mikrofonen fungerar inte qpad qh-90

Permalänk
Medlem

mikrofonen fungerar inte qpad qh-90

Hej!

jag har ett qpad qh-90 som alltid fungerat som det ska tills imorse... då upptäcker jag att mikrofonen inte fungerar utan det är bara helt tyst. Ända gången den registrerar något typ av ljud är när jag trycker av och på "mute knappen". Min första tanke var att det var fel på headsetet men då provade jag mitt headset i en annan dator och då fungerade allt som det skulle. Jag har provat installera om alla drivrutiner och liknande men utan resultat.

moderkort: gigabyte ga-z97x-gaming 5

någon som vet vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Fick liknande fel på mina QH90 headsets, skickade tillbaka dem och fick ett par nya, halvår senare uppstår samma fel och skickar tillbaks även dem. Tyvärr verkar det´som att kvalitén på Qpads mikrofoner är väldigt dålig, ljudet är helt okej men de slutar bara fungera helt och hållet efter ett tag.

Vet inte vad felet är men returnera dem om de är möjligt. Själv bytte jag till ett par Sennheiser efter andra returen då jag tröttna på att behöva skicka tillbaka hela headsetet varenda gång, när det endast är en löstagbar mikrofon som krånglar...

Permalänk
Medlem

Samma fel på både chassits frontanslutning och den i I/O-plåten? Även kollat att du har rätt källa?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon