DOOM Virtual F*cking Reality släpps i år!

Permalänk
Medlem

DOOM Virtual F*cking Reality släpps i år!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Då är det nog dags att typ GTX 1080 ti kommer ner i pris snart om man både ska ha råd och kunna driva det där spelet. Kanske enklast att skaffa det till ps4 iofs...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Meeeh, jag har inte varit eller är särskilt imponerad av VR. Svårt att säga om det verkligen kommer bli en hit. Känns som det kämpas en hel del till ingen nytta....Men men, smaken är som baken

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta verkar riktigt coolt!

Jag skulle kunna tänka mig vr om det var lite "simplare". Jag skulle vilja fortsätta sitta vid mitt skrivbord med mus o tangentbord o sen bara dra på sig ett par enklare glasögon.

Som det är idag är det för besvärligt med vr-utrustningen som måste förvaras osv. Man måste också ha gott om plats för att spela vilket alla inte har tyvärr. Lite samma problem som med ratt o pedaler, spelar man inte varje dag så blir det för jobbigt att montera allting så då har man nästan ångrat sig o orkar inte spela när man väl monterat allting...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av immutable:

Detta verkar riktigt coolt!

Jag skulle kunna tänka mig vr om det var lite "simplare". Jag skulle vilja fortsätta sitta vid mitt skrivbord med mus o tangentbord o sen bara dra på sig ett par enklare glasögon.

Som det är idag är det för besvärligt med vr-utrustningen som måste förvaras osv. Man måste också ha gott om plats för att spela vilket alla inte har tyvärr. Lite samma problem som med ratt o pedaler, spelar man inte varje dag så blir det för jobbigt att montera allting så då har man nästan ångrat sig o orkar inte spela när man väl monterat allting...

Antar att du inte testat VR? vr suger när du sitter still med tangentbord och mus/kontroller. bortsett från cockpit spel.

Det är inte speciellt svårt att skruva upp två lighthouse sensorer som Vive kräver sen lägger du din vive i skrivbordslådan så syns den inte alls när du inte spelar.

Skrivet av Don_Tool:

Meeeh, jag har inte varit eller är särskilt imponerad av VR. Svårt att säga om det verkligen kommer bli en hit. Känns som det kämpas en hel del till ingen nytta....Men men, smaken är som baken

Har du spelat Vive? och i så fall vilka spel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Garderoben: Det stämmer, jag har inte testat vr...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Meeeh, jag har inte varit eller är särskilt imponerad av VR. Svårt att säga om det verkligen kommer bli en hit. Känns som det kämpas en hel del till ingen nytta....Men men, smaken är som baken

Man måste ge det lite tid då det är mycket som är nytt. Det skall kännas komfortabelt, upplösningen blir bättre. Ögonspårning och foveated rendering är också viktigt. Det finns nu snart 2000 spel i Steam men det måste till mer djup och kvalité på mjukvaran. Själv har jag dock svårt att vänta, för det är inte svårt att inse att det kommer bli stort och redan med dagens teknik har jag haft mycket nöje.

Tack affero :)
Permalänk
Medlem

@dblade: Foveated ursprungar från fovea [1], och inte FOV som i Field of View

besserwisser som man är var jag tvungen att påpeka det

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Njae vore kul om det stödde "normal" VR. Gillar inte teleporterings VR. Körde Quake 2 via "normalt/sittandes vid datorn VR (oculus rift DK2). Det var roligt om man bortser från den hemska SDE. Fixa SDE och låt mig lira FPS som "vanligt" i VR med min Steam controller eller liknande enhet så blir jag nöjd.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Njae vore kul om det stödde "normal" VR. Gillar inte teleporterings VR. Körde Quake 2 via "normalt/sittandes vid datorn VR (oculus rift DK2). Det var roligt om man bortser från den hemska SDE. Fixa SDE och låt mig lira FPS som "vanligt" i VR med min Steam controller eller liknande enhet så blir jag nöjd.

Är ju nästan standard för vr fps att ha stöd för båda sorter idag så lär nog finnas med här också. Speciellt då Fallout 4 VR kommer ha båda, trailern visade vanlig rörelse men dom har sagt att teleport ska finnas där med.

Önskar jag hade klarat av vanlig rörelse men just strafe sabbar min hjärna så jag spyr efter 5 min
Så får bli teleport för mig tillsvidare.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Är ju nästan standard för vr fps att ha stöd för båda sorter idag så lär nog finnas med här också. Speciellt då Fallout 4 VR kommer ha båda, trailern visade vanlig rörelse men dom har sagt att teleport ska finnas där med.

Önskar jag hade klarat av vanlig rörelse men just strafe sabbar min hjärna så jag spyr efter 5 min
Så får bli teleport för mig tillsvidare.

Okej. Inte koll på läget då jag inte äger VR headset i nuläget. Såg bara en massa teleporterandes i videon. Även mest sett teleportering eller "stillaståendes" när det gäller FPS inom VR överlag (Serious sam tex).

Jag är en av dem lyckliga som ej blir åksjuk lätt via VR så jag älskar "sittandes" VR i alla dess former

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Okej. Inte koll på läget då jag inte äger VR headset i nuläget. Såg bara en massa teleporterandes i videon. Även mest sett teleportering eller "stillaståendes" när det gäller FPS inom VR överlag (Serious sam tex).

Jag är en av dem lyckliga som ej blir åksjuk lätt via VR så jag älskar "sittandes" VR i alla dess former

Jag blir tyvärr jättelätt åksjuk. Särskilt vid snabba höjdförändringar. Så det får bli tp för mig tillsvidare

Har idag beställt Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti 11GB från Dustin för 7629:-. Byter upp mig från GeForce 760 så hoppas på rejäl förbättring i min Rift

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddank:

Jag blir tyvärr jättelätt åksjuk. Särskilt vid snabba höjdförändringar. Så det får bli tp för mig tillsvidare

Kan till viss del hålla med. Det skulle nog kunna bli problem i Fallout när man måste följa med terrängen. Undrar just om man inte skulle kunna få tunnelseende i ögonblicket när accelerationen förändras snabbt. Om man ramlar ner mot marken så är det kanske bättre det blir svart bild tills man hamnat på marken.