Permalänk
Medlem

Antec P182

Ska uppgradera maskinen men kan inte bestämma mig om jag ska byta chassi. Har ett gammalt Antec P182 i Gun Metal fullbestyckat med Noctuafläktar. Känns som det efter snart 10 år fortfarande står sig bra om man jämför med dagens chassin.

Är det någon vits med att byta? Vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfin065:

Ska uppgradera maskinen men kan inte bestämma mig om jag ska byta chassi. Har ett gammalt Antec P182 i Gun Metal fullbestyckat med Noctuafläktar. Känns som det efter snart 10 år fortfarande står sig bra om man jämför med dagens chassin.

Är det någon vits med att byta? Vad säger ni?

Nja P182 är bra kvalite, välbyggt, Dock min erfarenhet (har haft ett) är att det är svårt att kyla, även med fläktar på alla platser som är möjliga så är det svårt att få det bra kylt.

Efter P182 hade jag ett tag ett P1200 det var välventilerat och med samma komponenter sjönk tempen ca 10c på CPU tex.

Idag tycker jag ett p182 är så omodernt konstruerat, trångt och bökigt att skruva i och med en kabelhantering som är i mina ögon usel (vilket inte hjälper att få det bra kylt precis) att jag skulle inte använda det till prestandadelar, vidare tex inga USB 3 portar, men det är tyst och stabilt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag håller med ggustavsson, P182 är lite svårkylt.
Jag gick till ett Defne R5 och vips var komponenterna markant svalare.Jag vill också minnas att "plastpluttarna" på sidopanelerna lätt gick sänder.
Slutligen, P182 är stort, mycket stort; har du behov av alla 3,5"-öppningarna och alla HDD-vaggorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfin065:

Ska uppgradera maskinen men kan inte bestämma mig om jag ska byta chassi. Har ett gammalt Antec P182 i Gun Metal fullbestyckat med Noctuafläktar. Känns som det efter snart 10 år fortfarande står sig bra om man jämför med dagens chassin.

Är det någon vits med att byta? Vad säger ni?

Sitter med mitt antec p180 och har ssd er i, ryzen 1700 och gtx1080. Kommer ha den i så många år jag kan. Bästa chassit jag haft och har bara tre chassi fläktar. Har även fractal design define r4. Ha kvar den om du gillar den.

Skickades från m.sweclockers.com