Permalänk

Vad går H1Z1 ut på?

Skaffade H1Z1 KOTK för ett tag sen och testade spela det idag nu när det är helg och jag har tid att spela men fattar inte riktigt vad det går ut på? Jag har H1Z1 KOTK men vad är det som skiljer från H1Z1 Just Survive? Har för mig att det var samma spel ifrån början? I KOTK dör jag hela tiden det är bara massa folk som skjuter mig hela tiden och det är nästan omöjligt att lyckas få några kills i spelet. Spelet påminner lite om DayZ. Tycker själva idén med dessa spel som H1Z1 OCH DayZ är bra men de blir tråkiga för att de är för komplicerade och tar för lång tid att lära sig.

Om det är någon som skulle vilja spela med mig och hjälpa mig förklara hur spelet fungerar vore det snällt.

Permalänk
Medlem

"King of the Kill". Last man standing. Den som är sista överlevaren vinner. Skjut eller bli skjuten.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt svårt att lära sig aima i H1Z1. Känslan är inte som andra spel som tex BF3/4, csgo.
Kulorna sjunker också ganska mycket, så kallad bulletdrop, så man måste skjuta ovanför fienden om de är lite längre bort. Kulorna går också ganska sakta så de tar ett tag innan de når målet ifall de är en bit bort.

Och målet med spelet är då att överleva så länge som möjligt, och helst få så många kills som möjligt på vägen dit.
Man måste helt klart vara försiktig och lyssna noga var fienden är för man dör väldigt snabbt när man väl blir skjuten.

Och som du säkert märkt så har man inget vapen i början utan det måste man leta sig till i tex husvagnar, hus och lekplatser.

Allt detta samtidigt som man ska hålla koll på och hålla sig undan från den gröna gasen

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Skrivet av SpeedRebirth:

Det är väldigt svårt att lära sig aima i H1Z1. Känslan är inte som andra spel som tex BF3/4, csgo.
Kulorna sjunker också ganska mycket, så kallad bulletdrop, så man måste sluta ovanför fienden om de är lite längre bort. Kulorna går också ganska sakta så de tar ett tag innan de når målet ifall de är en bit bort.

Och målet med spelet är då att överleva så länge som möjligt, och helst få så många kills som möjligt på vägen dit.
Man måste helt klart vara försiktig och lyssna noga var fienden är för män dör väldigt snabbt när man väl blir skjuten.

Och som du säkert märkt så har man inget vapen i början utan det måste man leta sig till i tex husvagnar, hus och lekplatser.

Allt detta samtidigt som man ska hålla koll på och hålla sig undan från den gröna gasen

Skickades från m.sweclockers.com

Så jag skulle bara kunna gömma mig i ett hus typ?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@SvenskGaming: Nej, du har en cirkel av gas som minskar mer ju längre matchen går.
Är du utanför cirkeln tar du skada

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

om du inte redan har gjort, gå in på twitch och kolla live gameplay så får du en uppfattning av spelet.

Permalänk
Medlem

H1Z1: KOTK = Battle royale (last man standing som ngn skrev)
H1Z1: Just Survive = survival delen, typ dayz med lite basbygge

Permalänk

Jag tänkte att jag ger lite tips istället för att va den tionde som förklarar vad spelet går ut på.

H1Z1 KOTK är väldigt fast pace och är ett spel som du måste lägga väldigt mycket tid på för att bra riktigt bra, de är väl så med alla spel men just KOTK är de bara att spela så mycket du kan. Kolla även på massa tutorials, två viktiga saker är bullet drop och bullet travel (kolla yt det finns många videos om detta).

Movement är också en viktig del, tänk alltid på att röra dig i sidled när du skjuter mot någon annars finns risken att din motståndare sänker dig med 2 skott i huvudet. Om du har en hjälm på huvudet då vill säga, om inte så dör du på ett skott i huvudet. Ganska självklart.

En annan viktig sak är också att lära dig rekylen på vapnen, du kan inte para spamma på skjutknappen du måste lära dig och tajma när du ska skjuta. Med en AR15 som är det mest använda vapnet så går ditt crosshair höger och vänster och då måste du lära dig att skjuta i mitten så att alla skott träffar motståndaren men sånt kommer med tiden.

Jag själv har lagt strax över 1000h på KOTK men då säger inte jag att du behöver lägga det för att blir hyfsad på spelet, har en kompis som lirat runt 200h och han är ganska bra på det och sen beror de ju självklart på om man lär sig saker fort, vissa lär sig fortare än andra.

Men som sagt om du vill börja spela det seriöst och bli bra på det, lägg så mycket tid du kan på det och kolla på youtube.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av BiggieLiten:

Jag tänkte att jag ger lite tips istället för att va den tionde som förklarar vad spelet går ut på.

H1Z1 KOTK är väldigt fast pace och är ett spel som du måste lägga väldigt mycket tid på för att bra riktigt bra, de är väl så med alla spel men just KOTK är de bara att spela så mycket du kan. Kolla även på massa tutorials, två viktiga saker är bullet drop och bullet travel (kolla yt det finns många videos om detta).

Movement är också en viktig del, tänk alltid på att röra dig i sidled när du skjuter mot någon annars finns risken att din motståndare sänker dig med 2 skott i huvudet. Om du har en hjälm på huvudet då vill säga, om inte så dör du på ett skott i huvudet. Ganska självklart.

En annan viktig sak är också att lära dig rekylen på vapnen, du kan inte para spamma på skjutknappen du måste lära dig och tajma när du ska skjuta. Med en AR15 som är det mest använda vapnet så går ditt crosshair höger och vänster och då måste du lära dig att skjuta i mitten så att alla skott träffar motståndaren men sånt kommer med tiden.

Jag själv har lagt strax över 1000h på KOTK men då säger inte jag att du behöver lägga det för att blir hyfsad på spelet, har en kompis som lirat runt 200h och han är ganska bra på det och sen beror de ju självklart på om man lär sig saker fort, vissa lär sig fortare än andra.

Men som sagt om du vill börja spela det seriöst och bli bra på det, lägg så mycket tid du kan på det och kolla på youtube.

Tack för tipsen. Har efter 2 timmar speltid äntligen lyckats få en kill. Mycket svårt spel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SvenskGaming:

Tack för tipsen. Har efter 2 timmar speltid äntligen lyckats få en kill. Mycket svårt spel.

Nu när du börjat spela, i första hand bör du ta så många fighter du kan. Ut och kötta, lär dig vapnena.
Hur långt kan man stå ifrån en fiende och skjuta utan att ADSa, hur ofta ska man trycka för att skotten ska hamna i mitten. Vilka vapen är bäst för respektive situation.

I slutändan vinner man inte mycket på att campa kvar till slutet och stå där bland de tio sista utan att kunna hantera strider.
Det finns såklart en chans att vinna spel och gå ut som segrare. Vilket är roligt, i början.

För min del blir spelet roligast när man försöker erövra så många som möjligt på titeln King of the kill.

Permalänk

Kan uppdatera med att jag fortfarande tycker det är svårt men börjar få lite kills ibland om jag har turen och möter några.

Permalänk

Pvp (playersVsPlayers) first person/third shooter och annan verision mer överlevnadsliknande

Permalänk
Skrivet av Northernberg:

Pvp (playersVsPlayers) first person/third shooter och annan verision mer överlevnadsliknande

Va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskGaming:

Han har inte läst tråden och förklarade bara vad det var för typ av spel. Inget som hjälper dig på något sätt alls.