Testpilot: AOC Agon AG271UG – 27 tum, 4K och G-sync

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: AOC Agon AG271UG – 27 tum, 4K och G-sync

Testpiloterna tar sig an ännu en skärm i gamingserien Agon. 4K-upplösning på 27 tum, IPS och Nvidia G-Sync sätts på prov när Joakim Pekkari ser vad AOC:s nya tillskott har att bjuda på.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Verkar som en trevlig skärm, men känns väl som att den borde kunnat erbjuda mer för den prislappen?
Vad kostar övriga skärmar i samma kaliber utan G-sync liksom?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Alltså, priset är ju helt åt helvete.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Men är du som jag inte ett aspirerande CS-proffs bör det fungera alldeles utmärkt till de allra flesta andra spel där fokus kanske snarare ligger på bildkvalitet och upplevelse."

Wow, Det räcker med att du är Svensson för att störa dig på eftersläppen som så gott som alla 4k bjuder på idag. Bara för att dom skickar på G-sync (+1 - 1500kr i pris) så betyder inte det att eftersläpp och latens blid mindre.

Ska du spela FPS så undvik är mitt tips.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Hade hellre köpt AOC AG271QG alla dagar i veckan; 1440p istället för 2160p, men 2000:- billigare, mindre eftersläpningar och 165 Hz istället för 60 Hz.

Ser dock personligen inte poängen med 4K på 27" heller, så jag tillhör nog inte målgruppen för denna skärmen.

Skrivet av DavidtheDoom:

Verkar som en trevlig skärm, men känns väl som att den borde kunnat erbjuda mer för den prislappen?
Vad kostar övriga skärmar i samma kaliber utan G-sync liksom?

Efter en snabb prissökning så verkar det som att liknande skärmar (27", 2160p, IPS, 60 Hz) ligger runt 5000:- och uppåt, så ja, priset på denna skärmen är som någon skrev "åt helvete".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Svårt att förstå den här produkten. AOC har tillochmed själva liknande produkter för flera tusen kronor mindre (AOC U2777PQU).

Permalänk
Medlem

Hade skärmen varit 32 tum och inte 27 hade jag kanske övervägt, det finns EN 32-tums 4k skärm på marknaden med Gsync och den lider av en brist i panelens elektronik som skapar fula artefakter då och då.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

@Niczo: Jag håller helt med. Om man har upplösningen för det så ser jag gärna skärmar som är större än 27", speciellt för detta pris. 32" 16:9 är ett riktigt trevligt format som jag hoppas blir vanligare.

Permalänk
Medlem

Är Agon 27 ag271qx något att rekommendera om man vill ha 1440p och 144hz?