Räcker det med Windows Defender

Permalänk
Medlem

Räcker det med Windows Defender

Tja alla Sweclockare!

Räcker det om man kör Windows Defender eller tycker ni att man ska köra något annat antivirus?

Tack på förhand.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergvan:

Tja alla Sweclockare!

Räcker det om man kör Windows Defender eller tycker ni att man ska köra något annat antivirus?

Tack på förhand.

Sökte du ens i forumet innan du skapade tråden? Detta är väl typ 5-6 tråden detta år som detta tas upp...

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Det räcker.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Enligt många tester jag kollat så fungerar alternativ som Avira och Bitdefender (båda har gratisalternativ) bättre. Kan vara värt att kolla på.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Inget antivirusprogram är tillräckligt.

Men enligt säkerhetsforskarna på antivirus (Tavis Ormandy och Joxean Koret) är Windows Defender det säkraste. Kör inget annat. De är fulla med sårbarheter.

Attackvektorn – det är du!: kom ihåg att antivirus bara blockerar ungefär 40% av hoten
Ormandy: If u use AV, you still can't run untrusted exe.

Ormandy: Based on code quality and safety, Microsoft wins.
Koret: Microsoft wins with no doubt to the whole AV industry when talking about code securitu.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §2 (använd sökfunktionen)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...