Permalänk
Medlem

1080 Ti Fe vs 1080 Ti

Någon som vet vad det är för skillnad mellan de två olika grafikkorten?

Permalänk

Tar inte så lång tid att söka upp det på Google!

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Tar inte så lång tid att söka upp det på Google!

Hittar inte skillnader i pris på de två, skillnader i prestanda osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thecokeman:

Tar inte så lång tid att söka upp det på Google!

Tar inte så lång tid att ge ett bra svar heller.

Skrivet av Valen98:

Hittar inte skillnader i pris på de två, skillnader i prestanda osv.

Skickades från m.sweclockers.com

"FE" a.k.a. "Founders Edition" är nVidias referens design.
Du får en standard (och bra) PCB med en skaplig kylare som tyvärr låter en del om man plågar kortet.
Ser ut så här:

Icke FE kort kan fortfarande FE kortens PCB men har i regel bättre kylare, dock så finns det undantag med riktigt usla kylare !
De kan i princip se ut hur som helst.
Oftast är dom klockade aningens högre än FE, men även här finns undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Tar inte så lång tid att ge ett bra svar heller.

"FE" a.k.a. "Founders Edition" är nVidias referens design.
Du får en standard (och bra) PCB med en skaplig kylare som tyvärr låter en del om man plågar kortet.
Ser ut så här:

https://images10.newegg.com/NeweggImage/ProductImage/14-487-335-S99.jpg

Icke FE kort kan fortfarande FE kortens PCB men har i regel bättre kylare, dock så finns det undantag med riktigt usla kylare !
De kan i princip se ut hur som helst.
Oftast är dom klockade aningens högre än FE, men även här finns undantag.

Ok så FE är alltså sämre än icke FE, och är då billigare?

Har ett EVGA GeForce GTX 1080 Ti Founders Edition som jag vill sälja, men kan inte hitta pris på det så har svårt att veta hur mkt jag ska sälja för. Vet inte om detta är rätt ställe att fråga om men någon som vet ett rimligt pris man kan sälja det för och kanske var?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla vad andra säljer för. Fe kostar omkring 7300 kr nya dvs. du kan lägga ut annons på 4000 kr som startbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Kolla vad andra säljer för. Fe kostar omkring 7300 kr nya dvs. du kan lägga ut annons på 4000 kr som startbud.

4000kr är lite för lågt tycker jag då den är oöppnad. Frågan är bara vart jag ska lägga ut den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Notera startbud. Starbud kan vara 50 kr, det är köparna som avgör hur mycket de vill betala, men i värsta fall är 4k okej för en FE. Och eftersom kortet är oöppnat så vet du inte om den fungerar eller har coilwhine etc., så jag tror inte det påverkar priset. Lägg ut annonsen här på swec, det kostar 15 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Notera startbud. Starbud kan vara 50 kr, det är köparna som avgör hur mycket de vill betala, men i värsta fall är 4k okej för en FE. Och eftersom kortet är oöppnat så vet du inte om den fungerar eller har coilwhine etc., så jag tror inte det påverkar priset. Lägg ut annonsen här på swec, det kostar 15 kr.

Låter bra, rätt säker på att den fungerar då jag vann den på dh.

Problemet är bara att jag måste vänta i en vecka tills jag kan annonsera den :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Får man annonsera åt någon annan så kan jag göra det åt dig, förutsatt att du swishar annonskostnaden till mig.

Permalänk
Medlem

En vecka dör man inte att vänta på, mer tid för dig att fundera igenom vad du vill lägga som startbud och vad du skulle vilja få för det samt samla mer info om priser och annat.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

Kostar ca 7000kr så du borde få runt 6000-6500 eftersom den är oöppnad.
Om du lägger till några hundralappar så kan du få ett 1080 Ti med eftermarknadskylare som ex asus strix om du är ute efter ett extremt kort

Permalänk
Medlem

Finns olika val. FE rekommenderas främst till SLI eftersom att kortet suger ut luften mot I/O plåten. Medan eftermarknadskylare oftast suger ut in i chassit och då blir det oftast varmare och då rekommenderas ett grafikkort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil