Phanteks presenterar datorlådorna Evolv Shift och Evolv Shift X

Permalänk
Melding Plague

Phanteks presenterar datorlådorna Evolv Shift och Evolv Shift X

Phanteks går från prototyp till verklighet med de minst sagt stilfulla chassimodellerna Evolv Shift och Evolv Shift X, där fokus ligger på såväl vardagsrummet som skrivbordet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Högsmalt är tufft
Rätt stora lådor totalt sett dock, med lite småskumma layouter internt. Finns nog lite frågetecken kring ventilation tex.

Skulle vara intressant att se en bra recension på dem! (helst inklusive tempmätningar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Jag älskar när chassitillverkare utmanar de klassiska designmönstren/fällorna. Det större av de två chassina kan jag mycket väl tänka mig att köpa för att få lite mer plats på skrivbordet! Snygga är dom också.

Permalänk
Medlem

Ser ut som en vidareutveckling av Silverstone FT03-MINI.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får hoppas de har avtal med Silverstone så de inte åker på patentstrid bara.

Snyggare än Silverstones varianter dock.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Ser ut att klara tornkylare på cpu:n <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoggaforfan:

Ser ut att klara tornkylare på cpu:n <3

Näe, det tror jag inte, baserat på den där andra bilden som visar toppen.
Verkar inte finnas speciellt mycket plats ovanför där moderkortet sitter?

Den här lådan känns mer fokuserad på kylning med AIO eller liknande.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Lego Master

Skönt att de tar 120mm-fläktar iaf. Jag har ett Silverstone-chassi som bara tar 80mm-fläktar, vilket stör mig till vansinne. Går ju inte att få tag i AIO-kylare med 80mm-rad (vilket är naturligt, men ändå!).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tycker detta känns väldigt intressant, speciellt Shift X modellen.

Här är en lite mer djupgående video.

Permalänk
Medlem

Gillar mycket av "höghustänket" som tar mindre plats på skrivbordet.

Hatar dock alla fingeravtryck som dyker upp på chassit, och ogillar allmänt genomskinliga sådana, eller med fönster på sidorna.

Får de ordning på en version med vanliga sidor i metall så köper jag direkt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Näe, det tror jag inte, baserat på den där andra bilden som visar toppen.
Verkar inte finnas speciellt mycket plats ovanför där moderkortet sitter?

Den här lådan känns mer fokuserad på kylning med AIO eller liknande.

Ah, jag som missuppfattade moderkortspositioneringen.

Permalänk
Medlem

Alltså de där chassina är så brutalt snygga att man vill köpa en extra dator bara för att få ha chassit...!

Permalänk
Medlem

Jag blev såld direkt när jag såg detta chassi. Dock hade jag önskat att även shift (utan x) också haft plats till 240mm radiator. Shift x ser väldigt högt ut. Men det är kanske en synvilla då man bara har shift och shift x att jämför med varann.
Sen är jag förvånad över att det inte blev mer buzz i den här nyheten. Små itx-chassi är annars så populärt här på forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Inet skickade ju ut sms om att min beställning på shift fanns att hämta. Fick dock ett mail strax därefter som förklarade att något gått fel. Är det i September vi får se dessa eller tidigare?

Permalänk
Medlem