Geforce Experience kan inte optimera spel

Permalänk
Medlem

Geforce Experience kan inte optimera spel

Det har blivit så att jag sedan förra uppdateringen och den senaste inte kan optimera några spel med Geforce Experience. Kollade på deras forum men inte hittat någon lösning. Är det samma för alla med W10 CrU som inte har sina spel på systemdisken?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Inget svar. Då ligger det hos mig men hur ska det lösas?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av yrfhar:

Inget svar. Då ligger det hos mig men hur ska det lösas?

Dum fråga; Men har du kontrollerat att programmet söker på andra diskar än HDD? Vägrar använda skiten då det ändå optimerar illa, eller fel, så jag vet inte om den valmöjligheten finns

Permalänk
Medlem

@Klanders: Manuellt lagt in de mappar jag vill att spelen ska sökas i så inte där felet ligger. Jo, jag använder det för orkar inte finjustera alla spel.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Haft en del problem med Geforce Experience jag med

Permalänk
Medlem

Försökte lösa problemet med att köra detta program http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... som ska ta bort alla Nvidia drivrutiner. Programmet starta om datorn i felsäker läge och rensar. Men när datorn startade om igen så tror nu Windows 10 att den fortfarande är i felsäker läge... eller så är den det.

Provade gamla Windows 7 kommandot msconfig och där står selektiv start och går inte ändra till Normal start.

Kan alltså inte göra någon ting vettigt med datorn nu och systemåterställning funkar plötslig inte en om man startar i felsökningsläge. Och ibland säger Windows att jag loggat in på standard administratörskontot vilket jag inte är (tex om jag försöker starta Edge).

EDIT

Gjorde en jädrans återställning och går och lägger mig medan det rullar runt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]