Permalänk
Medlem

Surfplatta med Windows

hejsan

Finns det någon surfplatta som inte är Surface Pro för massa pengar som är prisvärd?
Har börjat använda trådlös HDMI i hemmet och behöver då ha en platta med WiDi- stöd (har väl i princip alla för den delen) för att agera bärbar HTPC i princip.
Skulle en Asus Transformer Book vara tillräcklig för att klara av 1080p material i H.265?

Permalänk
Avstängd

Dustin säljer ut https://www.dustinhome.se/product/5011004986/linx-8 billigt nästan hela tiden. Vet inte hur bra den klarar WiDi men den har ju den nyare Atom-processorn så den är inte helt klen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Dustin säljer ut https://www.dustinhome.se/product/5011004986/linx-8 billigt nästan hela tiden. Vet inte hur bra den klarar WiDi men den har ju den nyare Atom-processorn så den är inte helt klen i alla fall.

Jag har en sådan. Ska jag testa något?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har en sådan. Ska jag testa något?

/hulle.

Får man med handkontrollshållaren? Har funderat på att köpa en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Får man med handkontrollshållaren? Har funderat på att köpa en.

Japp, den följer med! För mig är Linx Vision lätt värd priset. Använder den dock mest som en surfplatta och kör Microsoft Edge under Windows 10 Creators Update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Japp, den följer med! För mig är Linx Vision lätt värd priset. Använder den dock mest som en surfplatta och kör Microsoft Edge under Windows 10 Creators Update.

Jag har lillebrodern linx 7, den är obrukbar. Objektivt.
Men 8an har dubbelt ram och dubbla diskutrymmet. Och kontrollen gör den intressant.
1000kr är den värd alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joshiegy:

Jag har lillebrodern linx 7, den är obrukbar. Objektivt.
Men 8an har dubbelt ram och dubbla diskutrymmet. Och kontrollen gör den intressant.
1000kr är den värd alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså, jag skulle kanske inte köpt den som ren surfplatta, även om den hårdvarumässigt är ljusår före Androidplattor för 990 kr.

Men om du tänker utnyttja streaming så funkar den jättebra och har väl egentligen inte någon konkurrens. Kontrollen medföljer som sagt och är helt ok.

En bonus för mig är att jag kan ta med den och ett litet tangentbord på resor där jag ibland behöver köra jobbprogram till Windows och inte orkar ta med en laptop.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag kör lenovo Miix 720. Riktigt bra hårdvara, kostar dock en slant.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera dig Chuwi Hi12 - riktigt bra platta!

Chuwi Hi13 är mindre bra även om det är nyare modell - de skippade lite funktioner och connectivity här och där i den.

Chuwi Surbook kommer nog att bli riktigt bra då den påminner om Hi12 - vad gäller USB portar men ändå har bättre processor och även RAM och hårddisk.

Så spara slantarna till en Chuwi Surbook eller om du nu har bråttom så kör på Hi12.

Permalänk
Medlem

Jag sålde min oöppnade fujitsu precis. Synd att du missade den för där kunde du gjort ett kap 😉

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |