HP Omen x 35 har börjat säljas i USA. Info om svensk release?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Roligt att du lagt in detta inlägg idag! Sökte precis på denna skärm och är lite sugen på denna!
Letade också release i Sverige!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Inaktiv

Frågan är bara, varför ska man betala 14000kr för denna när man kan få samma panel för 9000kr? Någon som har koll på om prisskillnaden är motiverad?

Permalänk
Medlem

Tänker du på denna AOC AG352UCG?
I så fall har jag kollat in denna också!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

@anon12433: Inet har redan listat aoc-skärmen och panelerna är förmodligen väldigt lika. Så fort en noggrann analys av HPn kommer ut går det att jämföra. I nuläget är ju prisskillnaden svår att motivera.

@segafreaktwo AOC med liknande panel: https://m.prisjakt.nu/product/4177276

Permalänk
Medlem

@Himcor: Det sitter exakt likadana paneler i AOC AG352 och HP Omen X 35 (M350QVR01.0)

Men det det behöver ju inte betyda att det presterar exakt likadant för de. Har svårt att se varför HP skulle vara flera tusen dyrare än AOC.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

@Himcor: Det sitter exakt likadana paneler i AOC AG352 och HP Omen X 35 (M350QVR01.0)

Men det det behöver ju inte betyda att det presterar exakt likadant för de. Har svårt att se varför HP skulle vara flera tusen dyrare än AOC.

Nej det gör det inte.

  • M350QVR01.0

  • M350QVR01.1

Så länge du inte har inside information så finns inget officiellt om skillnaderna mellan panelerna.

Permalänk
Medlem

@Himcor: Tydligen är panelen I sig den samma men det är kurvan på dem som skiljer (1800r för Omen, 2000r för AOC)

Jag undrar även när vi kan vänta svensk release på denna, hade gärna köpt AOC för 4k billigare men den är så ful..... :S

Sitter och velar mellan Omen och Predator X34A oxå, svårt att veta vilken som är bäst just nu och är tveksam till VA panel då jag kört IPS i många många år (Dell U2412m)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morx:

@Himcor: Tydligen är panelen I sig den samma men det är kurvan på dem som skiljer (1800r för Omen, 2000r för AOC)

Jag undrar även när vi kan vänta svensk release på denna, hade gärna köpt AOC för 4k billigare men den är så ful..... :S

Sitter och velar mellan Omen och Predator X34A oxå, svårt att veta vilken som är bäst just nu och är tveksam till VA panel då jag kört IPS i många många år (Dell U2412m)

Det enda som syns på produkterna är att HP har en borderless panel. Dock kam det ju vara mer skillnad än så men den informationen framgår inte.
Vad gäller radien så är det också lite skumt då HP säger 1800 och AUO säger 1800-2000. Känns som att ovetande pr-folk har ett finger i detta. Kan också vara att hp och auo mäter olika.

Sitter själv på en u2412m tror jag, just därför är kag lite sugen på en skärm med bra svärta. Jämfört med min oled-telefon är IPSen lite dålig. Omen x 35 dyker väl upp helt plötsligt antar jag...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

ser ut som ca 10000 i eu, sälj start 6 April, 2017

https://www.centralpoint.nl/monitoren/hp/hp-omen-x-by-hp-35-c...

Permalänk
Inaktiv

Hittade en V-review och det verkar som allaround kvaliteten och förvånansvärt kort garanti inte riktigt motsvarar det höga priset.

Väldigt konstigt att de slarvat eftersom OMEN ska vara HPs typ high end gaming märke.

https://www.youtube.com/watch?v=eqj-GKymHro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Hittade en V-review och det verkar som allaround kvaliteten och förvånansvärt kort garanti inte riktigt motsvarar det höga priset.

Väldigt konstigt att de slarvat eftersom OMEN ska vara HPs typ high end gaming märke.

https://www.youtube.com/watch?v=eqj-GKymHro

Såg den när han laddade upp den men den är inte så detaljerad. Han följde dock upp med en video där han körde lite olika test.

Komplett har listat skärmen idag och satt 30e mars som lager datum.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har beställt en från Elgiganten. hoppas jag är nöjd med den! har läst in för mycket på internet och reddit om skärmen som gör mig väldigt nojig. om det inte blir denna så blir det nog asus. men 1 år garanti asså? seriöst, sjukt dåligt.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Inaktiv