörelsekontroller mot någon som använder Pro Controller (eller joy-cons också, antar jag) är att göra sig själv en otjänst. Som att spela FPS med handkontroll mot någon med tangentbord/mus, gånger 10.:
Skrivet av Själv tyckte jag att kontrollerna inte alltid riktigt registrerade på mina rörelser, specifikt när man gjorde 'skruvade' slag. Det kan dock ha med mina joy-cons att göra, men överlag var kontrollerna i spelet absolut godkända.:
Skrivet av På den ungefärliga timmen hann jag redan uppfatta särskilda strategier som användes bland vår grupp, bland annat att luras genom att stå och blockera varpå andra (ofta) försöker att ta grepp om den som blockar, vilket personen som blockerar väntat på och när den andres armar är utsträcka så hoppar 'blockeraren' upp i luften och tar i sin tur grepp om den andre. Den mest frustrerande matchen som jag spelade var mot någon som använde Ribbon Girl, hoppade omkring sjukt mycket och i princip endast attackerade genom att ta grepp om en. Det var längesedan som jag blev så enerverad av ett tevespel, tyvärr fick jag aldrig någon chans att slåss mot den personen igen.:

Mötte två som gjorde precis detta hela tiden de blockade och slängde iväg oss konstant vi var så nära att losa. Men vi vann hoppade emot slide parerade och slog. Att spela 2 vs 2 är lite krångligare då vi trasslar ihop oss.

Sen spelade jag solo med mot någon som gömde sig hela tiden bakom en pelare.
Men det kanske var så att vi mötte pissigt motstånd eftersom vi vann alla matcher och du mötte eliten och losade?
För jag har ingen aning matcherna var slut på 1 minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Citerar från loading lite vad jag håller med och med en risk för att du ger mig en tautologi av vad jag sa i första inlägget jag var inte imponerad av det. Så där är vi överens vilket var mitt syfte med mitt första inlägg jag gillade inte spelet fick jag inte det eller?

Mötte två som gjorde precis detta hela tiden de blockade och slängde iväg oss konstant vi var så nära att losa. Men vi vann hoppade emot slide parerade och slog. Att spela 2 vs 2 är lite krångligare då vi trasslar ihop oss.

Sen spelade jag solo med mot någon som gömde sig hela tiden bakom en pelare.
Men det kanske var så att vi mötte pissigt motstånd eftersom vi vann alla matcher och du mötte eliten och losade?
För jag har ingen aning matcherna var slut på 1 minut.

Du får ogilla spelet hur mycket du vill, har inga aktier i Nintendo eller fonder som påverkas av hur många som gillar det. Däremot ifrågasatte jag dina anledningar lite då det lät som du spelat en kvart och sedan ragequittat för att andra hade bättre strategi och det inte var som MMA.

Jag har i alla fall kul och man får röra på sig lite extra!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

Du får ogilla spelet hur mycket du vill, har inga aktier i Nintendo eller fonder som påverkas av hur många som gillar det. Däremot ifrågasatte jag dina anledningar lite då det lät som du spelat en kvart och sedan ragequittat för att andra hade bättre strategi och det inte var som MMA.

Jag har i alla fall kul och man får röra på sig lite extra!

Varken rageqittade tyckte det var tråkigt bara att matcherna gick för snabbt sen var det 15-20 min 2 vs 2 sen körde jag solo resten men det spelar ingen roll kommer inte köpa det. Men håller med att det är ett bra spel om flera får röra på sig

MMA jämförelsen var lite missvisande eftersom jag då syftade på NWO dvs att hålla en node genom att hoppa. Tyvärr kan man inte hålla en node genom att hoppa i MMA det var min poäng. Jämförelsen var att man kan göra något liknande i Amrs som jag och en del andra har påpekat därav hans citat från loading.

Lycka till och kör med vikter på det lär bli bra träning och sjukt jobbigt

Ps de vi mötte hade en bra strategi men våran var bättre då vi vann varför rage quita om man vinner

Skrivet av Den mest frustrerande matchen som jag spelade var mot någon som använde Ribbon Girl, hoppade omkring sjukt mycket och i princip endast attackerade genom att ta grepp om en. Det var längesedan som jag blev så enerverad av ett tevespel, tyvärr fick jag aldrig någon chans att slåss mot den personen igen:

Låter som den killen jag mötte men vetifan han får nog ingen mer chans då jag inte spelade mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

***bort/mod***

Jag har en "Fantastic" 5V AC till USB C adapter på 3A och en "Deltaco" USB 3.1 ("gen 2") typ C till C. Länkar nedan.

AC-adapter 5V 3A USB-C
Sladd USB 3.1 ("gen 2") typ C till C

Min undran: Törs jag koppla in dessa till min Switch medan jag spelar handhållet i soffan? Har förstått att det är en del prylar där ute som bränner enheter och jag vill såklart inte utsätta min för någon risk.

Ser ingen anledning att det inte ska funka, Switchen går att ladda med ca 15V x 3A
Mer info om att ladda finner du här https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/teman/sa-laddar-du-ninte...

screamin-daemon, moderator
Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Ser ingen anledning att det inte ska funka, Switchen går att ladda med ca 15V x 3A
Mer info om att ladda finner du här https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/teman/sa-laddar-du-ninte...

15Vx2A förvisso. Men ingen fara att använda en 3A, då den inte drar mer ström än den behöver.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

15Vx2A förvisso. Men ingen fara att använda en 3A, då den inte drar mer ström än den behöver.

15Vx2,6A om vi ska vara petig

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Jag fick Mario Kart 8 Deluxe till Switchen av svärmor igår när jag fyllde år. Äger det redan till Wii U så det var ju ett sånt där spel som inte riktigt var motiverat att köpa, men frugan hade nog snappat upp att jag ändå var sugen på det och vi kör det då och då när vi har vänner över.

Jäklar vilket välgjort spel det är - testade att köra ett par rundor i handhållet läge och det är ju så vackert och flyter så bra. Ska spöa frugan i tv-läge senare ikväll

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv

Mycket intressanta rykten som strömmar ut nu innan E3. Ska bli riktigt intressant att följa årets mässa.

Skrivet av Schluug:

Jag fick Mario Kart 8 Deluxe till Switchen av svärmor igår när jag fyllde år. Äger det redan till Wii U så det var ju ett sånt där spel som inte riktigt var motiverat att köpa, men frugan hade nog snappat upp att jag ändå var sugen på det och vi kör det då och då när vi har vänner över.

Jäklar vilket välgjort spel det är - testade att köra ett par rundor i handhållet läge och det är ju så vackert och flyter så bra. Ska spöa frugan i tv-läge senare ikväll

Att man kan använda två föremål ger ännu mer taktiska möjligheter med. Bara en sån liten sak förändrar i mitt tycke mycket av spelets gameplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag är i valet och kvalet. Tänkte ha en Mario Kart afton hos mig men vet inte riktigt vilka kontroller man ska satsa på. Antingen köper man en Pro Controller eller 2 Joy Cons. De kostar ju 1000 kr på gamestop då alla andra affärer har slutsålt. Det är ju roligare med 4 samtidigt men 3 stycken funkar ju det med och pro controller verkar vara rätt bra. Vad göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolloboy:

Hej alla!

Jag är i valet och kvalet. Tänkte ha en Mario Kart afton hos mig men vet inte riktigt vilka kontroller man ska satsa på. Antingen köper man en Pro Controller eller 2 Joy Cons. De kostar ju 1000 kr på gamestop då alla andra affärer har slutsålt. Det är ju roligare med 4 samtidigt men 3 stycken funkar ju det med och pro controller verkar vara rätt bra. Vad göra?

Pro Controllern är gedigen och skön. Däremot vet jag inte om jag har för små händer, tyckte att högra spaken satt alldeles för långt in för att man ska kunna spela bekvämt. Tycker Joy Cons i hållaren man får med var mycket bättre. Så har du så händer kan det vara värt att tänka på.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Rolloboy:

Hej alla!

Jag är i valet och kvalet. Tänkte ha en Mario Kart afton hos mig men vet inte riktigt vilka kontroller man ska satsa på. Antingen köper man en Pro Controller eller 2 Joy Cons. De kostar ju 1000 kr på gamestop då alla andra affärer har slutsålt. Det är ju roligare med 4 samtidigt men 3 stycken funkar ju det med och pro controller verkar vara rätt bra. Vad göra?

Beror väl lite på när du ska ha aftonen men Proshop och spel och sånt har kvar pro kontrollers. Jag själv funderar på att skaffa den nya splatoon 2 kontrollen men den släpps senare (om 51 dagar):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolloboy:

Hej alla!

Jag är i valet och kvalet. Tänkte ha en Mario Kart afton hos mig men vet inte riktigt vilka kontroller man ska satsa på. Antingen köper man en Pro Controller eller 2 Joy Cons. De kostar ju 1000 kr på gamestop då alla andra affärer har slutsålt. Det är ju roligare med 4 samtidigt men 3 stycken funkar ju det med och pro controller verkar vara rätt bra. Vad göra?

Jag ångrar i alla fall inte att jag köpte prokontrollen, du kommer troligtvis ha nytta av den till singleplayerspel också.

Har du köpt switchen som partymaskin och bara planerar köra MK med vänner så är det mer värt att kunna spela fyra samtidigt, då hade jag köpt ett par joycons. Spelar du främst ensam klarar man sig på två joycon och en prokontroll.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Då får det bli en Pro Controller då vi ska spela på fredag. Tackar för svaren!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

15Vx2,6A om vi ska vara petig

Medföljande adaptern ja, men den drar aldrig mer än 2A, om vi ska vara ännu mer petiga.

http://www.anandtech.com/show/11181/a-look-at-nintendo-switch...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolloboy:

Hej alla!

Jag är i valet och kvalet. Tänkte ha en Mario Kart afton hos mig men vet inte riktigt vilka kontroller man ska satsa på. Antingen köper man en Pro Controller eller 2 Joy Cons. De kostar ju 1000 kr på gamestop då alla andra affärer har slutsålt. Det är ju roligare med 4 samtidigt men 3 stycken funkar ju det med och pro controller verkar vara rätt bra. Vad göra?

Köp fyra prokontrollers. Det hade jag kört på själv.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Köp fyra prokontrollers. Det hade jag kört på själv.

Haha!!
Det ska jag göra. Nintendoprylar är ju så billiga

Permalänk
Inaktiv

En Pro-kontroller + JoyCons och Grip bör man komma rätt långt med. Jag har två Pro-kontroller så får ut fyra kontroller totalt, då JoyCons fungerar separat med spelet ifråga. Personligen gillar jag Pro-kontrollen så är något av en no-brainer att ha två. Den andra har jag även tänkt använda ihop med datorn men har inte haft tid att se över lösningar för detta. Sedan har jag både en vanlig Xbox One samt Elite-kontroller så har inget superbehov av något mer.

Jag gillar för övrigt allmänt spelkontroller och tycker att oavsett tillverkare så levererar de ändå sett till vad de kostar. Xbox One ligger klart bäst till, speciellt då reor förekommer och man kan få ruskigt bra prylar för priset. Lite småsugen på en Steamkontroller bara för att komplettera "samlingen" men Valve kan gott skicka en till mig gratis efter alla köp.

Edit: Men visst, borde gå att skala av lite på priset på de flesta produkter. Entusiastutrustning, typ rattar joysticks och sådant för flera tusen är avsedda för en specifik marknad. Vanliga spelkontroller borde alla kunna hålla sig närmare 400-500kr än en bra bit över 500kr som de flesta ligger på.

I slutändan får man tänka på att spelkontrollen är en väldigt liten kostnad i det stora hela. Vad kostar inte spelen man köper oavsett plattform?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En Pro-kontroller + JoyCons och Grip bör man komma rätt långt med. Jag har två Pro-kontroller så får ut fyra kontroller totalt, då JoyCons fungerar separat med spelet ifråga. Personligen gillar jag Pro-kontrollen så är något av en no-brainer att ha två. Den andra har jag även tänkt använda ihop med datorn men har inte haft tid att se över lösningar för detta. Sedan har jag både en vanlig Xbox One samt Elite-kontroller så har inget superbehov av något mer.

Jag gillar för övrigt allmänt spelkontroller och tycker att oavsett tillverkare så levererar de ändå sett till vad de kostar. Xbox One ligger klart bäst till, speciellt då reor förekommer och man kan få ruskigt bra prylar för priset. Lite småsugen på en Steamkontroller bara för att komplettera "samlingen" men Valve kan gott skicka en till mig gratis efter alla köp.

Edit: Men visst, borde gå att skala av lite på priset på de flesta produkter. Entusiastutrustning, typ rattar joysticks och sådant för flera tusen är avsedda för en specifik marknad. Vanliga spelkontroller borde alla kunna hålla sig närmare 400-500kr än en bra bit över 500kr som de flesta ligger på.

I slutändan får man tänka på att spelkontrollen är en väldigt liten kostnad i det stora hela. Vad kostar inte spelen man köper oavsett plattform?

Om du har tänkt att köpa steam controllen för att spela med kan jag avråda dig att göra det. Spelade igenom Firewatch med den och några timmar Middle-earth. Rätt oskön i handen och jobbigt att behöva swipea över styrpallatan istället för att ha en extra analog spak. Sen dess har den legat i sin låda och samlat damm haha. Men ska samlingen kompletteras så kör på (Y)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolloboy:

Haha!!
Det ska jag göra. Nintendoprylar är ju så billiga

Gott! Bra kontrollers lyfter verkligen en konsol (och även den del PC-spel).

Har själv betalat allt från 1000 kr (XB Elite-kontroller) till 250 kr (vit XB1S-kontroller på Inetkampanj). Har själv 4 stycken (1 Elite, och 3 XB1S) i vardagsrummet så att upp till fyra personer kan spela utan problem.

Är också kul att man själv kan köra lite olika färger beroende på vad man känner för (för närvarande en svart Elite, samt en medföljande kritvit, en klarblå och till sist en olivgrön XB1S).

Väntar även på en custom-kontroller som jag fabriksbeställt från Microsoft USA med helt egna färger:
https://xboxdesignlab.xbox.com/en-US/view/0_53baa965-71d8-47f...

Bra kontrollers kostar lite extra, och är kanske inte så billigt initialt, men håller ofta länge under många många år, och är riktigt trevligt varje gång när man spelar med de. En bra investering i längden helt enkelt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/