Bioware tillkännager actionrollspelet Anthem

Permalänk
Melding Plague

Bioware tillkännager actionrollspelet Anthem

Efter tre års utveckling tillkännager Mass Effect-skaparna Bioware sitt senaste spel Anthem, ett actionrollspel med co-op för upp till fyra spelare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta ser ju helt klart lovande ut. Hoppas på att Bioware kan leverera något som är värdigt deras historia nu, det var ett tag sen.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd

Tycker det ser ut att kunna bli ett riktigt bra spel och bioware brukar lyckas rätt bra med att leverera bra spel så blir nog en hit

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Det lilla vi fick se såg ju fett najs ut!
Hype trainm chuuu chuuuu!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Många pratar om att detta liknar Destiny etc (inte spelat spelet så kan inte säga något om det), men för mig så får jag bara känslan av Xenoblade Chronicle X. Skell's, open world, olika machina etc. Men om det går att spela single/dual-co-op utan att man behöver vara i ett MMO så kan det säkert bli riktigt roligt!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

Får nog säga att jag inte blir alls rörd det minsta av att se detta. Online värld, fett co-op etc är saker som inte får mig annat än att sucka då jag inte har fyra personer som jag kan spela med, eller ens två som jag kan skramla ihop till. Sådana här spel brukar även vara bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Nåja, efter denna E3 kan jag nog ta ett rejält struptag p åmin backlog skulle jag kunna tro. INte mycket som fick mitt gamla spelhjärta att dunka snabbare.
En börjar bli härdad....

Permalänk
Medlem

Nei, dette ser ikke spennende ut synes jeg. Gack. Synes dette ser provoserende dumt ut. Selvfølgelig, jeg er 41 år gammel og tar ikke til takke med hva som helst.

Hvis jeg kan friste med en form for kritikk av dette, sånn bare av å ha sett denne videoen, så tenker jeg at sånn "fantasy superhero" estetikk kombinert med "action spill" sjangeren er ikke kompatibelt med spenning og eventyr. Ikke er dette sci-fi heller. Hvis man hadde hatt en gigantisk robot som tråkket forbi folk på en markedsplass, så ville vel alt av småting måtte falle omkring på grunn av rystelsene i bakken vil jeg tro, og dette ville vel støyet en del. For mine hjerneceller er alt dette å forstå som å være "nonsense".

Permalänk

Jag är försiktigt optimistisk till detta spel. Trailern ser lovande ut, men behöver se lite mer gameplay innan jag säger 'shut up and take my money!'. Är rädd att det blir som med Division - snyggt, intressant story men inget end game.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gillar dialogen de har mellan sig när de spelar. Exakt så pratar jag och alla andra jag spelar med

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

@Adrenochrome: Men The Division var sjukt kul fram tills dess

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Asus B650E-F | 32GB G.Skill DDR5 6000MHZ | PowerColor Red Devil 7900 XTX OC | Fractal Design North | Noctua NH-D15 chromax | Corsair RM850e | Kingston Fury Renegade M.2 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinzou:

Många pratar om att detta liknar Destiny etc (inte spelat spelet så kan inte säga något om det), men för mig så får jag bara känslan av Xenoblade Chronicle X. Skell's, open world, olika machina etc. Men om det går att spela single/dual-co-op utan att man behöver vara i ett MMO så kan det säkert bli riktigt roligt!

Jag tycker inte att det är ett dugg likt Destiny. Känns mer som en blandning av Just Cause och som du själv nämnde, Xenoblade. Med möjligtvis ett litet inslag av Ghost Recon Wildlands i det att det verkar vara fokuserat på att spela i grupp. Men Destiny? Inte ett dugg! Destiny är för det första instansbaserat och sen är det first person.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Av det de visade blir det en försiktig tumme ner. Shared-world action-RPG kallar de det. Vi såg ju action och inte något rpg direkt. Jag tycker Bioware fjärmar sig allt mer från sitt ursprung, men det finns väl inte många kvar av de personerna som jobbade där.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Får nog säga att jag inte blir alls rörd det minsta av att se detta. Online värld, fett co-op etc är saker som inte får mig annat än att sucka då jag inte har fyra personer som jag kan spela med, eller ens två som jag kan skramla ihop till. Sådana här spel brukar även vara bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Nåja, efter denna E3 kan jag nog ta ett rejält struptag p åmin backlog skulle jag kunna tro. INte mycket som fick mitt gamla spelhjärta att dunka snabbare.
En börjar bli härdad....

Jag har ingen att spela med numer heller, fatta vad barn och karriär tar tid från sånt som är viktigt. Slänger iväg ett PM när det släpps så är vi ju två iallafall.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Får nog säga att jag inte blir alls rörd det minsta av att se detta. Online värld, fett co-op etc är saker som inte får mig annat än att sucka då jag inte har fyra personer som jag kan spela med, eller ens två som jag kan skramla ihop till. Sådana här spel brukar även vara bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Nåja, efter denna E3 kan jag nog ta ett rejält struptag p åmin backlog skulle jag kunna tro. INte mycket som fick mitt gamla spelhjärta att dunka snabbare.
En börjar bli härdad....

E3 har ju typ precis börjat, så hur du redan kan dra den slutsatsen låter extremt konstigt. Vi har både Sony, Nintendo och SquareEnix osv kvar + en massa annat.

Till topic: Anthem ser helt underbart ut! Destiny 2 kommer få det hett om öronen mot det här skönliret!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Sötast

Inte minst har gubbarna fått läppar, de kan röra sig med!

Det känns som år 2040 redan, vad kommer härnäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Får nog säga att jag inte blir alls rörd det minsta av att se detta. Online värld, fett co-op etc är saker som inte får mig annat än att sucka då jag inte har fyra personer som jag kan spela med, eller ens två som jag kan skramla ihop till. Sådana här spel brukar även vara bra mycket roligare om man har polare att spela med.

Nåja, efter denna E3 kan jag nog ta ett rejält struptag p åmin backlog skulle jag kunna tro. INte mycket som fick mitt gamla spelhjärta att dunka snabbare.
En börjar bli härdad....

Skrivet av Orisons:

Jag har ingen att spela med numer heller, fatta vad barn och karriär tar tid från sånt som är viktigt. Slänger iväg ett PM när det släpps så är vi ju två iallafall.

Tre. Då blir vi tre för jag har ingen heller att spela med så hänger på.

Permalänk
Medlem

Blir lite orolig och glad av att Bioware äntligen ger sig på open world och lägger sitt linjära crap åt sidan. Kan dom komma i närheten av Bethesdas open world känsla kan det nog bli en hit, annars blir det fail rakt av.

Bara det inte blir en DLC fest för content, måste finnas rikligt med content vid release!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UncleDirty:

Bara det inte blir en DLC fest för content, måste finnas rikligt med content vid release!

DLC kan du nog räkna med...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Tre. Då blir vi tre för jag har ingen heller att spela med så hänger på.

Fyra 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Fyra 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Fem om jag lyckas skrapa ihop till ett nytt grafikkort tills dess (Mitt 670 gick i pension för två veckor sedan så sitter på ett geforce 260 som låg och skräpade..) Men bild får jag på det nya(gamla) iallafall!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag har ingen att spela med numer heller, fatta vad barn och karriär tar tid från sånt som är viktigt. Slänger iväg ett PM när det släpps så är vi ju två iallafall.

Det är väl just tiden som är det största hindret mot co-op. Lustig ekvation det där, att ju äldre men blir, ju mindre tid får man att disponera över helt fritt. Jobb, familj, sociala åtaganden, övrigt ansvar etc. Har stått vid sidan och sett på när hela den här trenden med co-op ation har ballat ur fullständigt. Men eventuellt, renthypotetiskt, skulle det kunna vara kul att hänga på någon gång. Vi får väl bilda en oldtimers-falang här på SC

Permalänk
Medlem

@serdyllon: Jo det låter som en bra ide. Jag ska ta tag i att skapa den där falangen så fort jag får tid........Skämt åsido, jag tror det här spelet kan bli bra, speciellt om man får ihop en bra grupp. Alla spel blir roligare om man är flera som spelar.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Det som slog mig när jag tittade på gameplay var typ "Fy f*n va spel idag är snygga"

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Tre. Då blir vi tre för jag har ingen heller att spela med så hänger på.

Vi får skaffa en liten glad grupp med spelare
Jag var aktiv i en Battlefield Clan som gjorde susen för mitt spelande med polare, men de flesta ville bara spela typ BF4 eller Ark, så det dog ut lite. En grupp där man kan samsas om tider och så för att spela hade kunnat vara något. Ha inplanerade spelträffar. Att bli vuxen och ta ansvar suger ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

E3 har ju typ precis börjat, så hur du redan kan dra den slutsatsen låter extremt konstigt. Vi har både Sony, Nintendo och SquareEnix osv kvar + en massa annat.

Till topic: Anthem ser helt underbart ut! Destiny 2 kommer få det hett om öronen mot det här skönliret!

Trender och analyser. Mycket återvinning och en del nya saker samt VR och slå på trumman tjafs. Det är väldigt mycket yta, men jag ser inte särskilt mycket undertill som förvånar.

Ta nu inte detta som någon slags kritik, jag tror bara att då jag spelat spel sedan början av 80 talet, så har man sett och varit med om så mycket att jag helt enkelt inte blir lika överaskad längre. Om jag blir överaskad av något så skall jag glatt hojta till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Det som slog mig när jag tittade på gameplay var typ "Fy f*n va spel idag är snygga"

Du kan nog lugnt utgå från att det som visades i den här gameplay videon kommer vara långt ifrån vad som syns i själva spelet senare.

Vi lever i en tid när massiva downgrades är vardagsmat.

Permalänk
Skrivet av hg:

Du kan nog lugnt utgå från att det som visades i den här gameplay videon kommer vara långt ifrån vad som syns i själva spelet senare.

Vi lever i en tid när massiva downgrades är vardagsmat.

Är i och för sig Frostbite, och den motorn verkar kunna driva snygg grafik utan att prestandan går i botten. Tror faktiskt att det skulle kunna bli så pass snyggt som i trailern om man har hårdvara till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ju fler gånger jag tittar på klippet desto tråkigare tycker jag spelet verkar. Kunde de inte ha visat lite mer berättande och inte bara en massa meningslöst skjutande. Jag tror (men hoppas inte) att detta spel kommer att var tråkigt som single-player spel.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Med Casey Hudson tillbaka kanske det finns hopp i alla fall..