Asus tillkännager ROG Swift PG35VQ – ultrabred spelskärm med G-Sync och HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Inte allt; majoriteten är det inte, men det är väl bra att det finns alternativ för oss som har ett behov av mer yta på bredden? Det finns gott om 16:9 skärmar för er andra att köpa.

2560x1440 är tämligen låg upplösning för en så pass stor skärm så jag tror inte det skulle sälja speciellt bra.

Det finns inte en enda 32 tums skärm med högre uppdateringsfrekvens som har högre upplösning än 1080p.

Nej, 1440p är inte låg upplösning för storleken 32 tum. Det är nämligen samma pixeldensitet som en 24 tum 1080p vilket ju länge varit standarden.

För min och många andras del så är 27 tum 1440p för liten skärmyta för upplösningen. Även om jag har bra syn så behöver jag liksom luta mig framåt för att kunna läsa ordentligt eller zooma med alla de nackdelar det medför.

32 tum 1440p, högre uppdateringsfrekvens och gärna adaptiv synk. Jag är inte den enda som efterfrågar det. Och det är just nu det enda som inte har någon form av alternativ. I ultrawideformatet så finns det mängder med alternativ redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är priset för 4k 144Hz-skärmen som står i artikeln. Känns som redaktionen bara lyckades förvirra genom att ens dra in den.

Ja det låter lite galet, hoppas den hamnar under 15k inkl. moms... då kan jag säkert överväga

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Det finns inte en enda 32 tums skärm med högre uppdateringsfrekvens som har högre upplösning än 1080p.

Nej, 1440p är inte låg upplösning för storleken 32 tum. Det är nämligen samma pixeldensitet som en 24 tum 1080p vilket ju länge varit standarden.

För min och många andras del så är 27 tum 1440p för liten skärmyta för upplösningen. Även om jag har bra syn så behöver jag liksom luta mig framåt för att kunna läsa ordentligt eller zooma med alla de nackdelar det medför.

32 tum 1440p, högre uppdateringsfrekvens och gärna adaptiv synk. Jag är inte den enda som efterfrågar det. Och det är just nu det enda som inte har någon form av alternativ. I ultrawideformatet så finns det mängder med alternativ redan.

Du skrev "Varför ska allt vara ultrawide nu för tiden..." Du nämnde inget om uppdateringsfrekvens eller storlek. Jag ville bara påpeka att tvärtom är det ytterst få skärmar på marknaden totalt sett som är ultrawide och det är bara bra att folk som har detta behov får det uppfyllt anser jag.

Problemet är att det är få skärmar över lag som är högre än normen. Denna 35" skärm är ju inte mycket högre än en vanlig 16:9 27". Dvs det är >30" på 16:9 och >38" på 21:9 som är det riktigt ovanliga och jag tror inte att det är pga 21:9 skärmar som du inte ser fler 32" 16:9 utan pga att folk inte efterfrågar den höjden. Jag tycker att 32" och 16:9 är riktigt trevligt och har själv köpt en sådan skärm fast 2160p.

Allt är ju relativt, men är man väl van vid högre pixeldensitet så vill man inte gå ned då text blir otydligt. Det är ju pga av låg pixeldensitet som man får svårt att läsa text. Jämför bara med en modern mobiltelefon hur mycket skarpare texten är. Det kräver så klart program som klarar av högre upplösningar. I min värld har 1440p i många år vart standard för skrivbordsarbete på 27" så jag personligen anser att 1440p på 32" är ganska låg upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Varför ska allt vara ultrawide nu för tiden...

Jag vill ha en 32 tum 16:9, 2560x1440 skärm med VA/IPS panel i 144Hz med G-Sync och eventuellt HDR.

Känns som att en sådan skärm skulle kunna sälja rätt bra den med...

Då är vi två!

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/268923-... tyvärr bara freesync

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcg:

Jag har en PG348Q idag.
Det är ju en liten skärm.
På höjden är det som en 27" och bredden är som 1.5st 27".
Många som kör 2-3st 24-27" skärmar på skrivbordet i bredd.
Det man skulle vilja ha är en skärm som är som 2st 27" i bredd för att slippa skarvarna i bilden.

^^^^^^----------------- Exakt detta.

Så som jag ser på Ultrawideskärmar så är de inte ersättare för en skärm, utan en ersättare för situationer när man vill ha två skärmar i bredd (som när man kodar) och då är, precis som tcg säger, 34" egentligen för litet.

På mitt jobb så står det 2 skärmar (24-27") på i princip varenda skrivbord i hela kontoret. Varför hålla på och joxa med multipla skärmar och en dryg skarv i mitten när man kunde ha en enda gigantisk panel? Lättar för IT support att hålla reda på och färre kablar. Själv så skulle jag vilja ha en 38" ultrawide på mitt skrivbord. Då kunde jag förhoppningsvis dumpa bägge av mina gamla skärmar.

Sammanfattningsvis: imponerande specs på det här skärmen (speciellt refresh), men för liten och alldeles för dyr med tanke på vad man får.

Visa signatur

Dator: ASUS Pro WS X570-Ace - Ryzen 5 3600X vattenkyld - 4x8GB GSkill Ripjaws V 3600MHz - PNY GTX 980 Ti XLR8 OC vattenkyld - ASUS Xonar DX - Corsair Force MP600 1 TB - Corsair AX750 - Fractal Design Define S
NAS: Synology DS716+ - 2x4TB HGST MegaScale DC 4000.B Router: Netgear R7000 - AdvancedTomato Firmware

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Du skrev "Varför ska allt vara ultrawide nu för tiden..." Du nämnde inget om uppdateringsfrekvens eller storlek. Jag ville bara påpeka att tvärtom är det ytterst få skärmar på marknaden totalt sett som är ultrawide och det är bara bra att folk som har detta behov får det uppfyllt anser jag.

Problemet är att det är få skärmar över lag som är högre än normen. Denna 35" skärm är ju inte mycket högre än en vanlig 16:9 27". Dvs det är >30" på 16:9 och >38" på 21:9 som är det riktigt ovanliga och jag tror inte att det är pga 21:9 skärmar som du inte ser fler 32" 16:9 utan pga att folk inte efterfrågar den höjden. Jag tycker att 32" och 16:9 är riktigt trevligt och har själv köpt en sådan skärm fast 2160p.

Allt är ju relativt, men är man väl van vid högre pixeldensitet så vill man inte gå ned då text blir otydligt. Det är ju pga av låg pixeldensitet som man får svårt att läsa text. Jämför bara med en modern mobiltelefon hur mycket skarpare texten är. Det kräver så klart program som klarar av högre upplösningar. I min värld har 1440p i många år vart standard för skrivbordsarbete på 27" så jag personligen anser att 1440p på 32" är ganska låg upplösning.

"Varför ska allt vara ultrawide nu för tiden...

Jag vill ha en 32 tum 16:9, 2560x1440 skärm med VA/IPS panel i 144Hz med G-Sync och eventuellt HDR."

Du såg inte hur de två hör ihop?

Sen i nästa inlägg nämnde jag problemet med för hög pixeldensitet. Skalningen fungerar inte i Windows, den har blivit bättre men den fungerar inte tillräckligt bra för att vara ett alternativ för mig och många andra. Mobiler kör ett helt annat system så det går inte att jämföra en högupplöst liten skärm med en datormonitor. Hade du kört samma skalning på texten i förhållande till storleken på skärmen kontra upplösningen så skulle du inte kunna läsa ett jota på mobilen. Så nej allt är inte helt relativt.

Jag förstår att du är en som tycker 1440p på 27 tum är bra, för dig, men vi är många som inte tycker om det och trots att jag har 1.0 i synskärpa så tycker jag det blir jobbigt att läsa text utan skalning på samma monitor.

Det finns just nu ingen med den kravlistan jag nämnde. Medan det finns massor med ultrawide gaming monitorer med allt lull-lull man kan önska sig och ännu mer på väg ut på marknaden.

Permalänk
Medlem

@tEan: För mig går tyvärr curved bort. Men ja den är så nära perfekt det kan bli.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

"Varför ska allt vara ultrawide nu för tiden...

Jag vill ha en 32 tum 16:9, 2560x1440 skärm med VA/IPS panel i 144Hz med G-Sync och eventuellt HDR."

Du såg inte hur de två hör ihop?

Sen i nästa inlägg nämnde jag problemet med för hög pixeldensitet. Skalningen fungerar inte i Windows, den har blivit bättre men den fungerar inte tillräckligt bra för att vara ett alternativ för mig och många andra. Mobiler kör ett helt annat system så det går inte att jämföra en högupplöst liten skärm med en datormonitor. Hade du kört samma skalning på texten i förhållande till storleken på skärmen kontra upplösningen så skulle du inte kunna läsa ett jota på mobilen. Så nej allt är inte helt relativt.

Jag förstår att du är en som tycker 1440p på 27 tum är bra, för dig, men vi är många som inte tycker om det och trots att jag har 1.0 i synskärpa så tycker jag det blir jobbigt att läsa text utan skalning på samma monitor.

Det finns just nu ingen med den kravlistan jag nämnde. Medan det finns massor med ultrawide gaming monitorer med allt lull-lull man kan önska sig och ännu mer på väg ut på marknaden.

Först och främst så är det två separata stycken, men oavsett hur du försöker få ihop det så är inte allt ultrawide. Ultrawide börjar bli populärt, men det är fortfarande en minoritet hur du än vrider och vänder på det.

Skalningen i windows är inte perfekt nej, men den e bra nog för att arbeta med. Jag vet inte hur du arbetar, men jag sitter majoriteten av tiden i diverse 3eparts program så OS i sig spelar mindre roll så länge programmen klarar av skalningen.
Utöver en 4K 32" stationär skärm så har jag en 13" laptop med 3200x1800 upplösning så jag vet precis hur det fungerar. Vissa program fungerar det riktigt dåligt på, men webbläsare, ordbehandlingsprogram, utvecklingsmiljöer, spel, mm har inte vart något problem för mig.
Jag skulle personligen aldrig köpa en skärm med lägre upplösning bara för att slippa köra med skalning. Med en sådan inställning så kommer utvecklingen aldrig gå framåt.

Fast nu jämför du antalet skärmar med en väldigt specifik kravlista med alla andra ultrawide skärmar. Det finns inga ultrawide skärmar med samma höjd som en 32" 16:9 som har hög uppdateringsfrekvens heller. Tvärtom är de flesta ultrawideskärmar relativt lågupplösta 60Hz skärmar som är ganska ointressanta enligt mig. Jag tycker faktiskt att det knappt finns några riktigt intressanta skärmar på marknad oavsett om de är ultrawide eller inte.

Dessutom så är det inte så att tillverkarna bara riktar sig mot ett kundsegment. De har nog med resurser för att utveckla olika typer av skärmar och så länge det finns ett stort nog kundsegment så kommer produkterna utvecklas mot dessa. Dvs det är inte pga av ultrawide skärmar som det inte finns vettiga 16:9 skärmar i 32".

Jag har inget mer att säga i frågan. Jag hoppas det kommer fler nya skärmar både 16:9 och 21:9 för bägge formaten har sina användningsområden och fördelar. Då kan var person köpa det som bäst passar dem.

Permalänk
Medlem

Priset..ja allt är ju relativt. För inte "så" länge sedan betalades det +40000 för en platt-TV runt 42" och 720p upplösning. Visst, det var en TV för vardagsrummet. Men ändå.

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Absolut!

Detta känns som en bra andra skärm att stiga upp från min nurvarande 34" ultra wide. Kan inte tänka mig spela på något annat sedan jag väl köpte min skärm, oslagbart

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Detta känns som en bra andra skärm att stiga upp från min nurvarande 34" ultra wide. Kan inte tänka mig spela på något annat sedan jag väl köpte min skärm, oslagbart

Är det verkligen värt o uppgradera från din nuvarande IPS till en VA? Vad jag förstått är väl VA mellan TN och IPS när det kommer till just well u know.. Just att VA är snabbare men hell 100fps på din nuvarande är ändå svårt o få på de flesta spel i ultra i den upplösningen.. :S Så 20k+ för den här, och sen behöver du något som är starkare än 1080ti för att få ut 200hz om det ens är möjligt så tidigt.. :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Är det verkligen värt o uppgradera från din nuvarande IPS till en VA? Vad jag förstått är väl VA mellan TN och IPS när det kommer till just well u know.. Just att VA är snabbare men hell 100fps på din nuvarande är ändå svårt o få på de flesta spel i ultra i den upplösningen.. :S Så 20k+ för den här, och sen behöver du något som är starkare än 1080ti för att få ut 200hz om det ens är möjligt så tidigt.. :S

Alltså, VA är ju inte sämre än IPS, de är bra på olika saker. Både VA och IPS används professionellt.

En grov generalisering är att VA ger dig ghosting medans IPS ger dig glow&bleed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

För 25k köper jag hellre 65" OLED TV.

Har redan testat att ha en sån på skrivbordet men även för en som är van med 40" så blev det lite väl stort. Men Crysis 3 var iof rätt maffigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Detta känns som en bra andra skärm att stiga upp från min nurvarande 34" ultra wide. Kan inte tänka mig spela på något annat sedan jag väl köpte min skärm, oslagbart

Vad hade du innan? Nyfiken på om det var just UW som gjorde skillnaden eller helt enkelt en större skärm

Permalänk
Medlem

Det här visar sanningen inför 4K, 144Hz, G-Sync och IPS priset.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

drägggggel

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Vad hade du innan? Nyfiken på om det var just UW som gjorde skillnaden eller helt enkelt en större skärm

Jag HAR en ROG SWIFT PG348Q som jag verkligen totalt ääälskar spela på. Jag var skeptiskt till en början och var faktiskt rädd att den skulle kännas för stor men själva formatet känns mer naturligt mer periferi seendet samt att det stor formatet är mäktigt awsome att lira BF1 i 3440x1440 i ultra runt 70-80fps

Den nya skärmen hr upp till 200Hz men då får man nog se till att ha packat dubbla 1080Ti om man ska nå upp till det i de tyngre segmenten, men som alltid så kommer G-sync finnas där och göra det nice and smooth

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Don_Tool: Det må vara 200Hz, men sedan så är ju skärmar inget man köper varje år heller, speciellt inte high end. Så 200Hz är perfekt, för om ett par år så kommer standardkortet mata den upplösningen i 200Hz utan problem... så det är bara perfekt att man har lite att ta i. Och allt under 200Hz tar ju G-sync hand om. Jag har länge velat ha ROG-skärmen men väntat och tänkt att Asus släpper snart en bättre modell... och se där! Nu behöver jag vara vänta på chock-priset så att jag kan planera hur mycket övertid jag kommer behöva jobba och när skärmen blir tillgänglig :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Jag HAR en ROG SWIFT PG348Q som jag verkligen totalt ääälskar spela på. Jag var skeptiskt till en början och var faktiskt rädd att den skulle kännas för stor men själva formatet känns mer naturligt mer periferi seendet samt att det stor formatet är mäktigt awsome att lira BF1 i 3440x1440 i ultra runt 70-80fps

Men då låter det mer som att det är den större skärmen som gjort skillnad snarare än just Ultra Wide. Hade du haft en 16:9 skärm med samma bredd hade den ju varit ännu större

Missförstå mig rätt här, jag påstår inte att UW inte skulle vara bra, utan försöker mer få en uppfattning om hur bra det är. "Problemet" är att många som gått till UW skärmar verkar ha gjort det från klart mindre skärmar och då är det svårt veta vad som egentligen ger vad. Ung som när folk byter ut en trött gammal 40" LCD i vardagsrummet mot en 65" kurvad top of the line TV och talar sig varma för fördelarna med en kurvad TV när dom förmodligen skulle varit lika nöjda om samma TV varit platt.

Sen kan jag personligen, som sitter med en 16:9 40" monitor framför mig när jag skriver detta, vara inne på att dom faktiskt ibland känns för höga vilket även med en VA panel ger lite andra nackdelar (det gör väl iof bredd också men överlag verkar man priorterat problemen med vinklar i sidled på VA paneler av naturliga skäl). Utifrån det, och för att det finns få om ens någon 16:9 monitor över 35" som har mer än 60 hz och 4K, så är jag själv lite sugen på en UW skärm.

Permalänk
Medlem

Kanske dum fråga men är det stor skillnad visuellt på denna upplösningen mot om samma panel hade varit 4K? Hade varit intresserad av en ultra-wide 4K panel med över åtminstone 100Hz och gärna G-Sync, men lär väll dröja ett bra tag innan en sån hittar ut på marknaden.
Tänker att detta är nära nog?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeon123:

Kanske dum fråga men är det stor skillnad visuellt på denna upplösningen mot om samma panel hade varit 4K? Hade varit intresserad av en ultra-wide 4K panel med över åtminstone 100Hz och gärna G-Sync, men lär väll dröja ett bra tag innan en sån hittar ut på marknaden.
Tänker att detta är nära nog?

Den är väl 4K (även om det inte är ett helt exakt begrepp) även om den så klart är lägre på höjden än en 16:9 skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Den är väl 4K (även om det inte är ett helt exakt begrepp) även om den så klart är lägre på höjden än en 16:9 skärm.

Fast är det verkligen 4K? Jag är jätte dålig på "vad som gäller" med detta,
denna skärmen har: 3 440 x 1 440
Och "standarden" eller vad man ska säga för 4K är väll 3840 × 2160?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 EXTREME GLACIAL | Intel Core i9 12900K | ASUS RTX 3080 Strix OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Trident Z5 RGB Silver | 2st WD Black SN850 2TB M.2 SSD | Samsung 960 EVO 1TB | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black 4TB | Seasonic Prime TX 1300W | CaseLabs SMA8 | Samsung Odyssey Neo G9

Permalänk
Medlem

@Neeon123:
Nej, den är inte 4K. Skärmen är WQHD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Alltså, VA är ju inte sämre än IPS, de är bra på olika saker. Både VA och IPS används professionellt.

En grov generalisering är att VA ger dig ghosting medans IPS ger dig glow&bleed.

Vad jag läst är VA verkligen mitten mellan TN och IPS när det kommer till färg och synvinkel.
Förutom det stämmer det med det du sa. Men jag personligen har hellre lite glow eller bleed som är olika från panel till panel, än ghosting. Sist jag såg en Review på en VA panel var här i Swec och man blev fan åksjuk av att röra runt rutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Men då låter det mer som att det är den större skärmen som gjort skillnad snarare än just Ultra Wide. Hade du haft en 16:9 skärm med samma bredd hade den ju varit ännu större

Missförstå mig rätt här, jag påstår inte att UW inte skulle vara bra, utan försöker mer få en uppfattning om hur bra det är. "Problemet" är att många som gått till UW skärmar verkar ha gjort det från klart mindre skärmar och då är det svårt veta vad som egentligen ger vad. Ung som när folk byter ut en trött gammal 40" LCD i vardagsrummet mot en 65" kurvad top of the line TV och talar sig varma för fördelarna med en kurvad TV när dom förmodligen skulle varit lika nöjda om samma TV varit platt.

Sen kan jag personligen, som sitter med en 16:9 40" monitor framför mig när jag skriver detta, vara inne på att dom faktiskt ibland känns för höga vilket även med en VA panel ger lite andra nackdelar (det gör väl iof bredd också men överlag verkar man priorterat problemen med vinklar i sidled på VA paneler av naturliga skäl). Utifrån det, och för att det finns få om ens någon 16:9 monitor över 35" som har mer än 60 hz och 4K, så är jag själv lite sugen på en UW skärm.

Nej det stämmer inte helt faktiskt då jag innan denna skärm spelade på min 55tums tv i vardagsrummet så då gick jag faktiskt ner i storlek. Men däremot då jag gick tillbaka och byggde ett nytt kontor och satt datorn där den hörde hemma på ett skrivbord med en "vanlig" skärm. Så ag skulle faktiskt säga att jag mer gillar formatet 21:9 än storleken så jag hade säkert varit lika nöjd om det varit en mindre skärm fast i 21:9 men nu var det inte de

Men detta är ju högst individuellt och smaken är ju som baken delad och oftast luktar annat än rosor så var och en måste ju bygga sin uppfattning vad man stödjer sin tro på och jag är helsåld på 21:9

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Nej det stämmer inte helt faktiskt då jag innan denna skärm spelade på min 55tums tv i vardagsrummet så då gick jag faktiskt ner i storlek. Men däremot då jag gick tillbaka och byggde ett nytt kontor och satt datorn där den hörde hemma på ett skrivbord med en "vanlig" skärm. Så ag skulle faktiskt säga att jag mer gillar formatet 21:9 än storleken så jag hade säkert varit lika nöjd om det varit en mindre skärm fast i 21:9 men nu var det inte de

Men detta är ju högst individuellt och smaken är ju som baken delad och oftast luktar annat än rosor så var och en måste ju bygga sin uppfattning vad man stödjer sin tro på och jag är helsåld på 21:9

Men gissar att du satt längre ifrån TVn så att det i praktiken blev mindre storlek baserat på avståndet. Men nu kanske vi börjar komma ifrån ämnet om denna skärm, så den diskussionen kanske lämpar sig bättre i någon annan tråd

Permalänk
Medlem

@improwise:
Hahaha, Ja

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

20-25000 kr.... JA VARSÅGODA, TA MINA TESTIKLAR OCH MIN FLICKVÄN MEDANS NI ÄNDÅ HÅLLER PÅ ATT SKÄNDAR MIG OCH MIN PLÅNBOK!....
Är det verkligen rimligt att begära dessa satans priser för en skärm? Jag betalade fan 23000 för min 65" Oled TV, ska en 35" VA panel kosta lika mycket!? Sjukt för fan.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

@BigO161107:
Var fick du det priset ifrån? Vad jag vet har ASUS inte tillkännagivit något..