Bitfenix visar chassit Enso med härdat glas och inbyggd RGB-kontroller

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix visar chassit Enso med härdat glas och inbyggd RGB-kontroller

Taiwanesiska Bitfenix satsar på en prisvärd inplementation av härdat glas med sitt nya chassi Enso, som därtill bestyckas med en sofistikerad ljuskontroller för belysning i bästa regnbågsstil.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förvånansvärt billigt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Herrejesus ja det där var sjukt billigt med tanke på allt man får. Utförandet och funktionaliteten känns också ett bra steg ovanför den satta prisklassen. Kan definitivt se det här rekommenderas för framtida byggen om priset inte blir bombat i Sverige.

Permalänk
Medlem

Hahaha såg ut som discot på finlandsfärjan när dom filmade inuti chassit.

Nåväl. Kan jag bara ställa om allt så det enbart lyser vitt så tycker jag faktiskt det här chassit ser trevligt ut.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

@JonasT: Stolen du sitter i ser trevlig ut. Vet du, eller någon här på forumet, vad det är för modell?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av napahlm:

@JonasT: Stolen du sitter i ser trevlig ut. Vet du, eller någon här på forumet, vad det är för modell?

Vet tyvärr inte vilken exakt modell det är, men den kommer från Noblechairs.

Permalänk
Medlem

Var inte Enso den där uttjatade gorillaungen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Vet tyvärr inte vilken exakt modell det är, men den kommer från Noblechairs.

Tackar. Då är det en ICON från Noblechairs.
http://www.noblechairs.com/en/icon-series-black-platinum/
Gillade den eftersom den inte såg ut som en race-stol som alla andra tillverkare kör med.
Men 370 € är något för dyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Tackar. Då är det en ICON från Noblechairs.
http://www.noblechairs.com/en/icon-series-black-platinum/
Gillade den eftersom den inte såg ut som en race-stol som alla andra tillverkare kör med.
Men 370 € är något för dyrt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är i stolköpstankar också. Nu vet jag ju inte hur bra denna stol är men €370 är faktiskt billigt. Dom riktigt bra kontorsstolarna ligger på runt 10-15K

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

Är i stolköpstankar också. Nu vet jag ju inte hur bra denna stol är men €370 är faktiskt billigt. Dom riktigt bra kontorsstolarna ligger på runt 10-15K

Klart jämför man med kinnarps och liknande så är dessa snorbilliga. Men nu jämför jag mer med övriga sortiment av "gamingstolar" och där har jag läst mig till att Noblechairs andra modell, EPIC, inte är mycket bättre än typ Andersson eller dx racer. Visst mycket finare materialval men sittkomforten ska vara ungefär samma.
För min del är ett rejält svankstöd viktigt och ofta är dessa gamingstolar dåliga på den punkten. Utan kudden dvs.

Har du kollat rekomo.se? De säljer begagnade kontorsmöbler från företag. Kan hitta fina stolar för en bra peng. Men utbudet varierar kraftigt från gång till gång man är inne och tittar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har inte vart mycket för RGB eller fönster tidigare men börjar gilla det mer och mer. Kan nog bli detta chassi till hösten för kommande bygge!

Tempererat glas tilsammms med lite vattenkylning och rätt färger kan bli rätt stiligt ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE