Permalänk
Medlem

Kan ej se temperatur på CPU

Hej,
Jag uppgraderade nyss till en Ryzen 5 1600X med ASUS PRIME B-350 PLUS och 16GB DDR4 RAM. När jag kör Speccy eller HWiNFO går det ej att se temperaturen på någon av de nya komponenterna medan jag kan se temperaturen för mina gamla hårddiskar och GPU utan problem. Vad är det som är fel?

Jag startade först datorn utan att installera om Win 10 men har även testat att göra en ominstallation utan resultat.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 - Cooler Master MasterLiquid ML240L - Corsair 16GB - PNY 2060 Super - Corsair SF600 W - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Testa uppdatera BIOS/UEFI på moderkortet, om du inte redan gjort det.

Kan vara problem med drivrutiner för sensorerna.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

@Bebben: Jag har uppdaterat till den senaste mjukvaran för moderkortet. Det hjälpte inte för att se temperaturen i andra program. Men den går som tur var att se i ASUS AI Suite

Visa signatur

Ryzen 5 3600 - Cooler Master MasterLiquid ML240L - Corsair 16GB - PNY 2060 Super - Corsair SF600 W - Cooler Master NR200P

Permalänk
Avstängd

Om jag inte minns fel, så är det en bugg i just HWinfo senaste version och Asus moderkort, det var nåt med att Asus sände fel signaler till HWinfo och tog en massa CPU-kraft i onödan, man måste bocka i nåt för att acceptera detta i HWinfo.

Jag fick det problemet ialf med mitt HWinfo, drog tillbaka de äldre versionerna av HWinfo och alla temps fungerar.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.