Permalänk
Medlem

Samsung 960

Tänkte köpa en Samsung 960 Evo 1TB att lägga OS + spel mm på för att slippa tänka på lagringsproblem en tid framöver

Nuvarande pris är 4 769 kr, men tror ni att det kan komma någon rea under sommaren snart innan den nya kemikalieskatten? Dvs tycker nu att jag ska köpa nu eller vänta?

Mvh

Permalänk
Medlem

Det lär bara bli dyrare! Köp!

Permalänk
Medlem

Vore kul att veta hur alla som röstat resonerar också

Permalänk
Medlem

SSD priserna lär gå ner, de har gått upp kraftigt det senaste. Däremot så är även efterfrågan hög för en rätt lång tid framöver så lär nog dröja ett bra tag innan priserna faktiskt går ner avsevärt iom att produktionen ökar för att matcha efterfrågan. Så skulle nog säga att om du vill ha en SSD så kan du lika väl köpa nu. Tiden du kommer kunna använda den kommer vara mer värd än kronorna du hade sparat på att köpa senare, för det lär nog dröja ett tag innan priserna faller igen. Sedan tror jag inte high-end diskar lär falla lika mycket, det är framför allt mid-end diskarna som har sett stora prisvariationer.

Kemikalieskatten påverkar inte ens SSD enheter så den är inte relevant om jag minns rätt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Blir nog till att köpa nu då!

Permalänk
Avstängd

Har du pengarna, köp nu..tror inte dessa SSD'er kommer minska mer än ~500:- under de bästa förhållandena.

Skulle de minska med priset mer än 500:- så är det stor chans att alla blir slutsålda inom 5min..sen köps det inte in fler på några månader och när de väl kommer in i lager igen så har de ökat priset med 500:- över ordinarie pris.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Omöjligt att veta. Den kan kosta 2000 om tre månader, likväl som 5000.
Köp nu, du kan aldrig gardera dig

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

@rararax: nästa gen ssd chip/lagring kommer inte förens vintern om jag fattat det hela rätt så, bara att slå till

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2