Hur hittar man seriösa spelare, och undviker fuskare?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Hör av dig sen om du märker att det funkar det funkar för mig när jag prova det för ett par år sen.

Det känns som att Steam inte gör något åt det men nästan alla som blir bannad och sånt köper bara ett nytt CS:GO då dom har gått ner i pris.

Om man säljer CS:GO för 800kr så kommer nog ingen vilja blir bannad.

sant iofs

kan man inte rapportera spelare som fuskar eller smurfar med hjälp av deras användarnamn?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

sant iofs

kan man inte rapportera spelare som fuskar eller smurfar med hjälp av deras användarnamn?

Har provat det men inget händer.

Jag reportar alla som har hög ping med då det räkans som fusk.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Har provat det men inget händer.

Jag reportar alla som har hög ping med då det räkans som fusk.

ok, kanske om tillräckligt många anmäler som tar Steam tag i detta?

Skall bli skönt att komma ur bottenträsket när man rankar upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

är det fel på hela rank-systemet när personer kan bete sig med ranken som du beskriver?

Jag förstår delvis vad du beskriver, men samtidigt måste du förstå och ta åt dig, att är man i silver/nova regionerna då är man inte bra.
Oavsett lag.

Spelet blir dock mycket, mycket roligare om man hittar fyra polare att lira med.
Då kan man ta det där med lagspel på lite större allvar, men då gäller det ju att man kan kartorna, med callouts osv.

Folk som kallar dig för sämst, behöver du kanske inte bry dig om, det är folk som behöver hävda sig bara.
Men du har fått bra tips på videoklipp och arms race. Börja där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag reportar alla som har hög ping med då det räkans som fusk.

Ställ in matchmakingen korrekt så bör du inte ha några såna problem, om det inte är så att din egen anslutning är helt kass.
Jag har 5-10 ms och sällan jag möter några över 50 ms.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mikael_a1:

ok, kanske om tillräckligt många anmäler som tar Steam tag i detta?

Skall bli skönt att komma ur bottenträsket när man rankar upp

Vet inte hur många som krävs för att dom ska blir bannad men det är nog många.

Allt spela med nybörjare är inget skoj när folk står afk i spawn och gör inget för sitt team och man får göra allt själv det är sånt man tröttna att spela.

Vill inte ens tänka på när ryssar skriker i micken och man tröttna så mycket att jag stängde av så att jag inte hör dom mer.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Ställ in matchmakingen korrekt så bör du inte ha några såna problem, om det inte är så att din egen anslutning är helt kass.
Jag har 5-10 ms och sällan jag möter några över 50 ms.

Det gör jag men det händer att någon i teamet har hög ping inte alla själv ligger jag på låg ping och så har jag fiber på 100/100 mbit och använder mig av pfsense som brandväg.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

håller tyvärr inte med dig här, skall förklara varför.

igår spelade jag som vanligt några matcher Competitive, och spelet valde slumpmässigt ut spelare till vårt lag.
spelet började, och som vanligt var det ett gäng ryssar som inte kunde engelska. fulla verkade de vara med, då ordet vodka förekom flitigt i micen. hursomhelst, direkt när spelet började drog alla järnet i klunga till samma ställe. tänkte att jag håller mig bakom gruppen för att se hur motståndarlagets strategi var. efter några rundor märktes ett tydligt mönster, då de placerade ut 2 snipers i vardera väg, som du måste ta för att placera ut bomben (spelade som T).

vi låg under med 4-0 då jag märkte vart detta var på väg. försökte kommunicera detta till laget på engelska att vi måste ändra taktik.
fick tillbaka nåt svar på ryska, och uppenbarligen struntade de fullständigt i vad jag sa eller försökte kommunicera till dem.

så jag märkte att jag var tvungen att fixa detta själv, och tog den enda kvarvarande vägen runt deras snipers. (vid detta läget var såklart alla mina s k "lagkamrater" döda och låg i en hög strax efter start). fick chansen att komma runt bakvägen och dra några salvor i bakhuvudet på deras ena sniper. gjorde samma procedur med sniper nr.2 och lyckades med nöd och näppe placera ut bomben innan tiden hade gått ut. konstigt nog var laget vi mötte inte sugna på att ändra taktik, då denna taktiken fungerade även i rundan efter då man byter lag.

så nej, tycker inte att jag är dålig, dock kanske på denna / min nivå.

dock säger detta mycket om CSGO, och de som spelar det. hade de jag spelar med samarbetat, och lagt upp en taktik, samt kommunicerat under matchens gång, bytt taktik tillsammans så hade jag förmodligen vunnit mer matcher tillsammans.

jag kommer att ranka upp, det kommer bara att ta extra och onödigt mycket längre tid än vad det skulle gjort med samarbete

förstår du nu då?

kommentarer på detta?

Du är medveten om att du inte har någon magnet på ditt konto som drar till sig fulla ryssar? Bägge lagen kommer få samma spelare fördelade på lagen, den enda konstanten i en slumpad mm är du själv.

Du tycker inte att du är dålig, spelets statistik säger något annat. Det absolut snabbaste sättet att ranka upp är att ta reda på vad du kan göra bättre och justera detta. Det kommer troligen vara mer varians på lägre nivåer, men ditt lag är inte det enda som saknar samarbete.

Som du berättade i början så sa du ju att alla utom du i laget körde en eco-runda och går och dör på samma ställe. Alltså var resten av ditt lag så synkat att de kunde hålla ihop, och motståndarlaget var så synkade att de höll ihop (du mötte dem alla själv). Du var den som struntade i samarbete där enligt hur du beskrev det.

Att du sedan antyder att någon som svarar på din kommentar är en fuskare, troligen bara för att denne sade emot dig, är patetiskt och det kan du bara lägga ner med en gång.

Skrivet av mikael_a1:

Är inte direkt dålig, men ditt påstående får stå för dig.

Låter som du är bekant med fusktermer?

Kanske har stött på dig i någon match?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falcon:

Jag förstår delvis vad du beskriver, men samtidigt måste du förstå och ta åt dig, att är man i silver/nova regionerna då är man inte bra.
Oavsett lag.

Spelet blir dock mycket, mycket roligare om man hittar fyra polare att lira med.
Då kan man ta det där med lagspel på lite större allvar, men då gäller det ju att man kan kartorna, med callouts osv.

Folk som kallar dig för sämst, behöver du kanske inte bry dig om, det är folk som behöver hävda sig bara.
Men du har fått bra tips på videoklipp och arms race. Börja där.

känner att det är dags att överge denna tråden, då det är för mycket missförstånd tyvärr.

STORT tack till alla som bidragit med länkar och hjälp. Vi kanske ses på någon bana framöver när jag rankat upp