Förhör på polisen imorgon (Tv-licens) Edit: Även dragen till tingsrätten i November. Edit: I won!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sokar:

lite off topic men efter att ha läst igenom några inlägg kom jag att tänka på en sak
jag bor i bostadsrätt där de är kabel-tv in draget och där föreningen står för digitalboxen som ska lämnas kvar vid eventuell flytt, dvs jag äger inte boxen och. Frågan är om jag är skyldig att betala licens för denna eller står den på föreningen??
har ingen tv utan har projektor som alla vet inte innehar en tv-mottagare

sry för offtopic ännu en gång

Eftersom att du har en box, dvs en mottagare så är du licenspliktig, spelar ingen roll vem som äger den så länge den finns i din lägenhet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Eftersom att du har en box, dvs en mottagare så är du licenspliktig, spelar ingen roll vem som äger den så länge den finns i din lägenhet.

känns ju smått ruttet att de tvingar på en box som man inte vill ha och får betala(licens) för denna i så fall

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BraCCa:

ah tackar
blir å slänga ner skiten i källaren då.

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Förstår inte riktigt vitsen med den här tråden, men om du hur som helst mot all förmodan inte hade tv-mottagare... när den här licens-kollaren för andra gången besöker ditt hem, och hävdar att du har en sådan. För att riktigt knäppa honom på näsan där hade jag släppt in densamme för att verkligen visa att han hade fel och sen bett fanskapet fara åt helvete. Känns som om du inte har riktigt rent mjöl i påsen här, men det är ju min syn på det hela. Nåja det skapar ju inlägg i tråden om inte annat.

Licensjägarna får inte gå in i din lägenhet pga säkerhetsskäl. Så om man bjuder in dom för att titta så kommer dom vägra och du kommer måsta brottas mot radiotjänst eller polisen oavsett. Hela systemet är knäppt och trasigt. Man hamnar i denna sits hur man än gör när det kommer gamla gubbar och letar kanalmottagare.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BraCCa:
Skrivet av TiasE:

Eftersom att du har en box, dvs en mottagare så är du licenspliktig, spelar ingen roll vem som äger den så länge den finns i din lägenhet.

Även om Lawline nu skriver att boxen inte får finnas inom din boyta så är det inte så väldefinierat. Det är en gråzon på båda hållen. För mottagaren kan vara licenspliktig även om den finns i en biyta, tex en källare. Den kan även vara varaktigt undanställd är mer av en definition av att du har packat undan mottagaren i någon form av förråd eller liknande och inte använder den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matherat:

Statistiken tror jag talar för att Ts äger en tv. Med andra ord tror jag att de flesta äger en tv.

Stor skillnad på hur stor andel som äger en tv, och hur stor andel som äger en tv av de som inte betalar licens.

Utöver det har vi lite information om TS...

Skrivet av Matherat:

Du tycker jag är elak/orättvis mot Ts? Vad är ni mot killen med klämd fot?

Börjar tro att det är någon i din vänskapskrets.

Ger du mig hans adress ska jag skicka blommor och ett kort.

Skrivet av Matherat:

Att det finns tv-kontrollanter som inte vet att det finns skärmar utan tv-mottagare tror jag är osannolikt.

Ute på hal is nu. Det finns inkompetenta personer i stort sett i varje bransch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Stationära är min privata dator och väldigt sällan att barnen får använda den, men det händer.
Surfplattan och laptopen används av barnen, likaså mediacentret kopplat till bildskärmen.
Barnen är 5 och 9 och de har lärt sig (busenkelt) att både spela upp filmer direkt ur biblioteket, välja att streama material ifrån tjänster liknande netflix eller barnprogram på SVT / Youtube / Whatever.

Har bara läst igenom inläggen lite snappt och förstått att ni inte använder eller betalar för TV kanaler inte häller SVT och du har en skärm som skärm till filmer och liknade. Fastnade dock på detta meddelande och kan inte riktigt få ihop det med det övriga du sagt.
Så dina barn använder ju SVT skrev du ju skälv! Är inte det väldigt motsägelsefullt eller? Skansar på att det är SVT Play du menar, men den tjänsten betalas ju med hjälp av Tv-licensen eller? då det inte finns något sätt att bara betala för SVT Play och inte SVT vad jag vet?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Har bara läst igenom inläggen lite snappt och förstått att ni inte använder eller betalar för TV kanaler inte häller SVT och du har en skärm som skärm till filmer och liknade. Fastnade dock på detta meddelande och kan inte riktigt få ihop det med det övriga du sagt.
Så dina barn använder ju SVT skrev du ju skälv! Är inte det väldigt motsägelsefullt eller? Skansar på att det är SVT Play du menar, men den tjänsten betalas ju med hjälp av Tv-licensen eller? då det inte finns något sätt att bara betala för SVT Play och inte SVT vad jag vet?

Spelar det någon roll om barnen kör svtplay igenom nätet som inte är licens belagd för det blir lite som att kolla aftonbladet på nätet utan att köpa tidningen eller använda vilka gratis tjänster som helst och smartare än att stå och betala tv licens och dom är knappast ensamma om att ha gratis underhållning vilket ganska många kanaler har både för barn och vuxna som är både svenska och utländska och svt har inte avgiftsbelagda tjänster och man behöver inte licens för att se dom så vad är problemet

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

@lord_vasagos: Ok, då är det inget problem bara jag som undrade

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Sen låter ersättningen väldigt låg, det innebär att de måste få in två-fyra licensbetalare per timme för att det ska gå runt liksom. Den som jag argumenterade med senast (beskrivet ovan) la åtminstone en halvtimme på att tjata på mig exempelvis.

De flesta som jobbar för Radiotjänst på det här viset, har en annan syssla, det här är inte vad de livnär sig på, utan bara extrapengar.

Skrivet av sokar:

känns ju smått ruttet att de tvingar på en box som man inte vill ha och får betala(licens) för denna i så fall

Fast det gör de ju inte. Återigen varaktigt undanställd...

Skrivet av giplet:

Även om Lawline nu skriver att boxen inte får finnas inom din boyta så är det inte så väldefinierat. Det är en gråzon på båda hållen. För mottagaren kan vara licenspliktig även om den finns i en biyta, tex en källare. Den kan även vara varaktigt undanställd är mer av en definition av att du har packat undan mottagaren i någon form av förråd eller liknande och inte använder den.

Rättspraxis verkar vara "inte i direkt anslutning till boyta". Med andra ord, vind, källare, eller garage, man måste gå ut för att komma åt.

Skrivet av kronwalled:

Ute på hal is nu. Det finns inkompetenta personer i stort sett i varje bransch.

Handen på hjärtat dock. Tror du verkligen det finns någon i arbetsför ålder, och som faktiskt är arbetsför, som har missat att monitorer inte är TV apparater, utan bara duger att kopplas till fasta bildkällor?

Skrivet av Mega-Dark:

Skansar på att det är SVT Play du menar, men den tjänsten betalas ju med hjälp av Tv-licensen eller? då det inte finns något sätt att bara betala för SVT Play och inte SVT vad jag vet?

Inte licenspliktigt nyttjande. Det är som tidigare nämnt inte kanalerna man betalar för, utan hårdvaran. Licens, inte abonnemangsavgift.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Handen på hjärtat dock. Tror du verkligen det finns någon i arbetsför ålder, och som faktiskt är arbetsför, som har missat att monitorer inte är TV apparater, utan bara duger att kopplas till fasta bildkällor?

Utan tvekan. Finns folk som refererar till datorer som hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Handen på hjärtat dock. Tror du verkligen det finns någon i arbetsför ålder, och som faktiskt är arbetsför, som har missat att monitorer inte är TV apparater, utan bara duger att kopplas till fasta bildkällor?

Kan bara minnas när jag senast råkade ut för en licenskontrollant. Han fick genom dörröppningen syn på mina 3st. 27" ASUS-skärmar och hävde ur sig "men dom kan väl avkoda TV-signal också, det kan ju de flesta datorskärmar". Jag påpekade vänligt att det kunde de inte alls (kändes onödigt att förklara hur mycket fel han hade), varpå han bytte resonemang till att även datorer som kunde få in t.ex. SVT play var licenspliktiga. När jag påvisade Högsta Förvaltningsdomstolens Dom #7368-13 och dessutom att vi kunde ju gå över till min granne i huset bredvid som var ett av justitieråden i just det fallet, vände han på klacken och gick.

Skrivet av Matherat:

Med andra ord tror jag att de flesta äger en tv.

I min bekantskapskrets (överväldigande majoritet 30-50 år, singel/barnlösa eller med utflyttade vuxna barn) har 25% TV mellan tummen och pekfingret. De som har det har det oftast endast för barnens skull, i många fall har TVn åkt ut så fort barnen har nått tonåren. Själv har jag inte haft TV på nästan 20 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

Kan bara minnas när jag senast råkade ut för en licenskontrollant. Han fick genom dörröppningen syn på mina 3st. 27" ASUS-skärmar och hävde ur sig "men dom kan väl avkoda TV-signal också, det kan ju de flesta datorskärmar". Jag påpekade vänligt att det kunde de inte alls (kändes onödigt att förklara hur mycket fel han hade), varpå han bytte resonemang till att även datorer som kunde få in t.ex. SVT play var licenspliktiga. När jag påvisade Högsta Förvaltningsdomstolens Dom #7368-13 och dessutom att vi kunde ju gå över till min granne i huset bredvid som var ett av justitieråden i just det fallet, vände han på klacken och gick.

Var med om en liknande situation när jag pluggade. Min studentlägenhet var en 1:a på 22 kvm på våning 1 och jag hade mitt skrivbord vid fönstret där man kunde "se" min 27" datorskärm (hade frostat glas halvvägs upp). Där menade mannen från radiotjänsten att det finns TV-apparater i den storleken också .. efter en lång diskussion så gick han.

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-: jag har blivit uppringd och då haft förhör i telefon.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

jag har också varit med om att RadioTjänst förfalskat min namnteckning, där jag skulle "erskänna" att jag hade TV-
hittade kvittot i brevlådan, anmälde både till polisen och Radiotjänst, hände inte ett piss...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Blev lite väl mycket inlägg sedan jag läste och följde denna tråd, hur gick det för TS?

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matherat:

Statistiken tror jag talar för att Ts äger en tv. Med andra ord tror jag att de flesta äger en tv.

Självklart äger de flesta en tv, men vi är många som inte gör det. Varför skulle TS inte kunna vara en sådan bara för att "de flesta" har tv? Det säger ju sig självt att de flesta inte innebär alla.

Skrivet av Matherat:

Du tycker jag är elak/orättvis mot Ts? Vad är ni mot killen med klämd fot?

Killen med klämd fot? Det är klart han har en klämd fot, han satte ju foten där han gjorde precis i syfte att klämma den så att inte dörren skulle gå att stänga, skulle han då förtjäna empati för att hans fot klämdes?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

De flesta som jobbar för Radiotjänst på det här viset, har en annan syssla, det här är inte vad de livnär sig på, utan bara extrapengar.

Åh, tusan. Det kan ju faktiskt förklara varför så många kontrollanter uppför sig som de gör:

De har provision och jagar pengar
De är beroende av extraknäcket och måste visa bra fångster för att behålla jobbet
De söker en alternativ arbetsplats att kunna leva ut sina rövh*lsfantasier på

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Utan tvekan. Finns folk som refererar till datorer som hårddiskar.

Fast oavsett vad de kallar datorn, vet de att skärmen inte också fungerar som TV, så jag förstår inte din koppling.

Skrivet av Edge1:

Kan bara minnas när jag senast råkade ut för en licenskontrollant. Han fick genom dörröppningen syn på mina 3st. 27" ASUS-skärmar och hävde ur sig "men dom kan väl avkoda TV-signal också, det kan ju de flesta datorskärmar". Jag påpekade vänligt att det kunde de inte alls (kändes onödigt att förklara hur mycket fel han hade), varpå han bytte resonemang till att även datorer som kunde få in t.ex. SVT play var licenspliktiga. När jag påvisade Högsta Förvaltningsdomstolens Dom #7368-13 och dessutom att vi kunde ju gå över till min granne i huset bredvid som var ett av justitieråden i just det fallet, vände han på klacken och gick.

Fast det är ju en kontrollant som vet vad som faktiskt gäller, och utnytjar det till att försöka ljuga på dig en licens du inte vill ha. Annars hade han ju fortsatt tjafsa om skärmarna.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast oavsett vad de kallar datorn, vet de att skärmen inte också fungerar som TV, så jag förstår inte din koppling.

Hans koppling bör vara att det finns en betydande mängd folk som är allmänt okunniga om datorer, inklusive kringutrustning. Varför skulle någon som inte ens vet vad man kallar en dator veta något om bildskärmar som är gjorda primärt för att kopplas in i datorer?

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Hans koppling bör vara att det finns en betydande mängd folk som är allmänt okunniga om datorer, inklusive kringutrustning. Varför skulle någon som inte ens vet vad man kallar en dator veta något om bildskärmar som är gjorda primärt för att kopplas in i datorer?

För att även om de kallar datorlådan "hårddisk" så vet de att datorskärmen är skärm, hur ofta refererar de till skärmen som "TV" ? Fan, de flesta tror inte ens på dig när du försöker förklara att det går att ansluta "TV" kringutrustning till skärmen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det är ju det som är grejen. Vi betalar för public service, som ska vara en viktig samhällskanal, med kritisk information, osv. Inte underhållning.

Exakt min poäng också. Ha en kanal i Radio och en i TV med just detta, och inget annan, så hade det varit en relativt enkel sak. Som det är nu är det en konkurrerande faktor där SVT ibland konkurrerar ut andra kanaler, med svenska folkets pengar, mot deras vilja. En av de största anledningarna varför jag vägrar stöda det, även om det innebär att jag inte kan använda en del tjänster.

Skrivet av Matherat:

Min kritik är främst riktad till de som nyttjar SVT utan att betala för sig. Sedan om du tar åt dig av den så kan du nog räkna ut själv vad det betyder.

Internet är fritt och öppet och SVT har valt att gratis lägga upp sin info på detta, trots att ingen tvingar dem att göra det.

Så detta är inte mer omoraliskt vs att gå in på Sweclockers eller Youtube/Twitch utan att du betalar det ur egen ficka. Men du skickar väl in ett kuvert med pengar till Sweclockers redaktör nu? Du sitter ju och använder deras tjänst... gratis.

Det enda omoraliska är att SVT lagt upp detta öppet på nätet, vilket gör att alla som faktiskt betalar för det via TV-licensen, luras. De kunde enkelt haft en inloggning som du fått med din AVI till radio-tjänst eller liknande.

Att erbjuda något gratis, och sen ger du kritik för att man använder det gratis, är satans lågt siktat. Ta bort det från Internet eller sätt en paywall istället säger jag då, för är det på öppna internet, är det gratis. Jag betalar min internetleverantör för att få lov att komma åt detta öppna nät.

@Allexz Kul tråd du har lyckats skapa. Jag hoppas det går bra, och ärligt, prioritera att få ordning på "ditt mål" osv, inte på att uppdatera oss (även om jag också gärna vill veta hur det går). Skulle inte förvåna mig om det tar månader/år innan det tas up, om det ens tas upp.

Dock kan jag säga att jag precis som du övergett TV och licenspliktiga produkter. Har inte betalt denna avgift på typ 3 år nu, och tänker inte börja... Jag har lagligt gjort av med alla licenspliktiga mottagare och saknar dem inte heller. Visst... dessa större skärmar kostar, då om man redan betalar denna avgift så lönar det sig inte, men man kan spara in det i långa loppet om man verkligen inte vill använda TV funktioner.

Jag har bara fått samtal från dem de senaste 2 åren... typ 1 gång om året ringer de och frågar samma frågor. Jag svarar ärligt på deras frågor om att jag saknar allt licenspliktigt, och sen är det klart med det. Men jag undrar... om man ska ringa upp halva Svenska folket varje år... det måste kosta en hel del i personal kostnad. Och sen får du sitta 44:e i kö... wtf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Hans koppling bör vara att det finns en betydande mängd folk som är allmänt okunniga om datorer, inklusive kringutrustning. Varför skulle någon som inte ens vet vad man kallar en dator veta något om bildskärmar som är gjorda primärt för att kopplas in i datorer?

Så är det såklart.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast oavsett vad de kallar datorn, vet de att skärmen inte också fungerar som TV, så jag förstår inte din koppling.

Fast det är ju en kontrollant som vet vad som faktiskt gäller, och utnytjar det till att försöka ljuga på dig en licens du inte vill ha. Annars hade han ju fortsatt tjafsa om skärmarna.

Skrivet av -=Mr_B=-:

För att även om de kallar datorlådan "hårddisk" så vet de att datorskärmen är skärm, hur ofta refererar de till skärmen som "TV" ? Fan, de flesta tror inte ens på dig när du försöker förklara att det går att ansluta "TV" kringutrustning till skärmen.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det är ju en kontrollant som vet vad som faktiskt gäller, och utnytjar det till att försöka ljuga på dig en licens du inte vill ha. Annars hade han ju fortsatt tjafsa om skärmarna.

Det här var ett tag sedan, så jag kommer inte ihåg exakt hur jag uppfattade situationen, men vad jag kan minnas fick jag inte intrycket att han medvetet försökte ljuga på mig en licens utan snarare prickade av en mental checklista. Huruvida han hade skapat den själv baserat på felaktiga uppgifter, om han visste att dessa var felaktiga eller ej, eller om han fått den tilldelad sig från högre instans, är ju omöjligt att säga såhär i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Samma som hänvisas till när man försöker bevisa att det finns folk som faktiskt tror att en monitor kan ta emot TV signaler? Vad är din poäng?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte så att TS kommer att grillas av "Snäll snut och elak snut" i timmar där han kommer (plågas) till att erkänna något.
Snarare är det en intervju, där TS får lägga fram sina minnen av händelsen.

Säger TS att han inte har TV-mottagare, så har han heller ingen TV-mottagare.

Foten i kläm är gammalt och känt av polisen, det händer både försäljare och Jehovas vittnen, med flera hemfridstörare.
Säg som det är du ville avsluta en påflugen hemfridstörare genom att stänga dörren, du såg inte att han satt in foten för att förhindra dig från att stänga dörren.

Det är ju inte så att TS gett sig ut och orsakat kontrollanten skador, utan försökt utan smitit undan, en påflugen kontrollant som misslyckat visa respekt för andras hemfrid.

Inte nog med att förhindrat TS/de boende från att stänga dörren utan även fortsatt spionera på TS förehavanden och ägodelar i huset.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Samma som hänvisas till när man försöker bevisa att det finns folk som faktiskt tror att en monitor kan ta emot TV signaler? Vad är din poäng?

Du har vid upprepade tillfällen påstått att de vet som om det vore fakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Du har vid upprepade tillfällen påstått att de vet som om det vore fakta.

Och? Du tillhör ju lägret som påstår att det finns folk som inte vet. Närmare bestämt Radiotjänsts kontrollanter.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Och? Du tillhör ju lägret som påstår att det finns folk som inte vet. Närmare bestämt Radiotjänsts kontrollanter.

Jaha, det anser du? Kan du vänligen hänvisa mig till det inlägg där jag direkt påstår detta om Radiotjänsts kontrollanter.

Någon frågade mig vad jag trodde.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Handen på hjärtat dock. Tror du verkligen det finns någon i arbetsför ålder, och som faktiskt är arbetsför, som har missat att monitorer inte är TV apparater, utan bara duger att kopplas till fasta bildkällor?

Att du sedan repititivt upprepar att "de vet" som om det vore fakta, utan några som helst underlag, utöver "för att jag säger så", får väl ingen att ändra uppfattning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Jaha, det anser du? Kan du vänligen hänvisa mig till det inlägg där jag direkt påstår detta om Radiotjänsts kontrollanter.

Visst. Här:

Skrivet av kronwalled:
Skrivet av Matherat:

Att det finns tv-kontrollanter som inte vet att det finns skärmar utan tv-mottagare tror jag är osannolikt.

Ute på hal is nu. Det finns inkompetenta personer i stort sett i varje bransch.

Han påstod att det var osannolikt att de inte visste, och du säger emot, som om det vore fakta att inkompetenta människor inte vet.

Skrivet av kronwalled:

Någon frågade mig vad jag trodde.

Jag har både namn och nick. Det går bra att använda det senare, i stället för att nedlåtande köra med "någon".

Skrivet av kronwalled:

Att du sedan repititivt upprepar att "de vet" som om det vore fakta, utan några som helst underlag, utöver "för att jag säger så", får väl ingen att ändra uppfattning?

Fast det gjorde ju du? Jag ser inte riktigt din poäng.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.