Lian Li lanserar prispressade Alpha 330

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar prispressade Alpha 330

Chassimakaren Lian Li siktar på att locka till sig en bredare publik med datorlådan Alpha 330, där en trendföljande layout, pressad prislapp och härdat glas är några av ingredienserna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kul med ett Lian-Li i ett lägre pris.
Trist att det är ett chassi av samma typ som många andra tillverkare.

RGB var 2016.
Härdat Glas är 2017.
Kan det vara transparent-LCD som är 2018? Då får vi både RGB och möjlighet att visa allt på insidan av chassit.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Hade varit kul om det fanns ett alternativ med solida sidor utan härdat glas också. Jag prioriterar låg ljudnivå över bling och då går sidor i härdat glas bort.

Permalänk
Medlem

Lian Li chassi i stål, jadu vet inte vad man ska tänka om det. Aluminiumet är ju Lian Li's signatur kan man väl säga.

Permalänk
Medlem

Har det kommit ett enda chassit på computex som inte har härdat jäkla glas?
Vill alla ha RGB bling med ett jäkla väsen ifrån komponenter?

Gillar chassit dock, stilrent och snyggt med vitt. Men mitt står ändå på golvet pga ljudnivå

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av str8forthakill:

Lian Li chassi i stål, jadu vet inte vad man ska tänka om det. Aluminiumet är ju Lian Li's signatur kan man väl säga.

Lian Li har haft stålchassin i massor av år under K-serien eller Lancool.

Exempel från 2009:
https://www.inet.se/produkt/6900659/lian-li-lancool-pc-k62-sv...

Och senast förra året, PC-K5:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3773893

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Hade varit kul om det fanns ett alternativ med solida sidor utan härdat glas också. Jag prioriterar låg ljudnivå över bling och då går sidor i härdat glas bort.

Det går att ha härdat glas utan att ha bling. Tycker med det är löjligt att ha mycket rgb. Dock är det snyggt med stilren dator och led i toppen som lyser upp chassit. Sen är fläktar idag så bra att du knappt kommer höra skillnad på de, vare sig du har härdat glas sidopanel eller ljudioslerande panel.

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar hur ventilationen ser ut i fronten? är det bara ett litet hål i botten och toppen tro?
Skulle gissa det blir lite restriktivt. Väldigt tillslutet!

Och jepp, det är för mycket glaspaneler nuförtiden. Det är kul som tillval, men ska inte behöva bli typ standard på lådorna..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seraj5:

Det går att ha härdat glas utan att ha bling. Tycker med det är löjligt att ha mycket rgb. Dock är det snyggt med stilren dator och led i toppen som lyser upp chassit. Sen är fläktar idag så bra att du knappt kommer höra skillnad på de, vare sig du har härdat glas sidopanel eller ljudioslerande panel.

Det finns andra ljud än fläktljud som kan komma ur en dator. Spooltjut från komponenter eller knattrande/brummande från mekaniska diskar om man har sådana. Alla dessa ljud dämpas om man har belagda paneler, men med glaspaneler eller obelagda paneler reflekteras ljuden.

Glaspaneler kan vara snyggt om det är enkelt och stilrent i övrigt i lådan. Och en fördel är ju att man kan se in i lådan om man skulle ha en fundering över något. Dock är ju de flesta paneler så lätta att lossa på en välbyggd låda att det inte bör ta mer än några sekunder att öppna en, så det blir ju mest en utseendegrej.

Det är upp till var och en hur man vill ha det. Men jag anser att jag kan öppna upp mer för ventilation om jag har en låda som inte ger resonans på ljuden i den. Men som sagt, jag skulle gärna se att båda alternativen fanns så kan var och en välja vad man vill ha. (man kan ju visserligen köpa en annan låda också )

Permalänk
Medlem

Det här såg riktigt smexigt ut. Första utförande av det totala paketet där jag känner att glaspanelen riktigt förhöjer allt.
Tackar gärna ja till fler chassin i det lägre segmentet, i alla fall relativ till vad man brukar hitta Lian-Li chassin för (och med härdat glas?!).

Permalänk
Medlem

Äntligen överger de aluminium. Jag har inte köpt Lian Li sedan 2004. Fick fylla åbäcket med Bitumen för att få det någorlunda tyst.

Kanske blir en LL nästa gång.