SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem

SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Nu är det bekräftat! Släpps den 29 september!

SNES mini - officially titled the Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System - will launch in the UK on 29th September. The microconsole will again launch with 21 games pre-loaded onto the system - including the never-released Starfox 2. Classics such as Super Mario World, Donkey Kong Country, F-Zero and Legend of Zelda: A Link to the Past are also included.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-06-26-nintendo-confirm...

Inkluderade spel:

Contra III: The Alien Wars
Donkey Kong Country
EarthBound
Final Fantasy III
F-ZERO
Kirby Super Star
Kirby's Dream Course
The Legend of Zelda™: A Link to the Past
Mega Man X
Secret of Mana
Star Fox
Star Fox 2
Street Fighter 2 Turbo: Hyper Fighting
Super Castlevania 4
Super Ghouls 'n Ghosts
Super Mario Kart
Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
Super Mario World
Super Metroid
Super Punch-Out!!
Yoshi's Island

Nu gäller det att hålla koll på de svenska återförsäljarnas webbsidor och förhandsboka i god tid!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas på en annan strategi än föregående år och inte låta hyllorna gapa tomma, nånting säger mig dock att då det är Nintendo vi talar om så kan vi nog tyvärr glömma allt vad lagersaldo och tillgänglighet gäller.
I övrigt var det väl inte direkt någon super wild guess att det skulle komma en med tanke på förra succén. Frågan nu är ju dom fortsätter i samma veva nästa år med Nintendo 64 Mini?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

nån som vet vart det är störst chans att få ett om man förbokar om man går efter hur det var med NES mini*?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Man kan ju hoppas på en annan strategi än föregående år och inte låta hyllorna gapa tomma, nånting säger mig dock att då det är Nintendo vi talar om så kan vi nog tyvärr glömma allt vad lagersaldo och tillgänglighet gäller.
I övrigt var det väl inte direkt någon super wild guess att det skulle komma en med tanke på förra succén. Frågan nu är ju dom fortsätter i samma veva nästa år med Nintendo 64 Mini?

Att få en Nintendo 64 Mini med Goldeneye inkluderat vore drömmen!

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

nån som vet vart det är störst chans att få ett om man förbokar om man går efter hur det var med NES mini*?

Funderar på att gå tillbaka i tråden om NES Mini och kolla när folk började få sina leveranser och från vem, Webhallen och Dustinhome ska jag sikta att förhandsboka min på iaf.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Att få en Nintendo 64 Mini med Goldeneye inkluderat vore drömmen!

Inte bara det, Star Fox 64, Super Mario 64, Banjo-Kazooie...listan kan göras oandlig

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Som jag trodde, samma gamla titlar återigen. Bra spel förvisso men det finns ju en hel del som man skulle vilja se igen. Antar det handlar om licensproblem.
Undra hur många ggr jag betalat för Donkey Kong Country vid det här laget...

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar förhandsbokningen den här gången också, gick ju bra sist att få tag i ett ex. Gäller ju att bara hålla ögonen öppna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Den amerikanska varianten är inte vacker iaf.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Fick dom inte in 30 spel den här gången eller what gives?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Förbokade precis en från Inet!

Förbokade förra gången också och fick min samma dag som realease!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Förbokade på Inet 7 min efter att deras länk kom ut på facebook. Hoppas att det är tillräckligt för att kunna hämta ut en på release

Ska bli galet kul att spela Super Mario World samt Super Mario Kart igen!

EU-varianten? ser bra mycket snyggare ut än amerikanska.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade den också via Inet.se för en liten stund sedan!
https://www.inet.se/produkt/6609193/mini-snes-super-nintendo-...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Super Mario RPG: The Legend of The Seven Stars...detta....
detta är ett underbart spel

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nu förhandsbokade jag den också via Inet. Men får vi eu-varianten? för bilden är ju på amerikanska konsolen på deras sida, om jag inte är helt blind?

Permalänk
Medlem

jag sitter bara o hoppas på nintendo 64.. mycket bättre konsol.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv

Förbokade med. Får hoppas att inet inte "glömmer" att korrigera priset bara.

Bra spellista även om jag saknar Chrono Trigger och Harvest Moon i utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltasierra74:

Nu förhandsbokade jag den också via Inet. Men får vi eu-varianten? för bilden är ju på amerikanska konsolen på deras sida, om jag inte är helt blind?

Dom har väl lagt upp den i all hast, med all säkerhet får vi eu varianten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag sitter bara o hoppas på nintendo 64.. mycket bättre konsol.

Skulle tippa på att den kommer nästa höst

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deltasierra74:

Nu förhandsbokade jag den också via Inet. Men får vi eu-varianten? för bilden är ju på amerikanska konsolen på deras sida, om jag inte är helt blind?

Jag väntar på svar ifrån Inet om detta.
Frågade via deras Twitter, så kommer förhoppningsvis ett svar snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OJJE:

Att få en Nintendo 64 Mini med Goldeneye inkluderat vore drömmen!

Golden Eye 007 till N64 är nog snudd på omöjlig att återlanseras i någon form, licensproblem och för många intressenter. Synd, det är än idag ett av de bästa FPS som gjorts. Jag har en känsla av att många som inte var med när spelet kom fattar hur galet bra spelet var, FPS gjort rätt och dessutom på konsol. Och inte nog med det så var det även ett filmlicensspel. Bra sådanna går att räkna på ett fåtal fingrar typ.

Det sagt hoppas jag också på en N64 Mini men även en mini Gameube. Som redan var sjukt liten förvisso.

Hade gärna sett Sony släppa en Mini Playstation med, en stor del av deras spelbibliotek går ju inte ens få tag i idag då Sony inte har någon seriös satsning för äldre titlar (med PS4).

Permalänk
Medlem

Suget sätter in. Köpte ingen NES mini men SNES är mer min stil.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Är taggad på att få köra Super Mario Kart igen

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Förhandsbokat på inet också. Galet kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Skulle tippa på att den kommer nästa höst

the waiting game has begun.

Skrivet av anon5930:

Golden Eye 007 till N64 är nog snudd på omöjlig att återlanseras i någon form, licensproblem och för många intressenter. Synd, det är än idag ett av de bästa FPS som gjorts. Jag har en känsla av att många som inte var med när spelet kom fattar hur galet bra spelet var, FPS gjort rätt och dessutom på konsol. Och inte nog med det så var det även ett filmlicensspel. Bra sådanna går att räkna på ett fåtal fingrar typ.

Det sagt hoppas jag också på en N64 Mini men även en mini Gameube. Som redan var sjukt liten förvisso.

Hade gärna sett Sony släppa en Mini Playstation med, en stor del av deras spelbibliotek går ju inte ens få tag i idag då Sony inte har någon seriös satsning för äldre titlar (med PS4).

varför ska du ha mini allting? gamecube var redan liten som du sa så en nylansering av gamecube och dess gamla spel hade varit 10/10 perfekt den hade så många bra spel.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

the waiting game has begun.
varför ska du ha mini allting? gamecube var redan liten som du sa så en nylansering av gamecube och dess gamla spel hade varit 10/10 perfekt den hade så många bra spel.

För att det är så Nintendo hitills marknadsfört produkterna.

Håller helt med om Gamecube, jag hoppades länge och väl att Wii U skulle få Gamecube VC, men icke. Många spel har hittat ut på andra plattformar. Wind Waker till Wii U, Resident Evil: Rebirth och Zero till blandannat PC. Men finns fortfarande mycket kvar, Paper Mario-spelet är nog fortfarande Paper-seriens bästa spel i mitt tycke, för att nämna något.

Permalänk
Medlem

Priset uppges bli 79.99$ enligt vissa källor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Priset uppges bli 79.99$ enligt vissa källor.

För det priset ska jag antagligen ha en, för priset som listas på Inet just nu, är det inte aktuellt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

För det priset ska jag antagligen ha en, för priset som listas på Inet just nu, är det inte aktuellt.

Värt att tillägga: Priset är endast tillfälligt och din beställning kommer att justeras så fort vi har fått ett officiellt pris från Nintendo.
Skulle tro att den landar runt 899:- eller nåt sånt
Dom flesta butiker har ju liknande system när det gäller dessa förhandsbokningar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X