Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Såg att Viaplay kommer sända loppet i UHD, vilket är trevligt.

Möjligtvis Viasat för Viaplays kvalité kan i bästa fall beskrivas som någon tidig variant av HD...eller har något hänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Möjligtvis Viasat för Viaplays kvalité kan i bästa fall beskrivas som någon tidig variant av HD...eller har något hänt?

Det viktigaste är att de sänder i 50Hz. Sport i 25/30Hz är inget jag vill se längre. De har väl inte den bästa kvaliten då de sänt i 720p, men duger för min del. De är väl beroende av källmaterialtet, vet inte om jag sett någon sänding med bättre kvalite.

Man behöver en TV med Chromecast Ultra just nu tydligen.

Permalänk
Medlem

Kollade på tv3 med så klämmer dom in reklam på varv 7 till 10-11 😥 Ge fan i reklamen i livesändningar där risken man missar något!! Kollar HD stream på datorn nu istället 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Räikkönen öppnade starkt, men föll sen tillbaks. Vettel var smart och åkte och sparade däck för att sen sätta in ett par snabbaste varv innan han gick i depå och lyckades passera Räikkönen. Verstappen lät som en gnällig barnunge efter att Ricciardo gjort samma sak på honom. Bra lopp av Vettel, Ricciardo, Sainz och Hamilton. Button, Ericsson och Perez med riktiga hjärnsläpp.

Permalänk
Medlem

Tycker det är tragiskt att läsa viasats motors kommentarer ang Eriksson avåknng. Skäms över vissa, ja han gjorde ett misstag fine och man kan inte heller skylla allt på bilen. Ok fine, och det ska mycket till om han ska ha en chans till att plocka några poäng den här säsongen. Det kan vi nog vara överens om?

Men varför detta hat ang honom? Som sagt verkar det finnas många som skäms för honom vilket jag inte kan förstå. Visst att hans plats i världens finaste motorsport till viss del beror på sponsorer och kontakter, men talangen måste ju självklart finnas där också.
Nån mer än jag som noterat detta hat, som jag upplever det mot honom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Men varför detta hat ang honom? Som sagt verkar det finnas många som skäms för honom vilket jag inte kan förstå. Visst att hans plats i världens finaste motorsport till viss del beror på sponsorer och kontakter, men talangen måste ju självklart finnas där också.
Nån mer än jag som noterat detta hat, som jag upplever det mot honom?

Det blir väl förstorat för att AB ska få lite klick på sina nyheter. Han var ju långt före sin stallkompis Wehrlein i loppet innan SC. Det var ju en annan som halkade av direkt efter på exakt samma ställe.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (piratkopiering/tjafs)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tycker det är tragiskt att läsa viasats motors kommentarer ang Eriksson avåknng. Skäms över vissa, ja han gjorde ett misstag fine och man kan inte heller skylla allt på bilen. Ok fine, och det ska mycket till om han ska ha en chans till att plocka några poäng den här säsongen. Det kan vi nog vara överens om?

Men varför detta hat ang honom? Som sagt verkar det finnas många som skäms för honom vilket jag inte kan förstå. Visst att hans plats i världens finaste motorsport till viss del beror på sponsorer och kontakter, men talangen måste ju självklart finnas där också.
Nån mer än jag som noterat detta hat, som jag upplever det mot honom?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det finns definitivt en rätt stor grupp där ute som är (imo) omotiverat negativa.

Man tar sig väl inte till F1 utan sponsorer och kontakter, så just den biten är väl inget att oja sig över.

Sedan, eftersom F1 nu inte är någon enhetsserie, så är det ju extremt viktigt att vara i rätt team (ett team som har byggt en konkurrenskraftig bil) för att kunna göra faktiska resultat.
Med en dålig bil så har man ju varken någon större möjlighet att köra sig till position eller att faktiskt kunna dra nytta av alternativa strategier.

Misstaget som Ericsson gjorde i det här racet var dock ett bottennapp även i min bok.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

I Erikssons försvar verkade yttersidan där vara som blank is med ouppvärmda däck och flera hade problem där, men visst såg det kosntigt ut alltid.

Själv klarar jag inte reklam så fick bli Sky fast så trött på Brit bias nu att jag håller på spy, hör dom inte själva hur det låter ibland? Alltid något med Ferrari och orättvisa men att stressa för Ham som förstvalet för nr 1 status redan nu är det inga fel i alls? Statistiken talar ju en tydlig historia och Kimi började tappa fart + låg på 1:a plats så klart dom tar in honom först.

Nu säger Ham också att favorisering pågick fast det det är komiskt när det kommer ifrån honom i min mening, har han helt glömt bort Bahrain eller, kanske heller inte minns Bottas egna ord efter Spanien (ang om sitt jobb att hålla upp Vettel)?

Nu börjar det kännas, hoppas Ferraris form håller i sig samt att RB även dom klättrar upp ett steg till, kan bli hur kul som helst det här på fler sätt än ett, trots få omkörningar hittills känns F1 kul igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Jo, det finns definitivt en rätt stor grupp där ute som är (imo) omotiverat negativa.

Man tar sig väl inte till F1 utan sponsorer och kontakter, så just den biten är väl inget att oja sig över.

Sedan, eftersom F1 nu inte är någon enhetsserie, så är det ju extremt viktigt att vara i rätt team (ett team som har byggt en konkurrenskraftig bil) för att kunna göra faktiska resultat.
Med en dålig bil så har man ju varken någon större möjlighet att köra sig till position eller att faktiskt kunna dra nytta av alternativa strategier.

Misstaget som Ericsson gjorde i det här racet var dock ett bottennapp även i min bok.

Du tog orden ur munnen på mig. Är exakt så jag känner, att han sitter i en bil som av allt att döma aldrig kommer bli konkurrenskraftig är ju tyvärr läget som det ser ut just nu. Men som sagt misstaget igår var ett rent misstag och en tabbe, punkt. Det var ju dock någon mer som körde av på samma ställe, kommer inte ihåg vem nu på rak arm.

Enda ljusglimten om man ska hitta nån är väl att det var tur att han inte var på sista eller näst sista poängplats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Har följt F1 cirkusen rätt många år nu och ska se mitt första race på plats nu slutet på Augusti. Det blir såklart kalenderns mest spektakulära race på Spa!

Surt bara att Red Bull förmodligen kommer bli hopplöst frånkörda på den banan

Permalänk
Medlem

Spa är väl ändå ett alldeles utmärkt val för första besökt, jobbar hela sommaren så avundsjuk blir man.

Permalänk

Spa har alltid varit favoritbanan, så ska man åka så ska man ju åka till den såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Spa har alltid varit favoritbanan, så ska man åka så ska man ju åka till den såklart

Var ska du sitta då? Svårt att välja plats kanske iom att banan är så lång (och stora delar av banan har inga läktare heller).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Var ska du sitta då? Svårt att välja plats kanske iom att banan är så lång (och stora delar av banan har inga läktare heller).

Fick resan när jag fyllde 30 så jag har inte valt platsen själv. Ska sitta på Silver 2 så man kommer se Au Rouge och förhoppningsvis en bit av kurva 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Fick resan när jag fyllde 30 så jag har inte valt platsen själv. Ska sitta på Silver 2 så man kommer se Au Rouge och förhoppningsvis en bit av kurva 1.

Ok, det är ju rätt ball. Men inte så många omkörningar. Svårt att få med "hela" upplevelsen från en och samma plats, något jag märkte när jag var på Hungaroring 2009.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, det är ju rätt ball. Men inte så många omkörningar. Svårt att få med "hela" upplevelsen från en och samma plats, något jag märkte när jag var på Hungaroring 2009.

Har inte räknat med att kunna följa racet lika bra som på TV såklart men det ska bli en upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Har inte räknat med att kunna följa racet lika bra som på TV såklart men det ska bli en upplevelse.

Ok, det är ju bra. Jag blev lite besviken att man inte visste vad som hände. Det var också 8 år sedan så man kunde inte följa live timing i mobilen t.ex. Men en upplevelse var det verkligen. Man ser verkligen farten, det försvinner i TV. Dessutom känner man lukten av brända däck hela tiden.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hade helt missat att Ferrari har illustrationer för varje race. Såg det på Reddit, länk med bilder och källa till alla tidigare här: https://www.reddit.com/r/formula1/comments/6fzz9x/ferrari_pos...

Kanada - Montreal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, det är ju bra. Jag blev lite besviken att man inte visste vad som hände. Det var också 8 år sedan så man kunde inte följa live timing i mobilen t.ex. Men en upplevelse var det verkligen. Man ser verkligen farten, det försvinner i TV. Dessutom känner man lukten av brända däck hela tiden.

I Malaysia kunde man hyra liknande surfplattor som va uppkopplade på området så man kunde kolla info och däckbyten, placeringar, repriser osv.. Det va till stor hjälp under loppet. Detta va ett tagsen så nu går väl allt sånt via mobilen kan jag tänka mig.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Föredetting
Skrivet av RVX:

Men varför detta hat ang honom? Som sagt verkar det finnas många som skäms för honom vilket jag inte kan förstå. Visst att hans plats i världens finaste motorsport till viss del beror på sponsorer och kontakter, men talangen måste ju självklart finnas där också.
Nån mer än jag som noterat detta hat, som jag upplever det mot honom?

Skickades från m.sweclockers.com

Låt mig bidra med lite hat, och en förklaring: i flera år satt folk och skrattade sig hesa åt Maldonado, betalförarnas betalförare (även om han faktiskt vann GP2 och vann ett GP), hette det. Sedan blev det plötsligt väldigt tyst när han försvann och Ericsson tog Maldonados plats på tronen. Om man ska vara konsekvent måste Ericsson dömas efter samma måttstock. Själv tycker jag att Ericsson behandlas på samma sätt av svensk media som Palmer behandlas av Sky - med "vi vet att han är en bra förare, han har bara otur." Det är slut på ursäkter efter tre säsonger, han har inte visat att han inte platsar vid det här laget.

Stroll har inte direkt gjort en fantastisk start han heller, men likt Ericsson lär han inte bli utkastad i första taget då stora plånboken är huvudsakliga anledningen till att han har en plats där över huvud taget. Palmer åker förmodligen ut innan säsongen är över, så det problemet löser sig säkerligen. Han förtjänade i alla fall en chans som GP2-mästare, inga synpunkter på den biten - skulle även kunna argumentera att Stroll faktiskt vunnit mästerskap innan F1.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Låt mig bidra med lite hat, och en förklaring: i flera år satt folk och skrattade sig hesa åt Maldonado, betalförarnas betalförare (även om han faktiskt vann GP2 och vann ett GP), hette det. Sedan blev det plötsligt väldigt tyst när han försvann och Ericsson tog Maldonados plats på tronen. Om man ska vara konsekvent måste Ericsson dömas efter samma måttstock. Själv tycker jag att Ericsson behandlas på samma sätt av svensk media som Palmer behandlas av Sky - med "vi vet att han är en bra förare, han har bara otur." Det är slut på ursäkter efter tre säsonger, han har inte visat att han inte platsar vid det här laget.

Stroll har inte direkt gjort en fantastisk start han heller, men likt Ericsson lär han inte bli utkastad i första taget då stora plånboken är huvudsakliga anledningen till att han har en plats där över huvud taget. Palmer åker förmodligen ut innan säsongen är över, så det problemet löser sig säkerligen. Han förtjänade i alla fall en chans som GP2-mästare, inga synpunkter på den biten - skulle även kunna argumentera att Stroll faktiskt vunnit mästerskap innan F1.

Jo förvisso, det är sant att det inte direkt blivit den succé som han och teamen trodde.
Men faktum är väl ändå att han hela tiden varit i dom sämsta bilarna? Det finns inte mer kraft att ge, oavsett optimeringar och uppgraderingskit.
Skulle han få chansen i nåt av de "lite sämre teamen", typ torro rosso eller liknande tror jag vi skulle få se betydligt bättre resultat.

Det är i alla fall mina 2 mynt av saken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Erik Karlsson (NHL) på plats i Montreal och intervju på Viasat, kul! Nu är loppet om 2 min.

Permalänk
Medlem

Tyckte Eri stod för en helt ok insats med tanke på bilen han har, han utklassade ju Weh iaf, något han även gjorde i Monaco innan säkerhetsbil och den plötsliga ishalkan inträffade

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem

Om det är någon som fortfarande undrar varför Marcus är i F1, pengar, pengar och mera pengar.

http://www.expressen.se/sport/motor/marcus-ericssons-f1-chef-...

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Föredetting

Första gången jag känner respekt för Kaltenborn. Kolles verkar vara hetaste namnet på väg in som chef, då blir det om möjligt ännu sämre för Sauber. Fast de har ju redan gjort självmål om och om igen, Honda nästa år, Ericsson som försteförare... Kolles skulle vara kronan på verket.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Ska till Barcelona och se F1 där nästa år, är det någon som kan tipsa om bra platser? Vi tittar främst på Grand Stand J eller G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Första gången jag känner respekt för Kaltenborn. Kolles verkar vara hetaste namnet på väg in som chef, då blir det om möjligt ännu sämre för Sauber. Fast de har ju redan gjort självmål om och om igen, Honda nästa år, Ericsson som försteförare... Kolles skulle vara kronan på verket.

Observera att det står "påstås" i artikeln. Står även att Kaltenborn är delägare, vilket hon inte är...

Dessutom har Jan-Erik Berggren nu svängt helt, angående både Kaltenborn och Kolles...

http://www.expressen.se/sport/motor/berggren-sauber-kaoset-handlar-inte-om-marcus-ericsson/

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Bopper:

Observera att det står "påstås" i artikeln. Står även att Kaltenborn är delägare, vilket hon inte är...

Dessutom har Jan-Erik Berggren nu svängt helt, angående både Kaltenborn och Kolles...

http://www.expressen.se/sport/motor/berggren-sauber-kaoset-handlar-inte-om-marcus-ericsson/

Jo, fast svensk media är nog bland de sista jag litar på vad gäller F1-nyheter. Auto Motor und Sport gissar på Vasseur eller Ryan som potentiella chefer.

Har nog inte sett någon uttryckligen skylla på Ericsson heller innan jag läste den där ursäkten till artikel. Kaltenborn har åtminstone ägt betydande andelar i teamet tidigare.

Ryan och Vasseur verkar vara senaste tipsen till chefsposten. Svårt att tänka mig att endera blir ett kliv nedåt, speciellt Vasseur verkar ha ett högt anseende. Sedan att båda varit involverade i stora team kan göra livet svårare, men till skillnad från Kolles har de inte kört flertalet team i konkurs i alla fall. Sauber behövs i F1, någon måste ju komma sist.

EDIT: Angående favorisering...

Citat:

But when Wehrlein was pushed on the issue of favouritism -- giving him an opportunity to back up the content of the team's press release -- he added: "I am sorry but I will not comment on this question."

He was later asked if he had lost an important supporter within the team.

"Yeah you can say that definitely," Wherlein replied. "She supported me so much, our relationship has always been really good and will be good in the future as well. Monisha was very close to me at one of my toughest times in my career so far when I had my [back] injuries [earlier this year]. She helped me a lot there, so I am very thankful for that, of course and this is something I will never forget."

But Ericsson said the idea of favouritism within the team was wide of the mark.

"I think for me and Pascal it has been very clear it is not the case," Ericsson said. "We have both been given equal equipment and priorities, and that's how it's always been in this team and will always be."

When he was told Wehrlein wouldn't comment on the issue, he added: "Oh okay. I am sure he feels the same way..."

http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/19705349/sauber-drivers-p...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Sjukt lopp, massor av mindre incidenter. Kimi drar sönder halva bilen med ett trasigt däck som slår sönder bottenplatta och bakvinge och lägger ett skrotspår runt banan. Vettel "boxas" med bilen och stöter till Hamilton under Safety Car. Rödflagg just nu.