Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

@LoneWerewolf:

Otur för säljaren! Min femåring älskar den...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Någon som fått leveransen av kontrollen från Elgiganten ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Skrivet av OJJE:

Någon som fått leveransen av kontrollen från Elgiganten ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag beställde den 17/4 och har ej fått än. Beställde också från Proshop ett par dagar därefter för att vara säker, även om deras pris egentligen var över smärtgränsen. Den handkontrollen kom igår.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Någon som fått leveransen av kontrollen från Elgiganten ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Senaste sms med försening jag fick sa 7:e juni.

Permalänk
Medlem

Bah, verkar vara andra gången som de får in den på kort tid och jag missar båda. Gissar att man får köra F5 på deras sida idag då... Lite skeptisk att det kommer att ge något dock. Igår stod det att de väntades få in fler idag, men nu är det datumet borta.

Permalänk
Skrivet av Naki:

Bah, verkar vara andra gången som de får in den på kort tid och jag missar båda. Gissar att man får köra F5 på deras sida idag då... Lite skeptisk att det kommer att ge något dock. Igår stod det att de väntades få in fler idag, men nu är det datumet borta.

Jag kollade strax efter 08:00 har jag för mig och datumet var borta redan då. Förmodligen har produktens lagerstatus ändrats redan tidigare på morgonen och då sålt slut rejält snabbt, med tanke på att de redan hade angett ett konkret datum.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av OJJE:

Någon som fått leveransen av kontrollen från Elgiganten ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Fick mail nyss:

"Din beställning har nu skickats, klicka på nedan kollinummer för att se var din leverans befinner
sig. Observera att det kan ta några timmar innan informationen finns tillgänglig.

Skickat 2017-05-26 14:30:21"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoneWerewolf:

Fick mail nyss:

"Din beställning har nu skickats, klicka på nedan kollinummer för att se var din leverans befinner
sig. Observera att det kan ta några timmar innan informationen finns tillgänglig.

Skickat 2017-05-26 14:30:21"

Japp! Fick också mailet nyss.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OJJE:

Japp! Fick också mailet nyss.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här.

Din beställning har nu skickats, klicka på nedan kollinummer för att se var din leverans befinner
sig. Observera att det kan ta några timmar innan informationen finns tillgänglig.

Om du har beställt fler än en produkt kan du komma att få flera leveranser, dock gör vi allt för att
få med allt i samma leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Någon som fått leveransen av kontrollen från Elgiganten ännu?

-
Vi kan dessvärre inte leverera din order i tid. Beräknat leveransdatum blir därför ändrat till 29. Maj.
-

-
Din beställning har nu skickats, klicka på nedan kollinummer för att se var din leverans befinner sig.
-

Dessa kontrollers ska fungera ihop med Wiimote också?
Så om man har några klassiska spel på Wii/Wii U så kan man spela de med denna kontroller ?

För jag har fortfarande ingen NES Mini Classic...
...men jag har förlängningskablar och snart verkar det som jag har kontroller också.

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/tillbehor-spelkonsol...
Kontroller verkar finnas i lager på Elgiganten just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nintendo Mini på lager, inte till fördelaktigt pris. Men bättre än Prisjakts billigaste på 2 795.00kr (inom Sverige)....

Nintendo Mini, 1.349,00 kr:
https://www.proshop.se/Spelkonsol/Nintendo-Classic-Mini-Editi...

10 Pack handkontroller på Tradera...
http://www.tradera.com/item/300809/282834681/nintendo-classic...

Permalänk
Medlem

Sådär ja! Då har jag även en extra kontroll på väg från Elgiganten!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Vilken förlängningskabel till kontrollerna ska man köpa eller är alla samma? Antar det inte finns någon orginalversion som är bättre än andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk

@maLakai:

Ska du köpa förlängningsskabel så köp minst 3m, annars får du ändå sitta vid TV:n.

Denna är bra:
https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/tillbehor/my-arc...

Vill du komma billigt undan så satsa på denna:
https://www.ginza.se/product/nintendo-nes-forlangningskabel-3...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har någon testat förlängningskabeln från Inet och kan bekräfta om den är bra eller orsakar någon form av försening i responsen eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Har någon testat förlängningskabeln från Inet och kan bekräfta om den är bra eller orsakar någon form av försening i responsen eller nåt?

Jag har 2 st, och dom funkar perfekt. Inga problem alls

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nästan så jag kände mig tvungen att posta här bara för att bryta 1337 post-antalet
Ahhhh tvångstanke

Permalänk
Medlem

Har köpt förlängningskabel (3m) från MediaMarkt som fungerat fint.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Haft min mini ett tag nu också spelat lite. Måste bara fråga om det är fördröjning i denna enhet mot originalet? Tycker nämligen det är väldigt svårt att spela alla spel som kräver tajming mot på originalet. Eller är det bara jag som är oslipad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Triton242:

Haft min mini ett tag nu också spelat lite. Måste bara fråga om det är fördröjning i denna enhet mot originalet? Tycker nämligen det är väldigt svårt att spela alla spel som kräver tajming mot på originalet. Eller är det bara jag som är oslipad.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag inte märkt av. Det kan vara din TV som lägger på fördröjningen, se om du har "game mode" eller liknande som funktion på TV:n, det brukar minska/eliminera lagget. Eller har du t.ex. en Wii U så kan du jämföra hur det går med ett VC-spel som t.ex. Punch Out när du tittar på TV:n kontra när du tittar på handkontrollen.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Haft min mini ett tag nu också spelat lite. Måste bara fråga om det är fördröjning i denna enhet mot originalet? Tycker nämligen det är väldigt svårt att spela alla spel som kräver tajming mot på originalet. Eller är det bara jag som är oslipad.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är input lag i all typ av emulation även när den är gjord av nintendo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Haft min mini ett tag nu också spelat lite. Måste bara fråga om det är fördröjning i denna enhet mot originalet? Tycker nämligen det är väldigt svårt att spela alla spel som kräver tajming mot på originalet. Eller är det bara jag som är oslipad.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är fördröjning och även lite osynk i ljudet. Detta går inte att få bort på den, oavsett hur snabb skärm du har. I princip omöjligt att klara punch out exempelvis.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Intressant läsning angående emulation och input lag https://forums.libretro.com/t/an-input-lag-investigation/4407...

Med retroarch rätt grafikkortsdrivrutiner och skärm så kom man väl ner på en nivå där det bara skilde en frame jämfört med en crt tv och original konsol så då är det knappt märkbart .
Men där är inte nes classic än..

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Jag har 2 st, och dom funkar perfekt. Inga problem alls

Tack, det känns bättre. Det var ett ganska bra pris.

Permalänk
Skrivet av maLakai:

Vilken förlängningskabel till kontrollerna ska man köpa eller är alla samma? Antar det inte finns någon orginalversion som är bättre än andra?

Skickades från m.sweclockers.com

Köp dessa, kostar bara 19kr på Inet

Inet

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det finns en adapter för att koppla in kontrollern i datorn? Typ wii till usb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

Är det någon som vet om det finns en adapter för att koppla in kontrollern i datorn? Typ wii till usb.

Har beställt en sådan här (finns på Amazon, Ebay, etc):
http://www.mayflash.com/Products/NINTENDOWiiGC/PC047.html

Har inte hunnit att få den än (beställt till en polare som bor i USA), men den skall tydligen fungera väl vad jag läst (faktiskt bättre än den trådade enligt flera användare).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot Tackar för svaret! Återkom gärna när du testat så jag vet om det är värt mödan.