r9 290 mest prisvärd uppgradering?

Permalänk
Medlem

r9 290 mest prisvärd uppgradering?

Hejsan! Jag köpte nyss ny dator och bestämde mig för att behålla den gamla eftersom jag hade extra grejer för att fixa 2 setups. Gamla datorn är fortfarande en helt ''bra'' dator med en i7 4770k 8gb ram och ett r9 290 dock referensmodell vilket är väldigt jobbigt då kortet har nu legat på 94c under load i 3 år vilket har lett till att mitt rum förvandlats till en bastu under längre gaming sessioner och jag tippar att den inte har så många levnadsår kvar

Hursomhelts till min fråga vilket grafikkort vore mest prisvärt för 1080p gaming 144hz. Begangnat 980ti, rx580 eller kanske ett 1060?
Räknar inte med 144fps på med Ultra settings Bf1 men vill ha en märkbar fps boost samt mycket bättre temps

Permalänk
Medlem

980ti skulle jag köra på om valen var mellan de du skrivit upp, dock lär RX580 åldras lite bättre men lättaste är att börja med att sätta en max budget och sedan kolla vad exakt du får för det priset.
Gå sedan igenom reviews och benchmarks etc så när du är nere på 2-3 kort om du inte kan välja så kan du be om råd, då vet du vad du köper och vad du kan förvänta dig

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

980ti drar ju i princip lika mycket effekt som r9 290 så du kommer få lika mycket bastu ändå.

Kan tillägga: jag hade nog valt 980ti, eller kanske 1070/1080 från mindfactory.de