Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut, bemästrat sleevandet nu? tycker det ser trevligare ut utan krympslangen måste jag säga

Visa signatur

Bygger:
■i7-6850k ■Asus rampage V E10 ■Dominator 32Gb 3,2GHz
■Asus GTX 1080 x2 sli ■Samsung 850 PRO 512Gb + 128Gb
■Corsair ax1200i ■Acer 27" IPS

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mizzarrogh:

Den riktige Mästaren får ta vid när det felar för pappa...

Haha nja... det är dotterns pojkvän. Har lovat att göra ett projekt åt han framöver och sa att han då kommer få vara med och sleeva. Så jag frågade om han ville se hur man gjorde och prova på... senare så sa han att han hade tråkigt och frågade om han fick fixa lite med kablarna. Who am I to deny him some fun...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tibbar:

Ser mycket bra ut, bemästrat sleevandet nu? tycker det ser trevligare ut utan krympslangen måste jag säga

Ja det börjar ta sig och det går mer per automatik nu! Paracord var underbart att jobba med och är tacksam för hjälpen med det från Stylingwebben på den fronten!

Har "bara" kvar molex, sata och 24-pin då jag fixade klart detta under natten

Permalänk
Avstängd

Var glad att det inte var tygklädd lampkabel (som är typ 1 mm tjockare än vanlig när man skall dra den genom dendär äckliga plasthylsan som redan från början är onödigt tight gjorda...), om du tyckte detdär var jobbigt...

Vet vad det på bilderna innebär nu när man dragit typ 20 meter klädd sladd genom plasthylsor och insett att det bara är början...

Har ockkså övervägt om det skall vara styv lining eller paracord till mitt nästa datorbygge.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mizzarrogh:

Var glad att det inte var tygklädd lampkabel (som är typ 1 mm tjockare än vanlig när man skall dra den genom dendär äckliga plasthylsan som redan från början är onödigt tight gjorda...), om du tyckte detdär var jobbigt...

Vet vad det på bilderna innebär nu när man dragit typ 20 meter klädd sladd genom plasthylsor och insett att det bara är början...

Har ockkså övervägt om det skall vara styv lining eller paracord till mitt nästa datorbygge.

Ouch... låter hemskt svårjobbat!

Nu har jag ju inte smällt in allt kablage på plats, ska köpa en nätaggregatstestare imorgon samt fixa resten av kablaget... så väl på plats vet jag inte hur det kommer se ut. Förhoppningsvis klockrent...

Men rent arbetsmässigt och vilket jobb det är så är mitt val lätt efter att ha testat PET och Paracord...

Permalänk
Medlem

Mycket fint!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ceogar:

Mycket fint!

Tackar vännen!

Permalänk
Entusiast

Pillrat klart och satt in lite kablar idag... exakt hur dessa ska dras väntar jag med att fixa tills jag är klar med samtliga kablar. Men nog ser det bra mycket bättre ut än med originalkablarna!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zpnk:

Pillrat klart och satt in lite kablar idag... exakt hur dessa ska dras väntar jag med att fixa tills jag är klar med samtliga kablar. Men nog ser det bra mycket bättre ut än med originalkablarna!

http://i.imgur.com/5pa2dN2.jpg

Nice!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MetallicAcid:
Permalänk
Entusiast

Ska ta tag i sleevingen och få den klar...
Ska ta tag i kabeldragningen och få det fint..
Ska pillra lite med plexi fixa till insidan...

Sen beställde jag lite vita adaptrar igår för att fixa till cpu-loopen... skär sig lite smått med svarta adaptrar till vita fittings. När jag ändå tömmer och fixar det så funderar jag på om man kanske skulle hitta på nån annan rolig dragning av rören. Nån som har nåt roligt förslag?

Permalänk
Entusiast

Nattjobb... 24-pins på g

Permalänk
Entusiast

Fick slut på den gråa sleeven, men ett snabbt mail till stylingwebben.se och mer sleeve är på väg!

Permalänk
Entusiast

Väntat in sleeve (kommit nu), jobbat mycket och spenderat all ledig tid på att flänga land och rike runt med sjuk hund (som nu är på bättringsvägen). Projektet kommer vara klart tills DH och om jag kan sluta ha så mycket otur med allt runtom...

Permalänk
Entusiast

Äntligen har det hänt lite saker... har skurit kabel, klippt kabel, snittat kabel, lött kabel, sleevat och kopplat i ett bra antal timmar. Det enda lilla abret är att det är väldigt mycket kablage och när jag grejade på baksidan så fanns inga planer på att sleeva själv och fixa baksidan. så jag har gjort så gott det gått för att få till det någorlunda. Det som återstår nu är att tömma cpu-loopen och byta bort svarta adaptrarna mot vita och sen fixa en en "radiator-shroud"... sen är vi good to go för Dreamhack

Före...

Efter...

Dörren gick otroligt nog att stänga och bettan startade direkt, så jag verkar ha kopplat allt rätt dessutom

Permalänk
Proffsmoddare

Nice work. Sleeving is such a pig, but the results are always worth the effort

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MetallicAcid:

Nice work. Sleeving is such a pig, but the results are always worth the effort

Thanks... more work than I thought. I've heard all people say that, so I expected it to be a lot. But it was still way more than I expected

Permalänk
Entusiast

Idag tömdes cpu-loopen och jag bytte adaptrarna från svarta till vita för ett mer enhetligt utseende... Bara lite småpill kvar innan man är klar för Dreamhack. Så kom och titta på casemodtävlingen och säg hej

Permalänk
Medlem

Bygget är jäkligt snyggt tungt va bara förnamnet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Fick tokjobba för att få klar bettan lagom till DH. Bilder kommer... Under tiden kan ni kolla på bettan här och tycker ni jag gjort ett bra jobb så är jag tacksam för varje röst! Men tycker ni nåt annat är bättre eller snyggare så ska ni rösta på det såklart

http://www.sweclockers.com/nyhet/23983-rosta-fram-ditt-favori...

Permalänk
Entusiast

Fick som sagt klart bygget lagom till DH... blev lite stressigt kvällen före. Gjorde covers för radiatorerna av plexi. Hade dock inte direkt bra verktyg för det, men man tager vad man haver.

Skrev ut texten på fotopapper och sen var det bara att sätta sig och pillra med skalpellen för att sen måla.

Det färdiga resultatet.

För mer foton kan ni kolla in mitt galleri: Galleri här...

Med detta så vill jag anse "Got Milk?" ett avklarat projekt som jag känner mig ganska nöjd med. Lärde mig mycket med detta bygge och har även sett vissa saker man kunde gjort bättre som man får ta lärdom av och göra bättre i kommande projekt... för allt det här har gett mig blodad tand och jag längtar efter att sätta igång med nästa projekt. Redan nästa vecka kommer det hem ett chassi som jag ska börja jobba med... så höll ögonen öppna!

Än en gång vill jag passa på att tacka mina sponsorer Gigabyte, be quiet! och Stylingwebben.se för deras hjälp med detta projekt! Samt även ett stort tack till min vän @MetallicAcid som varit min Yoda i allt detta

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zpnk:

Fick som sagt klart bygget lagom till DH... blev lite stressigt kvällen före. Gjorde covers för radiatorerna av plexi. Hade dock inte direkt bra verktyg för det, men man tager vad man haver.

Skrev ut texten på fotopapper och sen var det bara att sätta sig och pillra med skalpellen för att sen måla.

http://i.imgur.com/tQ8MFu7.jpg

http://i.imgur.com/SjK1DwU.jpg

http://i.imgur.com/KylOY4B.jpg

Det färdiga resultatet.

http://i.imgur.com/gCdXP3l.jpg

För mer foton kan ni kolla in mitt galleri: Galleri här...

Med detta så vill jag anse "Got Milk?" ett avklarat projekt som jag känner mig ganska nöjd med. Lärde mig mycket med detta bygge och har även sett vissa saker man kunde gjort bättre som man får ta lärdom av och göra bättre i kommande projekt... för allt det här har gett mig blodad tand och jag längtar efter att sätta igång med nästa projekt. Redan nästa vecka kommer det hem ett chassi som jag ska börja jobba med... så höll ögonen öppna!

Än en gång vill jag passa på att tacka mina sponsorer Gigabyte, be quiet! och Stylingwebben.se för deras hjälp med detta projekt! Samt även ett stort tack till min vän @MetallicAcid som varit min Yoda i allt detta

So happy to see that you got heaps of positive feedback and recognition for this project. Nice work!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MetallicAcid:

So happy to see that you got heaps of positive feedback and recognition for this project. Nice work!

Never expected the kind of recognition I received... but I'm not complaining! The humility and kindness from other modders with years of experience was awesome as well, they made you feel welcome. Can't wait to get going with the next project!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem