Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

En av många tillverkare som är borta idag med. Åren har varit rätt hårda i datorbranschen. :/

Jag gillade mitt Abit X38-QuadGT så länge den fungerade. Ett av mina favoritmoderkort under alla mina år. Moderkortet dog inom ett år och strax efter försvann de från marknaden också.

Jag tror jag har ett ABIT BX133-RAID liggandes någonstans

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@PreacherMan: Är det inte dags att skapa en pensionärstråd här på Swec? När jag började med datorer var jag typ 30 nu är jag snart färdig för hemmet:) . Men jag sysslar med datorer eller ämnen som är relaterade till datorer 12 timmar per dygn.Sen kan jag skönja en viss skillnad i attityd när det gäller vissa generationer.

Vad jag önskar är helt enkelt en tråd som är positiv och inte grundar sig på påhopp.

Jag sparar det till 20-årsjubileumet.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

Skönt man inte är ensam då om att sitta över 12 timmar i sträck framför datorn dag efter dag...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är det nästan sex år sedan jag skrev i den här tråden senast.

Jag fick mitt GTX 1080 Ti för en vecka sedan, w00!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

@CCWarlock: Härligt! Har också uppgraderat lite smått på sistone, Pascal och Kaby Lake. Men tyvärr inget 1080 Ti, bara ett 1070.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Insåg nu jag vart medlem i SweC i 14år,helt jävla sjukt känns som igår.

/PS
Tekken 3 fortfarande det bästa fighting spelet någonsin..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fyller snart 53. Känner mig inte för gammal direkt!

Kör lite UT samt kikar även på Quake Champions nu.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nexus82:

Crap, missade mitt 15-årsjubileum.
Skriver dock inte så mycket längre, men minns med glädje tillbaka då jag skrev en massa (oftast skräp) i spelforumet samt i ÖÄ.
När jag registrerade mig 2002 gick jag i gymnasiet och läste alla Da-bear "memes" som dök upp i tråden där han skulle träffa en tjej.

Idag är jag 35 år, har sambo, en liten dotter och hund. Time flies

Shout out till: @nidas, @dasich, @hipshot (plus flera vars nick jag glömt bort, sorry buds)

Time flies... själv har jag jobbat 11 eller 12 år med spel, man börjar tröttna lite på branchen.

En sak som hänt med är att mina föräldrar kan MYCKET mera om ny teknik än jag, t ex telefoner, tv och sådant. Men man måste fortfarande supporta när dom väl sätter sig vid den gamla datorn haha

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hipshot:

En sak som hänt med är att mina föräldrar kan MYCKET mera om ny teknik än jag, t ex telefoner, tv och sådant. Men man måste fortfarande supporta när dom väl sätter sig vid den gamla datorn haha

Haha!

Jo, har noterat samma sak, har insett att jag nästan inte kan ett skit om sådant numera... Det är oftast jag som får fråga farsan om hur man använder de nya mobilerna, TV, mm...
Kan säga hur den är uppbyggd, vilka komponenter den troligen innehåller, osv, men fasiken inte ställa in kanaler och annat via fjärrkontrollen...
Mobilen och microvågs ugnarna är ännu värre, microvågs ugnen vägrar jag numera helt befatta mig med... Tycker den är rent ut sagt skitkrånglig att ställa in tid och uppvärmning...
(antagligen för att man inte är intresserad tror jag...)

Brorsan frågade en gång varför jag stod och handdiskade
-För att jag hatar att plocka ur diskmaskinen!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Fyller snart 53. Känner mig inte för gammal direkt!

Kör lite UT samt kikar även på Quake Champions nu.

Jag har uppnått den respektingivande åldern 60....ibland känner jag mig lite barnslig när jag spelar Mass Effect samtidigt som min son slutat spela

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Snart 10 år. Medlem som 15 åring!

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem

Tiden går (Y)

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Snart 12-årsdag för mig! Still active och lurkar omkring.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tyckte denna reflektion passade här.

Var o klippte mig i förrgår, såg gråa hårfnas på filten man får över sig. Antog att det var från någon annan. Så säger kvinnan jag av någon anledning valt att leva med "ja men det har jag sett innan att du har"...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

10 år+ nu, yolo!

Sup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Jag har uppnått den respektingivande åldern 60....ibland känner jag mig lite barnslig när jag spelar Mass Effect samtidigt som min son slutat spela

Man blir aldrig för gammal för att spela, själv är jag 53 år och gillar Crysis-spelen och Far Cry-spelen men just nu har jag fastnat för
Little Nightmares. Min son är 8 år och är helt suverän på Far Cry Primal men det roligaste av allt är att min gamla mamma 85 år är helt såld på Far Cry 4, hon hatar diktaturer och älskar att vandra i bergen, på riktigt alltså. När hon var ett litet barn flydde hon i en gammal roddbåt över Torneå-älven från finska sidan när Nazisterna invaderade byn, sedan stod hon på svenska sidan och tittade på när nassarna brände ner hela byn så hon blev kvar i Sverige. Hon har spelat sedan 1971, PONG tror jag det hette. Min fru skakar på huvudet undrar när jag ska växa upp men min mamma flikade in vid ett lämpligt tillfälle och sa, "men va fan jag går ju på nedräkning och jag tänker inte sluta spela, lite kul måste man få ha", tja vad ska man säga, thats life å fort går det men se till att ha ett roligt liv.

Visa signatur

FractalDesignDefine R4/ Asus Z97-A/ Core i7 4,0/4,4 GHz soc1150/ MSI 970gtx Gaming/ Sam 850 pro 512gb/ Sam 840 evo 256gb/ WD black 1tb/ Corsair ddr3 16gb 1600 c9/ OS:Windows 7 Ultimate 64bit./ Asus 27" 144hz 3D 2ms 1920x1080/ Corsair 750w modulärt/ tangb: Ducky Shine mini mx Brown/ mus: Arachnid Araneus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flodde:

Man blir aldrig för gammal för att spela, själv är jag 53 år och gillar Crysis-spelen och Far Cry-spelen men just nu har jag fastnat för
Little Nightmares. Min son är 8 år och är helt suverän på Far Cry Primal men det roligaste av allt är att min gamla mamma 85 år är helt såld på Far Cry 4, hon hatar diktaturer och älskar att vandra i bergen, på riktigt alltså. När hon var ett litet barn flydde hon i en gammal roddbåt över Torneå-älven från finska sidan när Nazisterna invaderade byn, sedan stod hon på svenska sidan och tittade på när nassarna brände ner hela byn så hon blev kvar i Sverige. Hon har spelat sedan 1971, PONG tror jag det hette. Min fru skakar på huvudet undrar när jag ska växa upp men min mamma flikade in vid ett lämpligt tillfälle och sa, "men va fan jag går ju på nedräkning och jag tänker inte sluta spela, lite kul måste man få ha", tja vad ska man säga, thats life å fort går det men se till att ha ett roligt liv.

Håller med, det är en underhållning och hobby precis som andra. Enda man känner som lite äldre är att de i samma ålder har svårare att acceptera det, medans i yngre generationer är det ingen som reflekterar om man gillar att spela spel oavsett om man är kille eller tjej.

Du har en tuff morsa!

Permalänk
Medlem

Har varit medlem sedan det startades -99.
Hade ett uppehåll ett tag och glömde bort min inloggning så det blev ett nytt konto 2010.

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Har varit medlem sedan det startades -99.
Hade ett uppehåll ett tag och glömde bort min inloggning så det blev ett nytt konto 2010.

Lite samma som jag då, reggade mig första gången 2003, så mitt 10års jubileum har ju redan varit 2013, så det får bli 2018 nu istället

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Avstängd

Med över 8k inlägg och 800 skapade trådar får man väl kalla sig som en gammal räv.

Angående minnen. Det jag mins mest tydligt var när jag skulle mecka med extjejens dator. Detta var på tiden när stansade chassin fortfarande var gängse. För er yngre så var chassisidorna stansad plåt och i princip lika vassa som knivar. Självklart meckade jag med hennes dator i kalsongerna som sig bör. Hade ställt ifrån mig chassisidan bakom mig, glömde bort den och vände mig om varpå jag ramlar över chassisidan och skär upp ett 7 cm långt jack hela vägen in till benet på smalbenet. Blodet forsar, jag får panik och springer runt i hela lägenheten med katten eftermig som sniffar på blodet.

Sambon kommer till undsättning och tvingar ner mig på golvet och lägger tryckförband

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Firar 10 år i juli! Albumet med min första egenbyggda dator ligger kvar i galleriet

Nästan lite pinsamt att läsa! http://www.sweclockers.com/galleri/1169-blue-hurricane

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Kom tydligen förbi 10 år i Maj. Inte tänkt på det Då ägde jag en Celeron D 3.2GHz och var nog rent utav grafikkortslös (hade "Radeon X300" integrerat i chipset) i ungefär ett år fram tills att jag köpte ett Radeon HD 4650 Med andra ord inte så mycket pengar att lägga på datorprylar just då, även om intresset fanns.

Edit: glömde att jag köpte ett Radeon HD 2400 Pro/XT som jag nog hade i riggen just då. Bara så intresseklubben vet

Jag har ingen riktig aning varför jag reggade konto på sweclockers just då, tror inte jag blev mer aktiv förrän runt 2011.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Insåg precis att det är 11 för min del.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Har varit medlem sedan det startades -99.
Hade ett uppehåll ett tag och glömde bort min inloggning så det blev ett nytt konto 2010.

Glömde skriva att jag även har kvar min första Processor som var en AMD Duron ,
Börjar känna mig gammal.

Permalänk
Medlem

Reggad 2002... Det var ju ett tag sedan.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Snart 11 år. Tror jag blev medlem när jag köpte min första egna dator. En riktig skitburk med någon athlon och ett x800. Räckte inte många år innan det var skit. Spelade Crysis på den maskinen. Lägsta inställningarna i upplösning 640x480. Var kanske det värsta jag sett men det var ju crysis så att ee

Permalänk
Avstängd

Snart 8 år på detta forum som reggad iallafall.
Är bara 43 år så än så länge fortfarande ungdom.

Men datorer har jag lekt med i över snart 20 år men då var det ju C64 och sen kompisens Amiga innan man började med PC och 233 Mhz, snabba rackare det där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Det är skrämmande numera när man kan räkna tid på olika forum. Framförallt att man kan gå tillbaka och funderar på vilken hårdvara man hade då. En sak som är skön är att man med åren helt enkelt inte orkar vara fanboy. Har man ägt Amiga / commodore allt för länge sedan diverse olika pc alltifrån riktiga höjdpunkter (celeron 300a @ 450 forever in my heart) till riktiga botten napp (varför hade jag en extra Northwood när jag redan hade en bättre amd?) så innebär det att man får lite mer distans till "bäst". Jag har ju som jag skrivit om I andra trådar haft svårt att välja gpu på sistone. Men numera inte för att jag föredrar det ena eller det andra. Har haft alla märken som funnits genom åren, orkar inte "slåss" för någondera och är oförskämt välavlönad idag jämfört med vad jag var för 20 år sedan, nu handlar det om annat än "rätt" märke.

Visa signatur

Not long ago, the Black Gate of Armonk swung open. The lights went out, my skin crawled, and dogs began to howl. I asked my neighbor what it was and he said, 'Those are the nazgul. Once they were human, now they are IBM's lawyers

Permalänk
Medlem

Mest skrämmande är inte hårdvaran utan sina tidigare inlägg..

I övrigt överväger jag att sälja datorn då den inte används för mer än att betala räkningar

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

I övrigt överväger jag att sälja datorn då den inte används för mer än att betala räkningar

Nu skrev du ett sånt där skrämmande inlägg igen!