Logga in på befintligt Google konto på Nox

Permalänk
Medlem

Logga in på befintligt Google konto på Nox

Tjenare!

Jag har börjat testa Nox för att kunna spela mina android spel på datorn också. Men jag har installerat ett spel och dessutom loggat in på spelet på samma konto jag har på luren men ändå får jag börja om från början dvs inte fortsätta där jag är i telefonen.

Då undrar jag, går det ens att fortsätta spela där man är fast på datorn?

Permalänk
Medlem

@Dassh:
Om spelen inte har backup/restore via GooglePlay (eller backup/restore via någon annan tjänst), kommer du inte kunna fortsätta, utan du får börja om från början.
Det är ingen skillnad mot om du skulle installera spelen på en ny telefon.

Med det sagt.
Vissa spel sparar lokalt på telefonen, och genom att hitta & kopiera den/de filen/filerna, kan man fortsätta på samma "nivå".

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Vet du om det är möjligt att lägga in det på Nox? Jag har googlat men inte hittat någon information ang detta.

Permalänk
Medlem

@Dassh:
Om du menar det med att kopiera filen/filerna.
Ja, det är möjligt på Nox (i.a.f teroretiskt) eftersom det använder en virtuell disk (med hjälp av) VirtualBox.
Dock så har jag inte provat att mounta den virtuella disken, så kan inte säga något om hur det fungerar.

Den virtuella disken finns här (om du inte har ändrat var Nox installerades): C:\Program Files\Nox\bin\BignoxVMS\nox\ eller C:\Program Files (x86)\Nox\bin\BignoxVMS\nox\ om du har 64bit OS.

Om du menar GooglePlay, så är det som default installerat. Dock så måste spelen ha backup stöd via det och alla har inte det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.