Permalänk

Köpa gaming dator eller inte?

Jag har efter några år utan spelande blivit sugen på att spela igen. Jag har Xbox One o gillar att spela med pojken på min 60" TV men när det kommer till fps spel så fixar jag inte handkontrollen. Jag saknar känslan med mus o tangentbord. Jag har läst att keyboardstöd o kanske musstöd är på gång till Xbox One men det verkar inte hända något!!

Vad tycker ni ska jag satsa på en gaming dator istället? Känner att jag kan lägga runt 10.000. Jag har redan en vad jag tror en hyfsad 24" skärm mm. Får man nåt för 10.000? Jag vill isåfall att alla delar ska vara uppgraderbara så att datorn "räcker" ett tag.

Spelen jag är intresserade av är Mafia III, nya call of duty WW2, Battlefield 1 och Sniper Elite 4

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem

@Mattia-SS:

plockade ihop en ganska balanserad dator som garanterat kommer klara allt du kastar på den på ultra 1080p 60hz. denna bör även vara "framtidssäkrad" fast datordelar tappar värde/effektivitet ganska fort, många anser att det är värdare att köpa billigare och uppgradera oftare (t.ex. gpu) så ifall du inte vill köra värstingspel kan det vara värt att vänta på AMD's Vega serie (nya grafikkort) eller hoppas att ett ATI radeon 580 kommer i lager (presterar mellan 1060 och 1070 som jag förstått, kostar ungefär som ett 1060).
https://www.prisjakt.nu/list.php?l=3401658&view=m

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Z170-A Gaming | EVGA GeForce GTX 1070 FTW | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz |SDD: Samsung 850 Evo 250GB & Samsung 750 Evo 120GB | HDD: Seagate Barracuda 2TB, Samsung 1TB, Seagate 500GB | Fractal Design R5 | Acer Predator XB271H 165hz 27" | 2x Asus 21.5" VS228h| Audio Technica ath M50x | Corsair Strafe RGB Silent MX | Razer Deathadder | Huawei Honor 8 | Raspberry Pi mm

Permalänk

Överkurs kanske men en Intel Core i7 2600K 3.4Ghz processor är det något att komma vidare på idag?
Grafikkortet är en AMD Radeon R9 200 Series samt 8Gb ram.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattia-SS:

Överkurs kanske men en Intel Core i7 2600K 3.4Ghz processor är det något att komma vidare på idag?
Grafikkortet är en AMD Radeon R9 200 Series samt 8Gb ram.

Är det något du redan har eller funderar på att köpa?
"200 series" beskriver bara generationen, vore bra att veta om det är ett 240 eller ett 290.
En 2600K och ett modernt grafikkort typ Radeon 580 eller ett Nvidia 1060 skulle säkert funka ok, men processorn är ju jättegammal så mer än ett par hundralappar vill man ju inte ge för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattia-SS:

Överkurs kanske men en Intel Core i7 2600K 3.4Ghz processor är det något att komma vidare på idag?
Grafikkortet är en AMD Radeon R9 200 Series samt 8Gb ram.

2600k kan du klocka om du har rätt moderkort, den klarar du dig bra på.
Bara uppgradera grafikkortet.

Beror även på övriga komponenter

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew