Permalänk
Medlem

GGG levererar som vanligt! Det blir dock att vänta på release för min del

Permalänk

Jag har en extra beta key om någon är intresserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Något konstigt inträffade just. Jag köpte en supporter pack. Applicerade vapen effekten på en av mina yxor. Och plötsligt försvinner inte bara yxan, utan även alla poäng jag fick med i köpet, också porträtramen är borta från mitt micro transaktions förråd. Konstigt.

Det är en bugg som har lösts nu. Du bör få tillbaka allt inom de närmsta dagarna enligt GGG.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

@formerself: Jag vill gärna ha betanyckeln, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Det är en bugg som har lösts nu. Du bör få tillbaka allt inom de närmsta dagarna enligt GGG.

"One of my items vanished after applying a new microtransaction to it.
We have fixed this issue now. It affected only 38 users on one specific server in Frankfurt. We are investigating restoring the lost items. This may take some time (days). We're very sorry about that. "

jag känner mig utvald och speciell

Jag brukar lira på Amsterdam men just igår så hade Frankfurt bäst ping så då valde jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Är redan reggad sedan en tid tillbaka. Har dock inte fått beta invite än.

Känns som det är ett "i väntan på diablo 3" lir för min del. Hade det kommit för 2-3 år sedan hade det kunnat bli något stort. Nu ska det tävla med D3 vilket inte kommer bli lätt. Ändå ett "måste testa" för min del.

Hehe.

Kul att öppna första sidan av den här tråden och se att man var nummer två att skriva i den. Och vad fel jag hade... xD

D3 spelade jag någon månad och gick aldrig tillbaka till. Det var verkligen inte bra i början och när jag köpt något som inte var bra blir jag inte så sugen på att köpa till expansioner för att det ska bli bättre.

Poe återkommer jag till då och då även om det inte längre är min typ av spel. Har för mycket att göra och för många spel att spela för att lägga så mycket tid på spel som bygger på grind. Men många timmar har det blivit genom åren

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

GGG är grymma älskar deras dedikation till PoE.
Surt att man spenderat 450 av 500$ och inte fick någon beta invite :/
Så om någon har en nyckel till övers så tar jag den gärna ^^

Permalänk

Haha, första 6 link jag hittar ever, så är det i betan så jag får inte behålla den! jävligt typsikt (Tiger Sword)

Permalänk
Medlem

Något release datum för expansionen ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Något release datum för expansionen ännu?

Skickades från m.sweclockers.com

Senaste jag hörde var att de håller fast vid planen för mitten av Juli. De brukar släppa expansioner på fredagar, så med stor sannolikhet betyder det att 3.0 dyker upp den 16:e.

Permalänk

Expansionen verkar bli lite försenad
We understand that players are very keen for us to try to predict a final release date for The Fall of Oriath so that they can lock in time off work. Instead of predicting dates, we'd like to try to offer a transparent look at our current thoughts. We previously mentioned "mid-July" as our estimated release date. Given the team's growing ambition (and a desire to make sure problems the community have identified are fixed properly prior to release), it looks like it may be up to a few weeks longer. Whether this means late July or early August is too early to predict at this stage. We'll keep you updated in subsequent posts.

Permalänk
Medlem

Trist att det blir försenat, men ser ju hellre att det dröjer och expansionen blir klar och så buggfri den bara kan bli istället för att de släpper tidigt och sedan kommer med stora bugg och balansfixar hela tiden. Givetvis kommer det patchas friskt efter release men absolut inte i samma mängd och storlek som om de släpper för tidigt.

Tills vidare är det bara att njuta av templigorna, påbörjade 2 veckors ligan idag, 20 invasion bossar när man skulle ta sig genom The Submerged Passage levande var ju halvspännande Eller när man helt plötsligt blir stormad av 5+ rogue exiles samtidigt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att testa PoE. Vad bör jag tänka på som nybörjare? Har spelat en hel del diablo 3 sedan tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekeee:

Är intresserad av att testa PoE. Vad bör jag tänka på som nybörjare? Har spelat en hel del diablo 3 sedan tidigare.

Läs på en massa och kolla lite streams. Forma din atlas och dubbelkolla internet innan du gör dyra misstag typ Spelet blir som bäst när man börjar få lite kunskap och tänk på att spelet typ startar när du klarat ut storyn

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TiasE:

Trist att det blir försenat, men ser ju hellre att det dröjer och expansionen blir klar och så buggfri den bara kan bli istället för att de släpper tidigt och sedan kommer med stora bugg och balansfixar hela tiden. Givetvis kommer det patchas friskt efter release men absolut inte i samma mängd och storlek som om de släpper för tidigt.

Tills vidare är det bara att njuta av templigorna, påbörjade 2 veckors ligan idag, 20 invasion bossar när man skulle ta sig genom The Submerged Passage levande var ju halvspännande Eller när man helt plötsligt blir stormad av 5+ rogue exiles samtidigt.

Jo lite trist, för sugen är man allt på att testa allt nytt. Det är ju som ett nytt spel iom nya akter! Men väntar glädjeligen, prestanda-förbättringarna enbart får en att vattnas...
Då ska det på allvar testas massa COC-builds jag försummat för datorn inte pallat.

Mayhem har sett roligt ut! Mitt emellan grafikkort -väntar på nytt-, så inte kunnat lira själv

Permalänk
Medlem

Jag tror också det är lika bra att de skjuter lite på det. Hellre riktigt bra och senare än halvtaskigt och buggigt.

Permalänk
Medlem

@anon285333: Mayhem har varit sjukt roligt, körde på med en bow trapper, rain of arrows, vaal burning arrow och lite debuffs. Ägde sönder allt vad strongboxes och breaches hette. Började dock en vecka in och han bara bli lvl 67 om jag minns rätt.

Ser verkligen fram emot 3.0 med 10 akter istället för den gamla vanliga tre svårighetsgrader grinden. Håller även tummarna för prestandaförbättringarna som presenterats.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Inaktiv

2-veckors Turmoil-event annonserat med start på fredag. Non-voided efter folk klagat, i princip Mayhem-light.

Permalänk
Medlem

Turmoil ser ju rätt najs ut! Ska försöka ta mig till lvl 90+ om jag hinner. 85+ ska jag iaf bli. Så får man väl hoppas på en betanyckel också

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oTiuZ:

Turmoil ser ju rätt najs ut! Ska försöka ta mig till lvl 90+ om jag hinner. 85+ ska jag iaf bli. Så får man väl hoppas på en betanyckel också

Ja, eftersom jag missade Mayhem är jag glad att dem kör en liknande igen. Min plan är väl desamma, pusha en Duelist/Slayer/Earthquaker (eller Cyclone) så långt jag hinner! Lycka till!

Permalänk
Medlem

Storm Burst skillen ser riktigt trevlig ut

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sapporun:

Storm Burst skillen ser riktigt trevlig ut

Inte lekt så mycket med Channeling, så hög tid att testa med denna! Men först blir det att göra en ren phys-orienterad snubbe iom de nya support-skillsen såsom Maim, Brutality och lite Bleed på det, som också gjorts om

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Inte lekt så mycket med Channeling, så hög tid att testa med denna! Men först blir det att göra en ren phys-orienterad snubbe iom de nya support-skillsen såsom Maim, Brutality och lite Bleed på det, som också gjorts om

Har för mig att de skulle försöka fixa Spectres så är lite sugen på det, men har inte sett eller hört något så är lite osäker >_<
Brukar börja theorycrafta 1-2 veckor innan en ny league, nu kommer de så mycket nytt samtidigt så funderar på att gå in helt blind

Permalänk
Medlem

Kommer Storm Burst finnas med i betan? Om jag får en betanyckel så kommer jag testa den skillen bums.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oTiuZ:

Kommer Storm Burst finnas med i betan? Om jag får en betanyckel så kommer jag testa den skillen bums.

Dom har gått ut och sagt att dem inte släpper nya Aktiva-skills i Betan, så chansen är att de kommer vara lite skönt OP innan hammaren faller ner, ala Blade-Flurry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Dom har gått ut och sagt att dem inte släpper nya Aktiva-skills i Betan, så chansen är att de kommer vara lite skönt OP innan hammaren faller ner.

Aha, det var ju synd

Jag tror Storm Burst tillsammans med CoTB kan vara ganska bra combo. Eller köra hårt på Shock.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Nyheter till kommande nyheter (så jävla löjligt) men hursomhelst har Chris kommenterat gällande MTX-systemet och datum för 3.0:

"Hey guys, I wanted to give you an update of where we are with the timing of some things. Act Nine/Ten and the Harbinger challenge league are going really well, so we're close to announcing a final release date for 3.0.0. That announcement will likely occur within the next week, probably with a new trailer. We have a very strong candidate for our Xbox One beta, so we're likely to announce a start date for that Beta in the near future also. The 2.6.3 Microtransaction System patch is almost ready for deployment, so that should be early-mid next week as well."

Verkar ju som det går framåt enligt planen, så förhoppningsvis (peppar, peppar) ligger release i början av Augusti som beräknat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285333:

Nyheter till kommande nyheter (så jävla löjligt) men hursomhelst har Chris kommenterat gällande MTX-systemet och datum för 3.0:

"Hey guys, I wanted to give you an update of where we are with the timing of some things. Act Nine/Ten and the Harbinger challenge league are going really well, so we're close to announcing a final release date for 3.0.0. That announcement will likely occur within the next week, probably with a new trailer. We have a very strong candidate for our Xbox One beta, so we're likely to announce a start date for that Beta in the near future also. The 2.6.3 Microtransaction System patch is almost ready for deployment, so that should be early-mid next week as well."

Verkar ju som det går framåt enligt planen, så förhoppningsvis (peppar, peppar) ligger release i början av Augusti som beräknat.

Jag skulle tippa på september, oktober. Augusti känns lite väl godtroget med tanke på 2v race, och sen en till beta wave osv sen woops är augusti slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Jag skulle tippa på september, oktober. Augusti känns lite väl godtroget med tanke på 2v race, och sen en till beta wave osv sen woops är augusti slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas ju att du har fel, men man vet aldrig.
Dock är det ju lovande att de räknar med att kunna spika ett releasedatum nästa vecka.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för andra veckan i augusti, sen semester i år ^^

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic