Permalänk
Medlem

Ja det såg ju lite oroväckande ut med deluxe audio Fick precis leveransbekräftelse, så nu får man väl hålla tummarna för att det är en bättre variant än recensions-exemplaren. Borde ha mitt till helgen.

Permalänk
Medlem

Kollade precis min vive, jag får inget "flock" när jag drar tummen mot skummet.
Men så har jag heller inte spelat några extremt aktiva spel än.
Får se om jag kan klämma in en timme eller två av holopoint/holoball imorgon.

Permalänk
Medlem

@Xermalk: Varför inte?

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

@Xermalk: Varför inte?

Det visst inte ens inet & elgiganten när jag frågade dom.

Permalänk
Medlem

@Xermalk: jag frågade webhallen bara någon månad tillbaka om de ska beställa in headstrapen när den släpps och fick ett ja, men det måste vara något de stött på nu på senaste.... trist. Då får man vänta på nästa batch från vive.com/eu då

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Såja. Den kom ju helt acceptabelt förpackad.

Inte hunnit testa i vr, med den är mycket bekvämare, och betydligt snabbare att ta på och av på huvudet. Ca 3-4 sekunder att ta på/av om man inte behöver justera hörlurarna/topstrappen.
Hörlurarna går att plocka av för de som har dyra musiklurar och föredrar dem.

Viven känns äntligen som en konsumentprodukt, och inte ett utvecklingsexemplar
https://s7.postimg.org/v55lbqtij/20170526_173849.jpg

Återkommer ikväll med hur den är över längre spelsessioner, samt med vrcover 6mm foam (denna är riktigt bra för vanliga strappen)

Edit:

Sitter mycket bättre
Lättare att ta av
Ljudet är inte i klass med mina Philips Fidelio x2 lurar, och Sennheiser PC360. Men de är definitivt bättre än typiska 500kr lurar.
Då de är så ohyggligt smidiga kommer jag faktiskt fortsätta använda dom istället för mina andra lurar.

betyg 9/10
-1 för att det är såhär Viven skulle skeppats. original remmen och in ear lurarna kommer åka i soptunnan.

Förhoppningsvis kommer HTC inse detta och börja skeppa med nya remmen som standard. Eller erbjuda en bundle med den för vanliga dödliga (Business edition kommer med den som standard nu).

Jag köpte förvisso nya kabeln med, så har inte testat med gamla.
Man märker den nya kabeln mindre, men tyvärr trasslar den sig något snabbare än gamla kabeln.

najs. hur mycke kostade det? och vart köpte du den från

Permalänk
Skrivet av SollieFoto:

Deluxe strap ser riktigt trevlig ut, får hoppas den även dyker upp snart. Finns det något officiellt datum på det?

Nån annan här som kört SUPERHOT VR på vive?
Först när jag startade upp det blev jag irriterad och frustrerad då jag inte helt förstod hur de hade lagt upp det med "små sektioner" där man måste spela dem om igen från en punkt långt tillbaks då man misslyckas.

Men sen insåg jag att det egentligen leder till att man lär sig mönstret och börjar göra riktigt coola manövrar efter en stund. True Matrix style.

Rätt skönt också att om man hamnar i en knepig sits, så får man bara göra allt jäääääääääkligt saaaaaaaaaaaaaakta.

super hot är riktigt skoj

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Nån som har förhandsbokat Tobiis Vive dev kit än?

lite off här ppå infon om viven men vart läser ni all och tobiis de kit är det eyetracking då eller hur funkar de

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

najs. hur mycke kostade det? och vart köpte du den från

Alternate.de 125 euro + 12 euro frakt.

Skrivet av mellander90:

lite off här ppå infon om viven men vart läser ni all och tobiis de kit är det eyetracking då eller hur funkar de

Här hittar du alltid all ny vive info inom typ 5 minuter av att det dyker upp på nätet.
https://www.reddit.com/r/vive

Och tobii är eyetracking för utvecklare ja.

Permalänk
Skrivet av Xermalk:

Alternate.de 125 euro + 12 euro frakt.

Här hittar du alltid all ny vive info inom typ 5 minuter av att det dyker upp på nätet.
https://www.reddit.com/r/vive

Och tobii är eyetracking för utvecklare ja.

oki coolt tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

lite off här ppå infon om viven men vart läser ni all och tobiis de kit är det eyetracking då eller hur funkar de

Det finns ganska mycket info på Tobiis hemsida men ta en titt på det här klippet för att få en snabb överblick.

Och läser man kommentarerna så är det tydligt att en konsumentversion är på gång. Men i dagsläget har man ju inte så mycket nytta av det då det inte finns några program/spel med de funktioner som man vill åt än.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Ni som har Deluxe Audio Strap på G, var försiktiga när ni monterar det Ett flertal mindre försiktiga ägare har lyckats förstöra fästen och ljud-anslutningen däri. Min uppfattning från kommentarer är att dom inte har vinklat fästena 90-grader innan dom poppas av/på, vilket tydligt beskrivs i instruktionerna. Här är en användare som inte lär få nyttja någon garanti;

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu har deluxe audio och "nya" 3-in-1 kabeln levererats och monterats ihop. Första intryck är att det känns väldigt skört (speciellt i kombination med att man fick ta i rätt ordentligt för att trycka fast det i headsetet). Även hörlur fästena känns som man lätt skulle kunna böja av misstag. Men kanske är det mer hållbart än man tror. Som plus så går det att få sin vive väldigt tight mot ansiktet. Så får vi se om det luddar när man hunnit spela lite mer..

Permalänk

Uppdatering om luddigt material på Deluxen. Så här långt så verkar det bara ha drabbat drygt en tredjedel av de användare som har hunnit uppmärksammat det hela. Det handlar dessutom inte om test-exemplar, utan det är den skarpa versionen som nu säljs. Som tur är så verkar man iaf kunna skölja och gnugga bort det värsta, så skulle man vara drabbad så behöver man inte nödvändigtvis besvära sig med supporten och skicka grejer fram och tillbaka

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lite "first impressions" av deluxe audio strap: Första 30 minuterna var jag skeptisk.. satt inte riktigt som det skulle, varken lurar el hmd. Men när man väl börjde vänja sig övergick sedan i en wow-upplevelse. Headsetet sitter så mycket säkrare över ansiktet. Man kan titta uppåt eller rakt ner i golvet och det sitter ändå som klistrat. Man slipper även ljusinsläpp (som jag inte ens märkt att jag hade tidigare, men upplevder nu bättre tryck i bilden) och man kommer ju ännu lite närmre pga man kan dra åt såpass bra, vilket leder till att man får ännu lite bredare synfält. Hurvida skumgummit i nacken kommer ludda eller ej (och det kommer det sannolikt om det utsätts för svett) känns som en mindre detalj. Det går ju lätt att byta ut då det bara sitter med kardborr, och htc borde rimligtvis skicka ut nya.

Permalänk
Medlem

@Jaw_B: Kul att höra! jag missade första batchen så får sitta med fingret på F5 så länge. Sett fram emot den här sen den annonserades! Orkar knappt spela med min Vive i längre än en halvtimma åt gången pga fipplet med headstrapen + externa hörlurar

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk

Nu börjar det äntligen likna något Bokar väl nästa semester i Oktober då!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Bara teleport i doom känns dåligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Bara teleport i doom känns dåligt

Verkligen, men det viktiga är att det såg ut att finnas slide-locomotion i Fallout. Skulle förvåna mig om de inte ger oss flera alternativ i dessa typer av spel.

Permalänk
Avstängd

jo men skumt Doom inte fick det om fallout fick. Jag menar det är ju Doom ffs

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testade ni Battle Dome nu när det var gratis? Blev riktigt kär i jet-pack-locomotion. Fungerar grymt bra. Det är vänsterkontrollen som blir jetstrålen och jag tror det är svårt att bli illamående då accelerationerna är så små (Förutom när man kör in något föremål)

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

jo men skumt Doom inte fick det om fallout fick. Jag menar det är ju Doom ffs

Är väl inget sagt än? Om Fallout4 får flera alternativ att välja mellan så kan man ju hoppas på att Doom också får det. Båda dessa spel känns som vilda experiment från Bethesda för att ta reda på vad som funkar och är populärt, innan dom vågar satsa mer pengar på att skapa något nytt spel snarare än "retrofit" av äldre titlar.

Vet dock inte om jag vill kalla det för teleportering egentligen. Det är ju mer animerat då man snarare glider till den position man väljer, inte ren teleportering där man bara magiskt poppar runt. Det påminner om äldre quake-spel (WF/CTF) där man hela tiden använde grapplehook för att ta sig fram fortare på banorna, vilket var jävligt nice. Ser ut som en mer elegant lösning än den hemska teleportering vi har i de flesta av dagens spel iaf. Ska bli intressant att se hur pass snabbt och flytande man kan hantera det jämfört med stackaren i trailern som antagligen försökte göra det så trailer-vänligt som möjligt

På tal om teleportering, är det bara jag som kan få huvudvärk av att poppa runt på det sättet hela tiden då man direkt får nya perspektiv och bilder framför ögonen? Har inga problem med åksjuka i mer rörliga spel, men är det teleportering så får jag ofta blunda/kisa varje gång jag byter position för att ögonen ska ta mindre stryk, särskilt när ljuset i scenen kan variera kraftigt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

På tal om teleportering, är det bara jag som kan få huvudvärk av att poppa runt på det sättet hela tiden då man direkt får nya perspektiv och bilder framför ögonen? Har inga problem med åksjuka i mer rörliga spel, men är det teleportering så får jag ofta blunda/kisa varje gång jag byter position för att ögonen ska ta mindre stryk, särskilt när ljuset i scenen kan variera kraftigt.

Nej det är inget jag reflekterat över men i VRTK som många unity-spel bygger på, kan man ändra blink transition speed speed och distance blink delay som bör lindra problemet. Skulle önska att alla VR-spel som utvecklades kunde återanvända samma konfiguration men det kommer nog aldrig att hända, dom har ju inte ens löst det i vanliga spel. Man får oftast gå in och ändra knappkonfiguration m.m.

Permalänk
Avstängd

Har inga problem med teleportering förutom att jag undviker spel som inte även har touchpad-möjlighet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då har jag och en till beställt TPCast. Får återkomma med minirecension när den väl anländer.
Tyvärr skickas den utan batteri så det får jag lösa på något vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Verkligen, men det viktiga är att det såg ut att finnas slide-locomotion i Fallout. Skulle förvåna mig om de inte ger oss flera alternativ i dessa typer av spel.

Det är ju totalt helt sinnes hur de nerfar fps spelen? Är jag verkligen den enda på denna jord som kan hantera WASD i VR? Hade 0,0 % problem med vorpx Fallout 4 när det gäller komfort.

Man ger dem månader på månader men de fattar verkligen inte att det går alldeles utmärkt att förflytta sig traditionellt i VR. De behöver inte lägga år av utveckling på att nerfa liren och göra plattformsskjutare för att tillfredsställa en förvisso rätt stor procentuell som pga av fysik inte är skapt för VR i nuvarande form. Behåll grundschemat och fokusera på att göra ett bättre spel inte en nerdummad version av tidigare lir?

Rant mode off

Apropå schack inhandlade Dungeon Chess och Chess Ultra. Jag älskar pjäserna och animationerna på Dungeon Chess men AIn är urbota korkad och det finns ju ingen online. Find a match får man kanske vänta i dagar på så gäller ha vänner. Tur det är på rea men det är ju under utveckling så får se vad som händer. Chess Ultra är mer komplett så det är väl vad som går att rekommendera. Riktigt härlig känsla lira schack i VR blir så lätt att fokusera helt utan distraktionsmoment och skönt med miljöombyten.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Just när det gäller locomotion är det ju så enkelt att stödja klassisk fps locomotion också så förstår inte riktigt varför man ska ta bort det. Man kan ha det som en option så man inte skrämmer bort känsliga kunder, vi har dock valt bort det då vi är ett MP spel men har ett FOV reduction läge som kickar in om man rör sig artificiellt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är ju totalt helt sinnes hur de nerfar fps spelen? Är jag verkligen den enda på denna jord som kan hantera WASD i VR? Hade 0,0 % problem med vorpx Fallout 4 när det gäller komfort.

Jo, jag spelade ju nästan igenom hela Arizona Sunshine med teleport. När de sedan uppdaterade spelet med äkta locomotion så blev det ju nästan ett helt nytt spel. När man möter lite svårare motstånd backar man ju samtidigt som man skjuter och också rätt skön känsla att bara "strafe:a" förbi och skjuta i farten.. Detta missade man ju när man bara hade teleport eftersom man tyvärr inte har utrymme att springa runt på riktigt.

Permalänk

20% rabatt på Superhot VR just nu om det är någon som är sugen. Jag passade iaf på att äntligen få testa lira detta med Vive. Riktigt häftigt faktiskt, helt i linje med de positiva omdömena det har fått tidigare.

Lite farligt dock med vr-kontrollerna när man vevar runt med nävar och ting bara, lyckades smälla in dom i diverse objekt flera gånger Man rör sig så fort ibland att man inte riktigt hinner reagera på "grid'en", som för övrigt lätt smälter in i den vita bakgrunden om den är ljus. Men spel som är så pass engagerande att man glömmer bort hur och vart man står i rummet uppskattas alltid!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jo Superhot VR är riktigt trevligt. Typ den enda plattformsskjutaren jag gillat. Förutom viral ex det är också rätt så mysigt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x