Nvidia bundlar Destiny 2 med Geforce GTX 1080 och GTX 1080 Ti

Permalänk
Melding Plague

Nvidia bundlar Destiny 2 med Geforce GTX 1080 och GTX 1080 Ti

Grafikkortstillverkaren Nvidia uppdaterar sitt spelerbjudande och skickar med Destiny 2 med utvalda kort fram till 27 juni. Köpare får också tidig tillgång till spelets öppna betaperiod.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Elgiganten var snabba på att uppdatera sin sida i alla fall, bra pris också för den delen!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-da...

Bra pris på GTX 1080 samt att man får med 2 spel, Destiny 2 och Dawn of War III.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Oj det var inte mycket rätt i den elgiganten erbjudandet.

http://prntscr.com/fjkr1j

How to TEXT
GTX 108+ ti
Uplay? Blizzard App (Battle.net)

Lite för snabba kanske?

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokefa:

Oj det var inte mycket rätt i den elgiganten erbjudandet.

http://prntscr.com/fjkr1j

How to TEXT
GTX 108+ ti
Uplay? Blizzard App (Battle.net)

Lite för snabba kanske?

Tycker du att din mening var korrekt?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Skulle jag väl inte påstå, men den är helt klart mildare än elgigantens.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Ah va fan haha. Fick mitt 1080 i måndags.
Aja iofs inte intresserad av Destiny, så ingen större förlust, men ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Forza1: Jo, verkar vara bra tid att köpa 1080 eller högre just nu. Dustin har ju nedan där man också får Destiny 2 men får 475:- cashback från MSI istället. Tror dock Asus kortet är något bättre? Trevlig backplate på båda oavsett. Ska bli kul o se vad Vega har att erbjuda när det väl kommer.

https://www.dustinhome.se/product/5010961386/geforce-gtx-1080...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

@Forza1: Jo, verkar vara bra tid att köpa 1080 eller högre just nu. Dustin har ju nedan där man också får Destiny 2 men får 475:- cashback från MSI istället. Tror dock Asus kortet är något bättre? Trevlig backplate på båda oavsett. Ska bli kul o se vad Vega har att erbjuda när det väl kommer.

https://www.dustinhome.se/product/5010961386/geforce-gtx-1080...

Tittade också på just de kortet från Dustin Home, men tror inte att man får cashback från Dustin Home då de inte står med under "kvalificerade återförsäljare" på MSI's cashback-sida.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Tittade också på just de kortet från Dustin Home, men tror inte att man får cashback från Dustin Home då de inte står med under "kvalificerade återförsäljare" på MSI's cashback-sida.

Såg inte ens qualifying retailer sidan hos MSI innan, det kanske du har helt rätt i. EFtersom jag redan beställt kortet gör jag väl ett försök o ser vad de säger

Permalänk
Medlem

Jaha, och här köpte man ett MSI Gaming X 1080 ti för drygt en vecka sedan utan någon spelbundle ^^ Bundles är inte min vän.

Permalänk
Medlem

köpte ett 1080 ti fredags. Kontaktade komplett som skulle ta det vidare om det var möjligt att få en nyckel.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Tittade också på just de kortet från Dustin Home, men tror inte att man får cashback från Dustin Home då de inte står med under "kvalificerade återförsäljare" på MSI's cashback-sida.

Helt rätt, jag har redan kollat detta med MSI support. Återförsäljarna måste stå med på Qualified supplier list.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melubas:

Jaha, och här köpte man ett MSI Gaming X 1080 ti för drygt en vecka sedan utan någon spelbundle ^^ Bundles är inte min vän.

Bara att köpa och returnera när det är någon bundle som passar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk

Hur är det nu med Nvidias spel som man får med om jag köpt spelet redan kan jag ge koden till en kompis ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durra_666:

Hur är det nu med Nvidias spel som man får med om jag köpt spelet redan kan jag ge koden till en kompis ?

självklart, det är ju en kod du får göra vad du vill med den använda själv eller ge bort det kommer dom knappast kolla upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

@Forza1: Jo, verkar vara bra tid att köpa 1080 eller högre just nu. Dustin har ju nedan där man också får Destiny 2 men får 475:- cashback från MSI istället. Tror dock Asus kortet är något bättre? Trevlig backplate på båda oavsett. Ska bli kul o se vad Vega har att erbjuda när det väl kommer.

https://www.dustinhome.se/product/5010961386/geforce-gtx-1080...

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-da...

Slutar på samma pris som Asus typ. 5400 efter cashback.

Funderar faktiskt själv på detta.

Har ett Asus strix 1070 OC idag dock.
Men ska köpa destiny för det första och förhoppningsvis uppgradera till en 1440p 144hz skärm framöver.

MSI har ju högre bas clock än Asus då MSI är fabriks OC och asus inte är det.
Asus OC modell kostar betydligt mer

Går klocka själv såklart men nice med lite högre fabriks OC så man slipper program om man inte vill köra det.

Vet inte vilken kylare som är bäst dock. MSI eller Asus.

Borde kunna få 3000:- för mitt 1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-da...

Slutar på samma pris som Asus typ. 5400 efter cashback.

Funderar faktiskt själv på detta.

Har ett Asus strix 1070 OC idag dock.
Men ska köpa destiny för det första och förhoppningsvis uppgradera till en 1440p 144hz skärm framöver.

MSI har ju högre bas clock än Asus då MSI är fabriks OC och asus inte är det.
Asus OC modell kostar betydligt mer

Går klocka själv såklart men nice med lite högre fabriks OC så man slipper program om man inte vill köra det.

Vet inte vilken kylare som är bäst dock. MSI eller Asus.

Borde kunna få 3000:- för mitt 1070.

Sitter på Asus kortet själv just nu (har beställt MSI kortet att ha till min andra burk). Det boost clockar en bra bit över angiven nivå på stock. Jag undervoltade det lite för att jag ville kunna ha ned temp och värme så nu kör jag det med en 24/7 klock på 1898mhz, minne på 5000mhz och 912mV. Tempen ligger runt 60 grader vid full load. GPU boost gör att båda korten (om du inte har rejäl otur) ligger en bra bit över angiven hastighet direkt ur lådan. Kortet i sig är ju specat på 1607 mhz med boost på 1733. Det gör utan problem 200mhz högre direkt ur lådan pga hur GPU Boost fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durra_666:

Hur är det nu med Nvidias spel som man får med om jag köpt spelet redan kan jag ge koden till en kompis ?

Skrivet av HazZarD:

självklart, det är ju en kod du får göra vad du vill med den använda själv eller ge bort det kommer dom knappast kolla upp.

Rätta mig om jag har fel, men din kompis kommer isåfall att behöva ha antingen ett GTX 1080 eller ett GTX 1080 Ti i sitt system för att kunna spela det. Rubricerades i början på februari.

Länk

"Previously, retailers sent promotional game codes to customers that purchased a qualifying product. Those codes could then be redeemed on Nvidia's website, which spit out the relevant Steam, Uplay, Origin, or Microsoft Store key. Since the promotional game codes were not tied to a specific account, many users took to either gifting spare keys to friends or selling them on eBay in order to offset the cost of the graphics card purchase.

Now, users have to redeem codes via the GeForce Experience (GFE) app, which is directly linked to third-party services like Steam and Uplay. Users must also ensure that the requisite graphics card is "installed before redemption." GFE then performs "a hardware verification step to ensure the coupon code is redeemed on the system with the qualifying GPU.""

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Sitter på Asus kortet själv just nu (har beställt MSI kortet att ha till min andra burk). Det boost clockar en bra bit över angiven nivå på stock. Jag undervoltade det lite för att jag ville kunna ha ned temp och värme så nu kör jag det med en 24/7 klock på 1898mhz, minne på 5000mhz och 912mV. Tempen ligger runt 60 grader vid full load. GPU boost gör att båda korten (om du inte har rejäl otur) ligger en bra bit över angiven hastighet direkt ur lådan. Kortet i sig är ju specat på 1607 mhz med boost på 1733. Det gör utan problem 200mhz högre direkt ur lådan pga hur GPU Boost fungerar.

Är det samma på 1080 Asus att det är tyst till 55c, sen drar fläktarna igång?
Såg att msi var passivt till 60c.

Permalänk
Medlem

@Nivity: Nu sitter korten i 2 olika chassin (Strix i något trångt R3 med sämre luftflöde och placering, MSI i Define S med bra luftflöde och rymligt innanmäte i chassit. Båda korten rullar på 100% load just nu 1898mhz och 912mV. Strix kortet pendlar mellan 60-62 grader och fläkten går på 48% dock med sämre chassi och MSI kortet ligger stabilt på 66 grader men fläkten är avstängd och har varit så den senaste timmen. Min spontana tanke är att MSI kortet är något tystare samt att det tillåter högre temp innan fläkten sparkar igång. Det sitter dock som sagt i ett för kylning bättre chassi samt kan vara ett bättre exemplar i kisellotteriet.