Välkommen till Elgigantens egen forumdel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Vad är det du syftar på då? Att det är tokigt att köpa Mario Kart och Lego med en extrakontroll på en och samma gång?

Skulle tippa på att dessa paket skapas automatiskt baserat på vad de flesta köper.

Kontrollen och Lego är till Wii U, medans huvudspelet som han är inne på är till Switch. Inte speciellt relevant med tillbehör till helt andra konsoler som paketalternativ.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Positivt:
- Ofta bra priser, t ex på 4K UHD blu-ray filmer och ofta varor i lager.
- Enkelt när något inte fungerar. Köpte en Nvida Shield TV men fjärren fungerade inte. Fick en ny direkt utan tjafs.
- Att man kan se varuhuslager på hemsida, sedan boka och hämta/betala i butik. Man slipper åka i onödan och vet att varan finns. Se dock nedan...

Negativt:
- Dåligt sortiment på data/PC (men det fixar ni nu).
- Tidigare kunde man gå direkt till kassan och hämta/betala det man bokat på hemsidan. Men sedan ett tag tillbaka måste men själv leta upp grejerna i en hylla bland alla andra bokade saker (Göteborg, Sisjön). Denna hylla står på andra våningen i varuhuset vilket gör att men behöver gå igenom halva varuhuset. Senast jag bokade en sak fanns inte ens saken i hyllan när jag kom 4 timmar senare. Denna ändring gör att jag den senaste tiden köpt varor i andra butiker istället (även om de varit något dyrare). Hela grejen med att boka + hämta i butik är att det ska gå snabbt och vara smidigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Vad är det du syftar på då? Att det är tokigt att köpa Mario Kart och Lego med en extrakontroll på en och samma gång?

Skulle tippa på att dessa paket skapas automatiskt baserat på vad de flesta köper.

Det är ungefär som att skapa ett paketpris med en Sony Playstation 4 och en Xbox-handkontroll...Det är skillnad på Wii U och Switch. Dessutom så tolkar jag såna paket som "erbjudande" och inte bara ihopplock med exakt samma belopp som om jag skulle köpa det separat, men visst så behöver det inte vara alltid.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

Elgiganten Barkarby var jag på!

Varuutlämningssystemet är mycket drygt hos er, personalen i affären är professionell och hjälpsam men när man ska hämta sin vara så måste man köa i en gemensam kö för både support & varuutlämning!

En kund vars Macbook hade nå konstig inställning tog 10min+ tid och det var flera i kö, den anställda i utlämningen var ensam och vi som betalt vår vara och inväntade utlämning fick vänta! Avsmak på systemet!
Får klämma in, jag köpte en iphone som ni hade i lager, vilket kringliggande affärer inte hade på lager i storlek/färg, jag vill inte hata er

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Det är ungefär som att skapa ett paketpris med en Sony Playstation 4 och en Xbox-handkontroll...Det är skillnad på Wii U och Switch. Dessutom så tolkar jag såna paket som "erbjudande" och inte bara ihopplock med exakt samma belopp som om jag skulle köpa det separat, men visst så behöver det inte vara alltid.

Oj, lade inte märke till att det var Switch och Wii U Ja då är det riktigt konstiga paket. Kanske den känner av namnet, Mario Kart 8, och förknippar det med Wii U? Jävligt lustigt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

jätte super glad att Elgiganten börjar sälja datordelar, kommer bli stamkund, med stor ära till Elgiganten och älskar er för er kund vänliga service! tummen upp

Permalänk
Medlem

Mycket bra. Har saknat just vettig dator-hårdvara på mitt lokala varuhus.
Hoppas ni satsar på hela registret och inte bara "medium" segmentet. Har personligen inget emot att lägga nån procent extra på high-end mot t.ex. Net-on-Net's priser. Även om det är hämtpris från närmsta varuhus med några dagars leverans.

Ni kan också ju alltid fråga oss "griniga nördar" om saker ni själva undrar över .

Permalänk
Medlem

Konstruktiv kritik här:

Var på besök i en butik. Intresserad av en TV och de finns ju att beskåda. MEN, ingen möjlighet att testa en så simpel sak som ett HDR-spel i en PS4 Pro, för att jämföra bilden. Med ursäkten att konsoler utbildas datorpersonalen på och hör inte hemma på tv-avdelningen.
Med tanke på hur många som kopplar sin PC till TVn idag är det stenålderstänket något som borde ändras omedelbums. För att inte tala om PS4 Pro, många köper ny TV bara för sina HDR-spel och då blir man förvånad när personalen på TV-avdelningen inte ens vet vad en Scorpio är för något och variabel bitrate kan man inte ens börja diskutera då. Att dema PS4 med HDR-spel borde vara prio ett när man vill kränga sina nya modeller.

Att de flesta på väggen är 2016 är bara tragiskt. Dem borde ni kränkt bort i mellandagsrean. Bättre spin på nya modeller och ISF är nog det viktigaste för era utbildningsledare att forska på nu, då ni kan bli stämda för bedrägeri med nuvarande "kalibrering".

Så. Lycka till!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Vad är era argument för att en kund ska köpa denna:
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/kablar-och-adapte...

Vad är syftet med att sälja en sådan överpris kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Vad är era argument för att en kund ska köpa denna:
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/kablar-och-adapte...

Vad är syftet med att sälja en sådan överpris kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju upp till kunderna vad de vill spenderas sina pengar på, Elgigantens syfte är självklart att tjäna pengar. Men det ligger självklart nära till lur-fasoner att få kunder att tro att något som denna kabel skulle ha ökad prestanda.

Permalänk
Medlem

Trevligt med Elgiganten här. Fick kanonbra service när det gällde mina vitvaror, fast jag var "besvärlig" kund och frågade om 2 olika ändringar så fixade er kundtjänst det direkt fast det var dagarna innan leverans. Välkomna.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peterrrrr:

Vad är era argument för att en kund ska köpa denna:
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/kablar-och-adapte...

Vad är syftet med att sälja en sådan överpris kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är Webhallens syfte med att sälja en sådan överpriskabel?
https://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/242644-monster_...

Båda är återförsäljare med syfte att tjäna pengar och i det här fallet har tillverkaren skapat en produkt som uppenbarligen drar in duktigt med pengar (annars hade den inte existerat). Detta är knappast något som någon av dem försöker pracka på sina kunder utan snarare har i sitt sortiment utifall att någon med mycket pengar vill spendera dem.

Sluta vara så bajsnödig, alla återförsäljare har produkter som inte alltid går att förstå sig på.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Peterrrrr:

Vad är era argument för att en kund ska köpa denna:
https://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/kablar-och-adapte...

Vad är syftet med att sälja en sådan överpris kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena,

Om man har extremt överflöd av pengar och känner en kärlek till HDMI-kablar så ska man nog titta närmare på denna produkten.
Hade vi bara haft standard-varianten så hade sortimentet varit ganska tråkigt i mina ögon. Sen är det upp till köparen vilken produkt man vill köpa.

Du kan läsa mer om Monster-kabeln här: http://www.monsterproducts.com/UltraHD_Black_Platinum_HDMI_wi...

PS. Om man köper denna fina kabel och upptäcker att det inte ger något extra i kvalitet. Så är man välkommen att lämna tillbaka den inom 30 dagar

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Elgiganten
Skrivet av Eazy:

Ni bör nog matcha priserna mot Netonnet. Till exempel, ser inte så stor anledning att betala 250:- mer för ett Nvidia Asus GTX1060 3GB hos er.

Vi tar en extra koll och fixar. Självklart ska vi inte vara dyrare

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PNCSWE:

jätte super glad att Elgiganten börjar sälja datordelar, kommer bli stamkund, med stor ära till Elgiganten och älskar er för er kund vänliga service! tummen upp

Registrerad 2012, 1 inlägg i forumet. DU måste verkligen gilla Elgiganten. Inte sagt något på 5 år, men nu jäklar.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

@Elgiganten:

Köpte en digitalkamera av er för ett tag sedan.
Men av förklarliga själ så köpte jag inget minneskort av er.

Hur kan det komma sig att ni är så ofantligt mycket dyrare än era konkurrenter?
Ni är ofta dyrare på all typ av kringutrustning.
Antar ni försöker ta igen det ni förlorar i karusellen på gungorna.

NoN 299:- EG 499:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3287432
NoN 599:- EG 995:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3287433

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Registrerad 2012, 1 inlägg i forumet. DU måste verkligen gilla Elgiganten. Inte sagt något på 5 år, men nu jäklar.

ett gott skratt förlängde just mitt liv med 5 GB,

välkomna förresten @Elgiganten, har väl handlat hos er några gånger och är nöjd, med den service jag fått hittills,
kul ni börjar med datordelar, är prcis på jakt efter en DT i 20K klassen, har du nått roligt, ny i forumet erbjudande man inte kan säga nej till..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av SUMITOMO:

@Elgiganten:

Köpte en digitalkamera av er för ett tag sedan.
Men av förklarliga själ så köpte jag inget minneskort av er.

Hur kan det komma sig att ni är så ofantligt mycket dyrare än era konkurrenter?
Ni är ofta dyrare på all typ av kringutrustning.
Antar ni försöker ta igen det ni förlorar i karusellen på gungorna.

NoN 299:- EG 499:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3287432
NoN 599:- EG 995:-
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3287433

Tjena,

Tack för inspelet. Jag kollar dessa med mina kollegor asap.

tack

// Alex

Skrivet av Blacksheep:

ett gott skratt förlängde just mitt liv med 5 GB,

välkomna förresten @Elgiganten, har väl handlat hos er några gånger och är nöjd, med den service jag fått hittills,
kul ni börjar med datordelar, är prcis på jakt efter en DT i 20K klassen, har du nått roligt, ny i forumet erbjudande man inte kan säga nej till..

Inget komplett kit i sikte, men håll koll de närmsta helgerna. Kanske hittar du några delar

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Kritik framförd konstruktivt är en sak men sandlådenivå på kommentarer klarar vi oss bra utan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Registrerad 2012, 1 inlägg i forumet. DU måste verkligen gilla Elgiganten. Inte sagt något på 5 år, men nu jäklar.

ja det är sant men läser mest orka inte med annat tyvärr!

Permalänk
Medlem

@Elgiganten Välkomna, kul att äntligen se er, hoppas komponentsidan förbättras kraftigt.

Inlägg redigerat enl § 11. // MOD
Permalänk
Elgiganten
Skrivet av radioactiv:

Kul att ni satsar mer på hårdvara och finns i i forumet! Men kommer man kunna köpa hårdvara som t.ex. moderkort, cpu och grafikkort fysiskt i era butiker?

Hej,

Vi kör all in på nätet först. Sen tittar vi på lite olika lösningar för butikerna.
Men alla garanti/återköp/etc kan givetvis göras i butik.

//Alex

Skrivet av superegg:

@Elgiganten:

Tycker bättre om eran gamla logga.

För så fort jag ser er logga så tänker jag på svt.

https://www.resume.se/contentassets/88f958e11446432f9c594f0a89787e3c/elgiganten-logga.jpg

Just det välkommen fast jag har sätt er här innan.

Ja, den där pilen var populär ett tag. Lite som att alla skulle ha vit färg på bilen de senaste åren.
Vår pil är åtminstone lite spetsig i ändarna

//Alex

Skrivet av nilsman:

Välkomna!

Positivt:
- Ofta bra priser, t ex på 4K UHD blu-ray filmer och ofta varor i lager.
- Enkelt när något inte fungerar. Köpte en Nvida Shield TV men fjärren fungerade inte. Fick en ny direkt utan tjafs.
- Att man kan se varuhuslager på hemsida, sedan boka och hämta/betala i butik. Man slipper åka i onödan och vet att varan finns. Se dock nedan...

Negativt:
- Dåligt sortiment på data/PC (men det fixar ni nu).
- Tidigare kunde man gå direkt till kassan och hämta/betala det man bokat på hemsidan. Men sedan ett tag tillbaka måste men själv leta upp grejerna i en hylla bland alla andra bokade saker (Göteborg, Sisjön). Denna hylla står på andra våningen i varuhuset vilket gör att men behöver gå igenom halva varuhuset. Senast jag bokade en sak fanns inte ens saken i hyllan när jag kom 4 timmar senare. Denna ändring gör att jag den senaste tiden köpt varor i andra butiker istället (även om de varit något dyrare). Hela grejen med att boka + hämta i butik är att det ska gå snabbt och vara smidigt...

Tjena,

Jag tar detta med drift-gänget. Givetvis ska det vara smidigt att hämta. Tack för att du sa till.

// Alex

Skrivet av anon34034:

Elgiganten Barkarby var jag på!

Varuutlämningssystemet är mycket drygt hos er, personalen i affären är professionell och hjälpsam men när man ska hämta sin vara så måste man köa i en gemensam kö för både support & varuutlämning!

En kund vars Macbook hade nå konstig inställning tog 10min+ tid och det var flera i kö, den anställda i utlämningen var ensam och vi som betalt vår vara och inväntade utlämning fick vänta! Avsmak på systemet!
Får klämma in, jag köpte en iphone som ni hade i lager, vilket kringliggande affärer inte hade på lager i storlek/färg, jag vill inte hata er

Hej!

Vet att Barkarby hade lite utmaningar för några månaderna sedan. När var detta?

//Alex

Skrivet av Agamemnon_71:

Mycket bra. Har saknat just vettig dator-hårdvara på mitt lokala varuhus.
Hoppas ni satsar på hela registret och inte bara "medium" segmentet. Har personligen inget emot att lägga nån procent extra på high-end mot t.ex. Net-on-Net's priser. Även om det är hämtpris från närmsta varuhus med några dagars leverans.

Ni kan också ju alltid fråga oss "griniga nördar" om saker ni själva undrar över .

Vi kommer att satsa på hela registret och inte bara medium - det kan jag lova

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Elgiganten:

I senaste reklambladet annonserar ni Sony MDR-1000X för 3990:-.
Ert nuvarande pris är tydligen 3590:-
Matchar ni NetonNet och Powers pris på 2990:- ?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3889377
Ni som skall vara billigast

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Vet att Barkarby hade lite utmaningar för några månaderna sedan. När var detta?

//Alex

3-4 Månader sedan vill jag minnas! Enda jag kommer ihåg från vistelsen var prylens betydelse för mig och känslan att invänta en köpt produkt

Permalänk
Medlem

Kommer ni erbjuda 24-60 mån räntefritt och 0 kr uppläggningsavgift som ni kört innan? Är så sugen på 65" 4K TV.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Beställde en vara i er webbutik den 19:e maj då den fanns i lager. I orderbekräftelsen står det att varan har status "Åter i webblager 2017-06-14", efter samtal med er kundtjänst idag via chatten får jag till besked att "jag misstänker att den inte kommer levereras" och "det är så det ser ut just nu".

Det känns förfärligt att ni har erbjudanden gentemot era kunder som ni inte verkar ha för avsikt att leva upp till, där ni ger en alternativet att vänta i fyra veckor för att det troligtvis aldrig kommer levereras eller avbryta ordern. Att detta dessutom är information som framkommer när jag kontaktar er, istället för att ni är proaktiva och kontaktar era kunder känns på gränsen till lurendrejeri.

Om prissättningen för just denna vara, Samsung 960 Evo 250GB, var av misstag då den var prissänkt med ca 500kr under en kort period, känns det snarare mer rimligt att man;
1. Lever upp till erbjudandet som satts och tar smällen för att bibehålla nöjda kunder i en hårt konkurrensutsatt bransch
2. Avbryter ordern med hänvisning till köpvillkor gällande felaktig prissättning
3. Att man oavsett fall är proaktiv och kontaktar kunderna om vad som skett och vilka förväntningar man bör ha i situationen.

I mitt fall vet jag inte om jag kommer få min vara, om ni har för avsikt att leda kunderna mot en annan vara pga. omständigheterna (alltså kompenserar med ett särskilt erbjudande) eller om jag bara ska sitta och vänta i fyra veckor på att få mina pengar återbetalda.

Eftersom jag vill ha produkten, vill jag inte avbryta ordern - men när en kundtjänst ger svar som "misstänker", "kanske" och liknande känns det bara så himla oseriöst och det gör mig inte ett dugg sugen på att lägga mina pengar där igen.

Så med andra ord hade jag uppskattat om någon av er hade velat titta på detta, för hanteringen i mitt fall (och säkerligen många andras) är helt enkelt urusel.

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av sebbeh:

Beställde en vara i er webbutik den 19:e maj då den fanns i lager. I orderbekräftelsen står det att varan har status "Åter i webblager 2017-06-14", efter samtal med er kundtjänst idag via chatten får jag till besked att "jag misstänker att den inte kommer levereras" och "det är så det ser ut just nu".

Det känns förfärligt att ni har erbjudanden gentemot era kunder som ni inte verkar ha för avsikt att leva upp till, där ni ger en alternativet att vänta i fyra veckor för att det troligtvis aldrig kommer levereras eller avbryta ordern. Att detta dessutom är information som framkommer när jag kontaktar er, istället för att ni är proaktiva och kontaktar era kunder känns på gränsen till lurendrejeri.

Om prissättningen för just denna vara, Samsung 960 Evo 250GB, var av misstag då den var prissänkt med ca 500kr under en kort period, känns det snarare mer rimligt att man;
1. Lever upp till erbjudandet som satts och tar smällen för att bibehålla nöjda kunder i en hårt konkurrensutsatt bransch
2. Avbryter ordern med hänvisning till köpvillkor gällande felaktig prissättning
3. Att man oavsett fall är proaktiv och kontaktar kunderna om vad som skett och vilka förväntningar man bör ha i situationen.

I mitt fall vet jag inte om jag kommer få min vara, om ni har för avsikt att leda kunderna mot en annan vara pga. omständigheterna (alltså kompenserar med ett särskilt erbjudande) eller om jag bara ska sitta och vänta i fyra veckor på att få mina pengar återbetalda.

Eftersom jag vill ha produkten, vill jag inte avbryta ordern - men när en kundtjänst ger svar som "misstänker", "kanske" och liknande känns det bara så himla oseriöst och det gör mig inte ett dugg sugen på att lägga mina pengar där igen.

Så med andra ord hade jag uppskattat om någon av er hade velat titta på detta, för hanteringen i mitt fall (och säkerligen många andras) är helt enkelt urusel.

Hej!

Klart att du ska ha en Evo! - kampanjen var helt riktig och alla som har beställt kommer att få leverans. Dock ser det ut som att dom landar hos oss den 7/7 och sen skickas ut efter det. Men jag ska försöka få tag på inköparen och se om det går att skynda på.

Du får gärna återkomma med ditt kvittnr i ett PM, så ska jag undersöka varför du fick det märkliga svaret. Det står klart och tydligt i systemen när det kommer in till vårt lager.

// Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej!

Klart att du ska ha en Evo! - kampanjen var helt riktig och alla som har beställt kommer att få leverans. Dock ser det ut som att dom landar hos oss den 7/7 och sen skickas ut efter det. Men jag ska försöka få tag på inköparen och se om det går att skynda på.

Du får gärna återkomma med ditt kvittnr i ett PM, så ska jag undersöka varför du fick det märkliga svaret. Det står klart och tydligt i systemen när det kommer in till vårt lager.

// Alex

Hej!

Det låter mycket glädjande, hade nästan tappat hoppet helt... Du får ett PM!

Permalänk
Medlem

Hej! Blev lite nyfiken på datorn som finns på annons här på sweclockers. Predator G3 för 15990. Dock när man går in för att kika på datorn så kommer man till en ersättningsprodukt, dock så tycker jag att den ligger inte ligger på samma nivå då det har kapas till 16gb i ram och 256 ssd + 1tb hdd.
Jag kan då tycka att priset borde ha justeras efter det oxå.

MVH Alex

Permalänk
Medlem

Stor försening av paket

Under eran helg så beställde jag ett MSI 1070 Armor 8GB OC för 3 333kr.
Allt gick galant tills i morse då jag fick ett mail om att det har blivit försenat... Dum som jag var kollade jag inte om det fanns i lager i Växjö, gör det det? Kan jag isåfall inte avbeställa online och hämta det i butik?