Samsung Galaxy Note 8 lanseras i augusti

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Note 8 lanseras i augusti

Trots debaclet kring Galaxy Note 7 arbetar Samsung på en ny modell i Galaxy Note-serien, vilken utrustas med 6,2-tumsskärm och väntas lanseras i augusti i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt
Kanske dags att uppgradera från Note 3 snart då

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

Lansering mitt i sommarvärmen

Permalänk
Medlem

The question is: Will it burn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

The question is: Will it burn?

Will it Blend?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Boom! så var Samsung tillbaka med en bättre Note

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Its so hot right now. It will make your phone explode...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Så 5,7" när man räknat bort välvningen?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag är förvånad att de vågar behålla Note-varumärket. Det känns inte som om någon från media kommer kunna låta bli att jämföra med Note 7 och påminna alla om att vissa batterier strulade/exploderade.

Bättre om de hade kallat den något annat istället, för att slippa den ryggsäck som Note-varumärket nu innebär. Men jag kan ha fel. Det kan ju vara så att teknikskribenter klarar av att hålla sig neutrala och behandlar Note 8 som den nya produkt den är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Läste nånstans att det inte blir en lika böjd skärm som i ex S8 serien. Bästa vore ju om dom slopade det helt och hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lär bli en note 8 för mig, lanseras ju lagom när jag tänkte byta min. Hade (har kvar den) note 3, tänkte köpa note 5 som aldrig släpptes i Sverige, så köpte s6 edge +, men nu blir det note igen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd

Det verkar som om jag kommer gå ifrån Samsung om jag vill ha en ny telefon i framtiden. Dessa... 'välvda' skärmar är då sannerligen ingenting för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Läste nånstans att det inte blir en lika böjd skärm som i ex S8 serien. Bästa vore ju om dom slopade det helt och hållet.

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar som om de skall ha likadan lutning på edgen som det är/var på Note 7an. Varför Samsung inte har det på s8an är en gåta eftersom det var en av de saker som reviewsidorna berömde väldigt mycket om Note7an.

Jag är glad att de inte slopar det eftersom det är det snyggaste alternativet. Däremot måste Samsung få till användarvänligheten med Edgeskärm.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det verkar som om de skall ha likadan lutning på edgen som det är/var på Note 7an. Varför Samsung inte har det på s8an är en gåta eftersom det var en av de saker som reviewsidorna berömde väldigt mycket om Note7an.

Jag är glad att de inte slopar det eftersom det är det snyggaste alternativet. Däremot måste Samsung få till användarvänligheten med Edgeskärm.

Mmm precis. Alla ser vi på det olika, för min del är hela edge-conceptet enbart en nackdel och det är svårt gör mig att kringgå det och använda telefonen normalt så att säga.
Dom som vill ha det får det absolut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag måste säga att jag är förvånad att de vågar behålla Note-varumärket. Det känns inte som om någon från media kommer kunna låta bli att jämföra med Note 7 och påminna alla om att vissa batterier strulade/exploderade.

Bättre om de hade kallat den något annat istället, för att slippa den ryggsäck som Note-varumärket nu innebär. Men jag kan ha fel. Det kan ju vara så att teknikskribenter klarar av att hålla sig neutrala och behandlar Note 8 som den nya produkt den är.

Lite som när Microsoft vågade behålla Windows-varumärket efter katastrofen Windows 8.

Jag tycker nog inte det känns riktigt nödvändigt att döda Note-varumärket bara för att 1 av 7 i serien hade högre chans att vara defekt.
Sen sägs det ju att "any publicity is good publicity" och "what doesn't kill you make you stronger" osv. osv.

Nä det blir nog bra detta. De lär ju inte göra samma misstag igen. Det är ju det som är så fint med att faila. Man lär sig till nästa gång

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av KingCobra:

Det verkar som om de skall ha likadan lutning på edgen som det är/var på Note 7an. Varför Samsung inte har det på s8an är en gåta eftersom det var en av de saker som reviewsidorna berömde väldigt mycket om Note7an.

Jag är glad att de inte slopar det eftersom det är det snyggaste alternativet. Däremot måste Samsung få till användarvänligheten med Edgeskärm.

Fast edge på 8 är galen skillnad mot 7an

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vilken aktie är bäst att köpa om man vill göra en investering i brandsläckare/brandskydd?

Permalänk
Medlem

Skulle vara en perfekt uppgradering från min nuvarande Note 4. Synd att den lär kosta en halv förmögenhet och inte ha utbytbart batteri..

Permalänk
Medlem

@RVX: Min tanke först också när jag såg att den har samma skärmstorlek som s8+. Helt platt vore ju drömmen för den typen av telefon

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Modigt av dom och ens lansera och ge bekräftelse på en bestämt tidpunkt med tanke på den stora skrällen som skedde ifjol.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av LadyAlva:

@Bruce Wayne: Min tanke först också när jag såg att den har samma skärmstorlek som s8+. Helt platt vore ju drömmen för den typen av telefon

Precis. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, ur min egen synvinkel så finns det enbart negativa aspekter med hela edge grejen.
Skulle önska att dom åtminstone erbjöd oss ett alternativ, för som det är nu mer Galaxy S8 duon och denna kommande så har vi som inte vill ha edge inget val än att antingen skippa Samsung (vad jag kommer göra) tills dom tar ditt förnuft till fånga.
Eller..... Stå ur med en telefon som inte ligger skönt i handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Lite försent för min del har skaffat en Mi Max med 6,4" skärm 128 Gb i minne sen kan jag stoppa i ett 128 Gb minne till när jag tycker de är för litet bra pris för den jag gav 4390 kr + frakt för den från xiaomi-mi.se

den fungerar fint för mina behov .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Ni som är skeptiska till Edge.. har ni hållt i en S8?
Jag var själv inte helt nöjd med min S7 edge, kom ibland åt kanten av misstag. Men nu med S8an fungerar det hur bra som helst - iaf för mig.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Note 8 kommer inte bli annat än en besvikelse och *facepalm*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Samsung sålde sisådär 300 miljoner androidtelefoner under 2016 och har sålt androidtelefoner under snart ett decennium utan batteribekymmer med undantag av just Note 7. För varje tänkande människa (verkar tyvärr exkludera journalister) är det uppenbart att Samsung vet vad de håller på med. Bara att de en gång pressade tekniken alltför hårt. Och verkar har lärt sig sin läxa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när de har erfarenheten med Note 7 och S8 i ryggen så kommer nog detta bli en riktigt bra telefon!
Ser ingen anledningen till något annat.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Skulle haft bästa pris på brandsläckare

gillar notemodellerna dom är sköna att glo på film och surfa med men är lite opraktiskt stora sen priset är avtändande och känns som man får en lika användbar mobil för mig som kostar 1/3 av priset som gör att dyra modellerna går bort och antar den landar i 8-10k klassen eller så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Hoppas att den har sina knappar kvar så kanske det blir ett köp till man kan aldrig få för många telefoner.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Lego Master

Undrar hur billiga de refurbade Note 7-lurarna blir, ifall det nu blir så att de säljer dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Elakekocken:

Note 8 kommer inte bli annat än en besvikelse och *facepalm*

Skickades från m.sweclockers.com

Du får gärna utveckla detta lite mer konkret!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >