Cryorig visar färdigställda versionen av chassit Taku på Computex

Permalänk
Melding Plague

Cryorig visar färdigställda versionen av chassit Taku på Computex

Efter att tidigare i veckan sjösatt sin Kickstarter-kampanj passar Cryorig på att visa upp den slutgiltiga versionen av det iögonfallande designerchassit Taku på Computex 2017.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen har väntat på Taku!

Permalänk
Snusfri

Grymt snyggt detta chassi.
Detta chassi med ASRocks X299 moderkort, i9 7920X, 64GB RAM, 1TB NVME SSD och ett 1080 Ti vore mumma.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lär sig komponentmarknaden av speltillverkarna, eller vad är det som försigår? Förköp av ett chassi...

Permalänk
Medlem

Var är Ikea-loggan?

Visa signatur

Dator 1: Thermaltake Core P5 | Asus z97-Pro Gamer | i7 4770K | A-Data 16GB 1600MHz | Evga 980 Ti Classified | Samsung 840 EVO 250 GB | Seagate 2 TB | Evga Supernova G2 750W | Custom Waterloop
Dator 2: NZXT H230 | Asus Z87-A | i5 4690k | CM 212 EVO | Corsair 8GB 1600MHz | Gigabyte 1660 Ti | Samsung 850 EVO 250 GB | Be Quiet Pure Power 630W

Permalänk
Medlem

Sjukt pris och kickstarter-kampanjen är ett misstag imo

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det här minns jag med värme från förra året. Himla trevligt alltså!
Sjläv hade jag gärna sett lite större djup i ytterlådan så att det fanns plats kvar längst bak utanför för eventuella sladdhärvor så man liksom får in även dessa i kontstruktionen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

IKEA Dingbert, tv-bänk för modermodem.

Visst, smidigt åtkomst genom att dra ut byrålådan, men det är nog det enda positiva jag har att säga.

Skippa benen och ställ åbäket på högkant så börjar det väl likna något användbart, men då skulle jag ändå hellre titta på en Dr Zaber Sentry.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"Form före funktion"...?

Ser inget praktisk användningsområde för denna alls faktiskt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

"Form före funktion"...?

Ser inget praktisk användningsområde för denna alls faktiskt.

Platsbrist

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

IKEA Dingbert, tv-bänk för modermodem.

Borde det inte bli CPU Hållare Version 2?

Permalänk
Medlem

Borde inte skärmen hamna väldigt högt upp med detta chassi? Först chassig själv sen dessutom relativt höga ben. Inte optimal ergonomi kanske.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Proffsmobbare

Startknappen verkar ha svårt att bestämma sig för vilken lutning som känns bäst.

Permalänk
Medlem

Det är tydligen eftersom de inte trodde att den skulle sälja så bra som den har högt pris och går på Kickstarter. För att kunna pressa marginalerna måste volymerna gå upp.
Andra mindre mITX-chassin på Kickstarter har gått på liknande höga priser, i alla fall i början innan de blivit populära. Och även om Cryorig har funnits ett tag så är det här deras första låda.

Jag gillar idén, men inte allt i utförandet. Även om de är långt ifrån först - det finns både äldre och nyare datorlådor gjorda efter samma idé - så hoppas jag att all press de får inspirerar andra tillverkare till liknande lösningar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Lär sig komponentmarknaden av speltillverkarna, eller vad är det som försigår? Förköp av ett chassi...

Detta chassi är inte för mig även om jag tycker det är snyggt (har flera skärmar på skrivbordet, och vill inte ha en så långt upp), men det är ganska vanligt med KS.

Gjorde så med mitt Dan A4 som jag har, och samma sak för många med tex. det kända Ncase M1.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Borde inte skärmen hamna väldigt högt upp med detta chassi? Först chassig själv sen dessutom relativt höga ben. Inte optimal ergonomi kanske.

Jo, det är det som jag ser som det främsta problemet med det (även om det är snyggt, och jag gillar innovationen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd

Kan inte säga jag gillar den även om det behövs lite nytt i dator världen är min bild mest negativ

Chassiet ser rätt stort ut och är inte snyggt och är ett desktop burk med några träbitar under och vill man ha smidig dator finns NUC/itx modeller som är mindre och bättre kontors/low end gamer dator och med chassiet i så hög höjd med kombinationen att någon fläkt som gpu lever loppan så kommer det höras väldigt bra med chassiet så nära och samma sak med mekaniska diskar

Känns som skärmen kommer täppa till luft intag/utsläpp och ser ut att ev kunna bli trångt med lite mer exotiska tangentbord mellan träbenen och skärmen bör komma bra högt på ett vanligt dator bord när den står på ben + chassiedelen och sen är dom rätt dyra på det och jag är inte imponerad och skulle inte vilja ha ett även om den var gratis och skulle åka till ikea och bygga in datorn i lådan på ett sånt här i stället

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30213076/

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Snuskigt snyggt! Inwins träklädda chassin var dock en per praktiskt lösning på samma snygga "skandinaviska" design.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

"Form före funktion"...?

Ser inget praktisk användningsområde för denna alls faktiskt.

Inte bara, värme avledningen...

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Borde det inte bli CPU Hållare Version 2?

Haha, japp, jag hade faktiskt glömt IKEAs udda benämning. Har ju faktiskt en gammal version 1 liggandes hemma.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Inte bara, värme avledningen...

?

Utveckla gärna.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tjusigt, retro feel, och till för den som vill ha en snygg surfburk.

mao, inget för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Platsbrist

Vill man ha platsbrist?

Skrivet av Bloopy:

Inte bara, värme avledningen...

Vill man ha det hett om öronen?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Om man kunde ta bort fötterna så kanske det skulle vara intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vill man ha det hett om öronen?

De ja menade, men nog int alla som se de.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.