Tele2 släpper Unlimited – abonnemang för obegränsad surf

Permalänk

@Vikingen_94: varför det gamla abonnemangen är ju så som standarden skall vara. eller går vi tillbaka i tiden ? dom skall ju utveckla och gå framåt. dock förstår jag eu surf begränsningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Man ska få smset INNAN surfen är slut så är man bara snabb med att svara så bör det inte bli några avbrott.

Källa? Jag frågade i Tele 2:s chat, och där fick jag höra att smset kommer efter att surfen är slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk

Förstår inte vad ni hetsar upp er för. "oändligt" gäller mer för vanliga svenssons som surfar vanligt och kollar facebook klipp ibland . Denne får då känslan att "men herregud, mitt internet räcker ju hur länge som helst"... etc etc.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Elcentralen:

@Vikingen_94: varför det gamla abonnemangen är ju så som standarden skall vara. eller går vi tillbaka i tiden ? dom skall ju utveckla och gå framåt. dock förstår jag eu surf begränsningarna.

Jo det håller jag helt med om men detta är i alla fall ett steg i rätt riktning sett till hur det sett ut över senaste åren

Permalänk

För några månader sen tog frugan över mitt abonnemang hos tele2 för att kunna utnyttja hennes student rabatt mer vi hade 100gb+fria samtal/sms 299kr 2 ST sådana abonnemang, nu byte vi ett till unlimited o det dära sms och 5gb surfpott gräns har vi inte sett röken av, vi har använt 55gb sedan 21 april, så jag måste ge detta abonnemang och denna möjlighet till obegränsat surf 2 tummar upp, vi har ingen möjlighet till adsl eller fiber, men vi kan använda 4g, vi har ett extra kort i routern, kommer upp i 52ner 11upp. Unlimited abonnemanget betalar vi 380kr på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Man ska få smset INNAN surfen är slut så är man bara snabb med att svara så bör det inte bli några avbrott.

Skrivet av Anigma:

Källa? Jag frågade i Tele 2:s chat, och där fick jag höra att smset kommer efter att surfen är slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Frågade på facebook för nån timme sen och fick detta svar:

Tele2 Sverige
Hej!

I dagsläget får man SMS om att fylla på data när det har tagit slut, och inte innan det har tagit slut. Vi försöker alltid utveckla våra tjänster för att göra de så omtyckta och välfungerade som möjligt så vi tar tacksamt emot dina förslag. Jag tar det vidare till rätt person!

Med vänlig hälsning,
Joakim Jansson

Permalänk

Nu är det 20gb per dag och 5gb per Ja sms stod det på facebook.

Permalänk
Medlem

Vad är upp-hastigheten när man skickar något på detta abonnemang?

Är det 11Mb/s som det stog här ovanför?
I sådana fall runt 1MB/s vilket är för slött för mig...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Har kollat runt lite och hittade att Tele2 skulle ha 100Mbit/s ner och 50Mbit/s upp.
Det fungerar för mig, så jag var och skaffade ett provabbonnemang på deras 200GB/mån..

Får igång det hemma och har knappt någon täckning och då bor jag mitt inne i ett samhälle.
Testar att skicka några filer till FTP:n och har hastigheter på 50-300Kb/s...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skäggig legend

Tyvärr försvann mitt t707 från tre. Tänkte först ta tele2 men tänkte hämta ut en telefon i samma sväng. Fick Tre till att ge mig en iPhone 7 plus 128, 60gb surf för 628:- känner mig rätt nöjd. Sugit att tänka lite över surren. Tur att Spotify inte räknas som surf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaManX93:

Nu är det 20gb per dag och 5gb per Ja sms stod det på facebook.

Du råkar inte ha ansett att det var en bra nyhet och klickat gilla, så att du kan posta länk här? Jag kan vara blind, men hittar inget om dessa detaljer vare sig på Tele2's facebook eller officiella hemsida. Tänkte att jag ville ha det konstaterat från officiellt håll om rösten i luren trilskas när jag ringer och frågar/beställer, och då hänvisa till något officiellt snarare än att 'MegaMan på sweclockers forum skrev ju att..!'

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

Du råkar inte ha ansett att det var en bra nyhet och klickat gilla, så att du kan posta länk här? Jag kan vara blind, men hittar inget om dessa detaljer vare sig på Tele2's facebook eller officiella hemsida. Tänkte att jag ville ha det konstaterat från officiellt håll om rösten i luren trilskas när jag ringer och frågar/beställer, och då hänvisa till något officiellt snarare än att 'MegaMan på sweclockers forum skrev ju att..!'

Det är fel som många andra har påpekat och som Tele2 skriver själva är det bundet till 5GB/dag därefter 1GB/sms. Hittade det när de svarade i kommentarer som är under deras inlägg som de skrev 21 april.

Citat från deras FB där de svarade

Med det nya abonnemanget Unlimited så har du fortfarande obegränsad data per månad men för att motverka missbruk kommer man behöva fylla på mer data på abonnemanget när man surfat upp 5 GB under en dag.

Om man använder upp sina 5 GB under en dag så kommer man få ett sms om att data förbrukningen är tillfälligt slut och då kunna fylla på med 1 GB åt gången utan extra kostnad via SMS hur många gånger som helst och det är inte meningen att detta abonnemanget ska ersätta ett mobilt bredband i hemmet.

Vet ej hur man länkar till FB kommentarer direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det är skitsnack som många andra har påpekat och som Tele2 skriver själva är det bundet till 5GB/dag därefter 1GB/sms. Hittade det när de svarade i kommentarer som är under deras inlägg som de skrev 21 april.

Citat från deras FB där de svarade

Med det nya abonnemanget Unlimited så har du fortfarande obegränsad data per månad men för att motverka missbruk kommer man behöva fylla på mer data på abonnemanget när man surfat upp 5 GB under en dag.

Om man använder upp sina 5 GB under en dag så kommer man få ett sms om att data förbrukningen är tillfälligt slut och då kunna fylla på med 1 GB åt gången utan extra kostnad via SMS hur många gånger som helst och det är inte meningen att detta abonnemanget ska ersätta ett mobilt bredband i hemmet.

Vet ej hur man länkar till FB kommentarer direkt.

Tog mig för att leta en gång till. Det verkar stämma som MegaMan skrev. 28 april skrev Tele2 ett inlägg, och i kommentarerna undertill skriver Tele2-kontot till en kund den 12 maj:

"Ville bara passa på att komma med lite glädjande besked. Från och med idag sker en förändring av vårt Unlimited-abonnemang vilket kommer att innebära att begränsningen på 5 GB utökas till 20 GB, samt att man sedan får möjlighet att fylla på med mer surf via SMS som tidigare, bara att extra surfen kommer 5 GB åt gången istället för 1 GB. Hoppas det känns som en bra lösning, och tack för att du skrev in din synpunkt till oss här!" [Mina fetningar]

Stämmer detta är det fantastiskt.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

Tog mig för att leta en gång till. Det verkar stämma som MegaMan skrev. 28 april skrev Tele2 ett inlägg, och i kommentarerna undertill skriver Tele2-kontot till en kund den 12 maj:

"Ville bara passa på att komma med lite glädjande besked. Från och med idag sker en förändring av vårt Unlimited-abonnemang vilket kommer att innebära att begränsningen på 5 GB utökas till 20 GB, samt att man sedan får möjlighet att fylla på med mer surf via SMS som tidigare, bara att extra surfen kommer 5 GB åt gången istället för 1 GB. Hoppas det känns som en bra lösning, och tack för att du skrev in din synpunkt till oss här!" [Mina fetningar]

Stämmer detta är det fantastiskt.

Nu när du har hittade det så kör på. Återkom hur det slutar. Blir verkligen luddigt när de håller på en punkt stenhårt sen ändrar de sig utan att uppdatera det på deras hemsida.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Kommer nog att avsluta mitt provabbonnemang hos Tele2, då de inte levererar ens i närheten av vad som utlovas.

Har testat att skicka filer från flertalet orter både större och mindre och på olika tider under veckan som gått och har som högst kommit upp i runt 1,5MB/s, men oftast legat runt 300-400Kb/s.
Enligt den information som ligger på nätet så ska de ha 50Mb/s, vilket skulle kunna ge 6,25MB/s.
Detta gäller väl bara i Stockholms innerstad, kan jag tänka mig.....

Kör man utanför samhällena så dör det väldigt snabbt och man tappar uppkopplingen... Så jag kan inte skicka något under tiden jag kör.

Med Telia och Tre så hade jag uppkoppling under en hel bilfärd från småland till Karlstad. Blir nog att återgår till någon av dem..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaBone:

Kommer nog att avsluta mitt provabbonnemang hos Tele2, då de inte levererar ens i närheten av vad som utlovas.

Har testat att skicka filer från flertalet orter både större och mindre och på olika tider under veckan som gått och har som högst kommit upp i runt 1,5MB/s, men oftast legat runt 300-400Kb/s.
Enligt den information som ligger på nätet så ska de ha 50Mb/s, vilket skulle kunna ge 6,25MB/s.
Detta gäller väl bara i Stockholms innerstad, kan jag tänka mig.....

Kör man utanför samhällena så dör det väldigt snabbt och man tappar uppkopplingen... Så jag kan inte skicka något under tiden jag kör.

Med Telia och Tre så hade jag uppkoppling under en hel bilfärd från småland till Karlstad. Blir nog att återgår till någon av dem..

Stockholms innerstad? Där är det ju slött.

Permalänk

Hej återupplivar en gamal tråd, efter att varit i kontakt med tele2 idag. Så har jag fått info om att dom höjt taket till 300GB innan man måste fylla på igen, vilket då gör abbonemaget mer intressant.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem

@nalle6killer: Najs, beställde precis. Har kört ett tag med deras 200GB abonnemang här hemma och får lite variernade hastigheter beroende på väder. Brukar pendla mellan 30-80Mbit/s ner och 2-10Mbit/s upp.
Kan tillägga att jag haft deras mobila bredbandsabonnemang 100GB och 200GB i ett par år nu, har blivit en hel del extra pengar som jag slösat på mer surf genom åren.

Permalänk
Skrivet av nalle6killer:

Hej återupplivar en gamal tråd, efter att varit i kontakt med tele2 idag. Så har jag fått info om att dom höjt taket till 300GB innan man måste fylla på igen, vilket då gör abbonemaget mer intressant.

Vad är det för abonnemang du var i kontakt med dom om?

Jag pratade med Tele2 igår och med Tele2 Unlimited så är gränsen 20GB/dygn och man får då fylla på med ett SMS. Dom sa inget om något tak / månad eller nått sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyvilen:

Vad är det för abonnemang du var i kontakt med dom om?

Jag pratade med Tele2 igår och med Tele2 Unlimited så är gränsen 20GB/dygn och man får då fylla på med ett SMS. Dom sa inget om något tak / månad eller nått sånt.

Gränsen är 300GB per månad som fylls på med 100GB per sms.
Saxar från tele2 sms:
Bra surfat! 300GB är förbrukat den här månaden, vill du fortsätta? Svara TOPUP så kommer ytterligare 100 GB att surfa för.
You’ve got the power 2 surf as much as you want! Tele2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av theailer:

Gränsen är 300GB per månad som fylls på med 100GB per sms.
Saxar från tele2 sms:
Bra surfat! 300GB är förbrukat den här månaden, vill du fortsätta? Svara TOPUP så kommer ytterligare 100 GB att surfa för.
You’ve got the power 2 surf as much as you want! Tele2

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, får ringa dom idag igen. Jävla dårar att dom inte kan ge korrekt info. Igår sa han på Tele2 kundtjänst till mig att det 20GB / dygn sen SMS för att fylla på nya 5 GB.

Men det är Tele2 Unlimited för 499:-/månad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyvilen:

Hmm, får ringa dom idag igen. Jävla dårar att dom inte kan ge korrekt info. Igår sa han på Tele2 kundtjänst till mig att det 20GB / dygn sen SMS för att fylla på nya 5 GB.

Men det är Tele2 Unlimited för 499:-/månad?

Japp, finns nästan ingen info på deras hemsida heller. Mkt märkligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@theailer: nu har jag varit i kontakt med dom igen och fått svar på vad som gäller. Med Tele2 Unlimited så gäller 20GB/dygn men när dom reggar dessa abonnemang så har dom ett fel i deras system som gör att vissa får 300GB/månad och 100GB påfyllnad. Detta är dock inget dom själva kan styra över utan det bara blir så.

Från supportchatten:
"Jag förstår, detta är ett fel som vi har som gör att kunder fått/får mer data än 20GB, alltså 300GB/månad.
Detta är inte meningen att det ska vara så, men det är bara att tacka och ta emot egentligen :)"

"Det blir registrerat när man köper abonnemanget och gäller tillsvidare
Jag kan inte garantera att om du beställer nu att du får 300GB/mån och sedan kan låsa upp 100GB, men det är möjligt att det blir så då vi fortfarande upplever detta problem
Annars är det 20GB som gäller per dag innan man behöver låsa upp mer"

Då vet vi varför det inte står så mycket om detta utan det är bara att vara glad tills dom rättat felet och eventuellt ändrar alla "felaktiga" om dom nu kommer göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmyvilen:

@theailer: nu har jag varit i kontakt med dom igen och fått svar på vad som gäller. Med Tele2 Unlimited så gäller 20GB/dygn men när dom reggar dessa abonnemang så har dom ett fel i deras system som gör att vissa får 300GB/månad och 100GB påfyllnad. Detta är dock inget dom själva kan styra över utan det bara blir så.

Från supportchatten:
"Jag förstår, detta är ett fel som vi har som gör att kunder fått/får mer data än 20GB, alltså 300GB/månad.
Detta är inte meningen att det ska vara så, men det är bara att tacka och ta emot egentligen :)"

"Det blir registrerat när man köper abonnemanget och gäller tillsvidare
Jag kan inte garantera att om du beställer nu att du får 300GB/mån och sedan kan låsa upp 100GB, men det är möjligt att det blir så då vi fortfarande upplever detta problem
Annars är det 20GB som gäller per dag innan man behöver låsa upp mer"

Då vet vi varför det inte står så mycket om detta utan det är bara att vara glad tills dom rättat felet och eventuellt ändrar alla "felaktiga" om dom nu kommer göra det.

Haha, höll på att trilla av stolen när jag läste det. Vet inte ens vad jag ska säga eller tycka om det...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Haha, höll på att trilla av stolen när jag läste det. Vet inte ens vad jag ska säga eller tycka om det...

Skickades från m.sweclockers.com

Min surf tog slut i helgen. Nu jävlar sitter jag på pottkanten utan surf. Tele2 vill att jag skall skicka ett sms ifrån min rauter för att fylla på surf, hur hade dem tänkt att detta skulle gå till? Flyttar jag över simkortet till min telefon funkar inte 4g internet. Så efterblivet system. Det bästa jade ju varit lm jag kunna skickat ett sms från mitt halebop abonnemang men detta går ej. Jag kan inte heller logga in på mitt tele2 och aktivera surf med en knapptryckning.

Detta verkar ju som ett norgeskämt

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Min surf tog slut i helgen. Nu jävlar sitter jag på pottkanten utan surf. Tele2 vill att jag skall skicka ett sms ifrån min rauter för att fylla på surf, hur hade dem tänkt att detta skulle gå till? Flyttar jag över simkortet till min telefon funkar inte 4g internet. Så efterblivet system. Det bästa jade ju varit lm jag kunna skickat ett sms från mitt halebop abonnemang men detta går ej. Jag kan inte heller logga in på mitt tele2 och aktivera surf med en knapptryckning.

Detta verkar ju som ett norgeskämt

Många 4G-router brukar innehålla en SMS funktion där du enkelt kan skicka ett SMS ifrån. Nu är jag inte heller tillräckligt insatt men varför skulle inte internet fungera om du flyttade simkortet till en telefon?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Ynnoj: Det problemet löste sig för mig ganska enkelt då jag har en telefon med två simkortsplatser. Tyvärr har inte min 4g router någon sms funktion.

Permalänk
Medlem

Man kan väl be om ett extra kort som man har i en mobil

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@LinJer: Jag fick två kort utan att be om det. Ett mobilkort och ett datakort.

Permalänk
Medlem

@Ynnoj: om du har unlimited, vilket tråden handlar om, så har du fått två kort som de kallar mobilkort och datakort. Tele2 skickar bara "topup"-förfrågningar till mobilkortet. Sätt därför datakortet i routern, och mobilkortet i en telefon där du kan svara på sms. Behöver du extra datakort är det bara att beställa. Ett ingår. Utöver det kostar ee 29kr/mån. Totalt max 1 mobilkort och 9 datakort.

tröttnar du på att svara på sms så låt en app eller makro svara automatiskt. Busenkelt.