Permalänk
Avstängd

Dator till enbart CS:GO?

Precis som Rubriken lyder.

Jag tänker bygga ihop en dator själv och det är enbart ett spel jag spelar och tänker spela. Det är CS:GO

Jag vill att spelet ska flyta på helt utan några problem. Jag tänker spela matchmaking och zombie escape. Rätta mig om jag har väl, kräver inte zombie escape bättre dator än vanlig matchmaking?

Räcker ett gtx 750TI gott o väl? Spanade in ett gtx 1070 , men det kanske är för overkill när jag ändå tänker bara spela CS:GO?

Hur är det med processorn?

Datorn får kosta i princip vad den vill, bara att den klarar CS:GO

Permalänk
Medlem

Ja 7700k övdrklockar 5.0 till 5.2 Ghz. Den ger mest fps i CSGO?

Permalänk
Inaktiv

Du behöver inte lägga pengar på ett 1070 om du ska lira cs.

En Intel I7 7700K kommer ge dig allt du behöver! Angående grafikkortet, har du pengar så köp ett 1060 då ditt 770ti börjar bli ganska gammalt.

Köp Asus ROG Z270H + 7700K, finns paket priser på detta. Har du tur kan du nog även får en del cashback

Permalänk

Finns några frågor till man borde ställa sig:

Vad har du för monitor? Hur många Hz siktar du på? Vilken upplösning?

Hur seriöst spelar du? Vill du bli pro/global och vill ha bästa möjliga förutsättningar för detta?

Genom att ha en bra processor och ett bra grafikkort kan du få höga fps (antingen om du har en monitor med >60Hz refresh rate, eller om du spelar utan vsync - vilket man förstås ska- och då når högre fps) och det kan göra skillnad om man spelar seriöst. Ju fler uppdateringar av spelet per sekund, desto bättre, om man vill vara säker på att bara din skill påverkar om du sätter ett HS eller inte (inte din FPS).

Permalänk
Medlem

Skulle inte en Core i5 7600K
räcka bra för CS-GO ?

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem

Min väldigt gamla i7 930 och gtx 660 på 8gb DDR3 klarade CS:GO helt utan problem för ett tag sen, så som du enbart ska ha den till just bara CS behöver du inte mer än några ynka tusenlappar att spendera

Permalänk
Medlem

@halojoy: Oja, tror alla moderna processorer skulle fungera galant och i5a är definitivt en av dem.

Till TS, en i5 7600k+GTX 1060 borde landra strax under 10k med ett helt system runt och den bör hantera cs galant, går absolut att komma undan billigare men då kommer du förmodligen ha det svårt att lira 144hz i mappar som nuke.

I cs gäller det att ha så stabil FPS som möjligt har jag märkt, dippar är det värsta fienden

Permalänk
Medlem

Tydligen ligger ryzen 5 1500 på ca 360fps i cs:go om jag inte missminner mig. Brukar inte rekommendera ryzen till de som främst ska spela. Men 360fps bör vara good enough?
Hum... tydligen var det ca 420fps. https://m.youtube.com/watch?v=yeCKpBPvcN8

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tydligen ligger ryzen 5 1500 på ca 360fps i cs:go om jag inte missminner mig. Brukar inte rekommendera ryzen till de som främst ska spela. Men 360fps bör vara good enough?

Fast en ensam CPU gör ju inget utan ett grafikkort.

Så frågan är ju vilket grafikkort körde dom med i sitt test?

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@Gyhlen: minns ej. Troligen inte speciellt krävande. Speciellt inte med allt på low. Men ja, kan vara värt att kolla vilka grafikkort som fixar 400fps+ på respektive inställning. Det fanns ju ett GTX 1060 6gb för 1800:- på elgiganten i helgen. Kolla upp om den finns kvar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...