Permalänk
Medlem

Speldator/HTPC

Hej allesammans!

Jag har fått lite hjälp att lägga ihop ett grundkoncept men har problem med GPUn.

Komponenter (går att justera)
https://www.komplett.se/wishlists/f0082993-9560-4feb-aaf3-914...

Chassi (ej förhandligsbart)
https://www.liontech.se/partdetail.aspx?q=p:4926999

GPUn bör vara ganska tystgående. har ett CX 500 Nätagg som jag tänkte återanvända

Permalänk
Medlem

Chassit finns i Webhallens sortiment.
Men ej i lager - kan beställas för 1.290 kr.
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/109277-silve...

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heian:

Har ett CX 500 Nätagg som jag tänkte återanvända

Det bör du inte göra då de är ökända för att gå sönder och ta med sig andra komponenter i fallet.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Chassit finns i Webhallens sortiment.
Men ej i lager - kan beställas för 1.290 kr.
https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/109277-silve...

Där har du fel.

Webhallen har USB2 kontakter i fronten
den jag länkat har USB3

däremot funderar jag på om USB 3 är vettigt ändå.
tanken är att man ska koppla in handkontroller på fronten och kan då vara 2-4 st som spelar. och den ena är redan upptagen för mus och tangentbord.

tilläggs info
Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Det bör du inte göra då de är ökända för att gå sönder och ta med sig andra komponenter i fallet.

Jag har haft det rätt länge nu och det har inte visat några tendenser alls på att gå sönder. städar agget i samband med resterande datorstädning. (plockar av skyddsgallret och dammsuger och borstar med grov pensel på alla dammiga komponenter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heian:

Jag har haft det rätt länge nu och det har inte visat några tendenser alls på att gå sönder. städar agget i samband med resterande datorstädning. (plockar av skyddsgallret och dammsuger och borstar med grov pensel på alla dammiga komponenter)

Glödlampan jag har i toan har jag haft rätt länge nu och det har inte visat några tendenser alls på att gå sönder. Rengör lampan i samband med att jag städar resten av rummet. (Plockar av lampskärmen och dammsuger och torkar bort allt damm från delar)

Skillnaden mellan glödlampan och nätaggregatet är att om glödlampan går sönder så blir det mörkt när jag torkar mig i arslet, medan om ditt nätaggregat går sönder så kan det döda resten av datorn. Men det är upp till dig.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heian:

Efterssom ingen egenteligen besvarade min fråga så bumpar jag min egen tråd.

Graffikkort #budget #spel #tyst #max11tum #max2moduler

Vad innebär budget för dig och vad tänker du spela i vilken upplösning?
Sedan är bumpar inte tillåtet på sweclockers.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heian:

Jag har haft det rätt länge nu

Inte för att vara tråkig men hur länge är detta "rätt länge"? Snarare än kvalitén är jag orolig över livslängd när personer skriver att de ska återanvända sina budgetnätaggregat. De är helt okej för budgetbyggen men bör inte ha dem alltför många år, särskilt inte om man ska sätta in nya andra dyra komponenter.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Moderator
Forumledare

*bump raderad*

Skrivet av Heian:

Efterssom ingen egenteligen besvarade min fråga så bumpar jag min egen tråd.

Graffikkort #budget #spel #tyst #max11tum #max2moduler

Detta då vi känner att det är viktigt att alla får samma chans att få sin tråd uppmärksammad

#paragraf4 #regler #surmoderator

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Inte för att vara tråkig men hur länge är detta "rätt länge"? Snarare än kvalitén är jag orolig över livslängd när personer skriver att de ska återanvända sina budgetnätaggregat. De är helt okej för budgetbyggen men bör inte ha dem alltför många år, särskilt inte om man ska sätta in nya andra dyra komponenter.

Är corsair i allmänhelt dåliga på att bygga nätagg. Eller är det specifikt cx500 som är kass eller hela cx serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heian:

Är corsair i allmänhelt dåliga på att bygga nätagg. Eller är det specifikt cx500 som är kass eller hela cx serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Hela CX-serien. Kör själv på ett CXM750W och har inga som helst problem med det men efter allt jag läst kommer jag byta det mot mitt RX500W som jag har i en annan dator när jag uppgraderar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heian:

Är corsair i allmänhelt dåliga på att bygga nätagg. Eller är det specifikt cx500 som är kass eller hela cx serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Hela CX-serien så du får avgöra själv om det är något du vill återanvända. Är den ett par år gammal i alla fall så skulle jag rekommendera att du köper något annat så undviker du onödig risk för andra komponenter.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]